NiceOrNothing Skrevet 28. februar #161 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hun sier selv at det ikke er et valg hun har tatt. Det har bare blitt sånn fordi hun ble gravid før hun hadde kommet i gang med jobb, og nå er hun så opptatt med å vaske huset 20 timer i uken at hun ikke orker tanken på et annet liv. Anonymkode: da583...456 Hennes liv, hennes valg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #162 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 23.37): Hmm...forskning viser visstnok at mors utdanningsnivå (og følgende arbeidsliv) har større påvirkning på barns utsanningsnivå og yrkesdeltakelse? Dvs. mor i arbeid øker sjansene for barn i arbeid. Anonymkode: 87b10...d95 Spøker ordentlig godt for alle de barna hvor mor tar permisjon da. Grøss og gru, NAV se opp! Anonymkode: ce70a...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #163 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sykepleier….? Det er jo virkelig ingenting å skilte med… da forstår jeg at du verken ikke tjener særlig bra og at du ikke er bekymret for å gå glipp av karriere muligheter, ja. Anonymkode: bead9...9e2 Jeg tjener 1,1 mill som sykepleier, har riktignok en litt atypisk splstilling i det private og ingen turnus, men det er klart jeg er jo «bare» en sykepleier i bunn og grunn og bør vel holde meg på gulvet. Anonymkode: ce70a...94f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #164 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun sier selv at det ikke er et valg hun har tatt. Det har bare blitt sånn fordi hun ble gravid før hun hadde kommet i gang med jobb, og nå er hun så opptatt med å vaske huset 20 timer i uken at hun ikke orker tanken på et annet liv. Anonymkode: da583...456 Der var min andre utdannelse jeg snakket om. Har jobbet i 10 år før barn. Ts Anonymkode: 18217...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #165 Del Skrevet 1. mars NiceOrNothing skrev (På 27.2.2025 den 22.10): Hun bidrar bla annet med et stressfritt hjem for sine små noen få korte år . Det syns jeg faktisk det står respekt av . Hun kommer jo tilbake å bidrar etterhvert 😘 Ja om mannen tjener jo mer enn nok til velferdstaten når han skatter av sine 700000, at folk gidder å bry seg om de velger en hjemmeværende partner. Er ikke sikkert han kunne ha tjent så mye om hun ikke var hjemme. Da kan man ikke jobbe like mye ekstra om begge jobber Anonymkode: ef1cc...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimromokiko Skrevet 1. mars #166 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sykepleier….? Det er jo virkelig ingenting å skilte med… da forstår jeg at du verken ikke tjener særlig bra og at du ikke er bekymret for å gå glipp av karriere muligheter, ja. Anonymkode: bead9...9e2 Hahaha, bitterheten tar nye høyder ser jeg 😅 ts 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #167 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 23.11): Hvor er dette? Bibelbeltet, Snarøya? Her på Østlandet på en skole og i tre barnehager, har jeg tilgode å møte én hjemmeværende forelder. Ingen i en ganske stor bekjentskapskrets. Ts Anonymkode: 18217...8ea Hvordan vet du at ingen på hele skolen er hjemmeværende? Jeg er hjemme for tiden, men spør noen om jobben min kan jeg fint fortelle hvor jeg er ansatt og hva utdannelsen min er / hva jeg «vanligvis» jobber med. At jeg ikke jobber akkurat nå forteller jeg ikke til alle (tenker det er en stående invitasjon til å få ansvar for de største oppgavene på alt av dugnader og henting og levering av barn 🫣) Anonymkode: 092e4...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #168 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hun jeg siterte ble frisk etter hun fikk operasjon. Nå er hun bare lat og suller rundt hjemme fordi «det ikke passer» å komme seg ut i arbeid, men barn skal hun ha. Snylter. Anonymkode: 08cee...98b Hun har levd med smerter i 17 år (noe som også kan sette sitt preg på kropp og psyke), og det er ikke helt ute å tenke at livet hennes hadde vært helt annerledes om hun hadde fått operasjon tidligere. At kvinner og kvinnelig smerte ikke prioriteres i helsevesenet er ikke noe nytt, man får ikke supermotivasjon til å bidra til velferdsstaten utover det man må etter å ha opplevd hvor langt ned på prioriteringslista man er som kvinne. Anonymkode: 092e4...b5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #169 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du aner ikke hvor mange dette gjelder.... Parasitter på samfunnet Anonymkode: cadf2...eee Regelverket er slik. Misunnelig på noen som har levd med invalidiserende smerter i 17 år…. Anonymkode: 092e4...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #170 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hun har levd med smerter i 17 år (noe som også kan sette sitt preg på kropp og psyke), og det er ikke helt ute å tenke at livet hennes hadde vært helt annerledes om hun hadde fått operasjon tidligere. At kvinner og kvinnelig smerte ikke prioriteres i helsevesenet er ikke noe nytt, man får ikke supermotivasjon til å bidra til velferdsstaten utover det man må etter å ha opplevd hvor langt ned på prioriteringslista man er som kvinne. Anonymkode: 092e4...b5d Hun skriver at hun kunne jobbet. Er frisk nok, men ingen har tatt fra henne uføretrygden. Hun snylter uansett hvor mye du prøver å forsvare henne. Anonymkode: 08cee...98b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #171 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 21.41): Selvsagt er ikke det å bidra. Bidra gjør man med arbeidskraft og betaling av skatt. Hva gjør dessuten en hjemmeværende i 2025? Studerer løypa til robotstøvsugeren? Henger over eltemaskinen? Ser på vaskemaskinen og tørketrommelen? Hvis man er frisk og voksen og ikke jobber, så er man bare lat. Anonymkode: 8fd4d...046 Så utrolig nedlatende du er, har du vært for mye i bhg og ikke lært folkeskikk av foreldrene dine.. Anonymkode: cd00b...b80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #172 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har levd med smerter i 17 år (noe som også kan sette sitt preg på kropp og psyke), og det er ikke helt ute å tenke at livet hennes hadde vært helt annerledes om hun hadde fått operasjon tidligere. At kvinner og kvinnelig smerte ikke prioriteres i helsevesenet er ikke noe nytt, man får ikke supermotivasjon til å bidra til velferdsstaten utover det man må etter å ha opplevd hvor langt ned på prioriteringslista man er som kvinne. Anonymkode: 092e4...b5d 17 år på velferdsstatens regning bør gi stor motivasjon til å bidra litt når man er blitt frisk! Anonymkode: da583...456 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #173 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja? Du har en 50% stilling som er å sitte hjemme og kjede deg uten lønn mens barna er i barnehagen. Du gjør jo ikke 4 timer husarbeid hver dag. Anonymkode: da583...456 Kjede meg?! Hvor lite fantasi har folk egentlig?! Ts Anonymkode: 18217...8ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #174 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Regelverket er slik. Misunnelig på noen som har levd med invalidiserende smerter i 17 år…. Anonymkode: 092e4...b5d Dama har hatt invalidiserende smerter i 17 år og folk her er åpenbart misunnelige.. sier vel ikke så rent lite om deres liv. Ts Anonymkode: 18217...8ea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #175 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du at ingen på hele skolen er hjemmeværende? Jeg er hjemme for tiden, men spør noen om jobben min kan jeg fint fortelle hvor jeg er ansatt og hva utdannelsen min er / hva jeg «vanligvis» jobber med. At jeg ikke jobber akkurat nå forteller jeg ikke til alle (tenker det er en stående invitasjon til å få ansvar for de største oppgavene på alt av dugnader og henting og levering av barn 🫣) Anonymkode: 092e4...b5d Hun jeg svarte fremstilte det som om at det var mange der hun bodde og åpenhet rundt. Det kan så klart være folk i din situasjon i vårt miljø, men at ikke én i så fall har vært åpen om det sier jo sitt. Hehe, ser hva du mener 😉 ts Anonymkode: 18217...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #176 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har vært hjemmeværende i over 3 år og venter barn nr 2 🥰 Er veldig glad i tilværelsen min, vi er aldri bekymret for økonomi (og kunne derfor gå for denne løsningen) og var det veldig godt. Har et rikt sosialt liv ellers. Eneste ulempen er andres holdninger. Jeg sier ALDRI at jeg er hjemmeværende, men jobbsøker, sykemeldt osv. Da du har helt rett i det du sier TS at Norge er et hjemmeværende-fiendtlig land og verken jeg eller barna mine tjener på at andre foreldre eller voksne potensielt fryser oss ut eller barna mine blir mobbet av andre barn grunnet andre foreldres holdninger. Skulle noen ganger ønske at noen mødre turte å si "Jeg er hjemmeværende" for da kunne jeg sagt det samme og følt meg mindre alene. Hva heter denne Facebook-gruppen med andre hjemmeværende? 😊 Anonymkode: 059a1...1b0 ❤️ Helt enig med deg! Hjemme med barn i Oslo og omegn, tror jeg en gruppe heter. Nå går jo min (korte dager) i barnehagen, da. Men han er fast hjemme én ukedag, og vi kan godt ta mer "fri" om vi har noe gøy på programmet. Ts Anonymkode: 18217...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #177 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sykepleier….? Det er jo virkelig ingenting å skilte med… da forstår jeg at du verken ikke tjener særlig bra og at du ikke er bekymret for å gå glipp av karriere muligheter, ja. Anonymkode: bead9...9e2 Så sjarmerende , mulig du burde vært mer hjemme med foreldrene dine så du hadde blitt litt oppdratt Anonymkode: cd00b...b80 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #178 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så utrolig nedlatende du er, har du vært for mye i bhg og ikke lært folkeskikk av foreldrene dine.. Anonymkode: cd00b...b80 Jeg har lært å ikke gjøre de samme, dumme valgene kvinner i generasjoner før oss gjorde, blant annet ved å gjøre seg økonomisk avhengig av en mann. Jeg ønsker at mine barn skal se verdien av å jobbe, være selvstendig og bidra til fellesskapet (og velferdsstaten som vi alle er avhengige av, også latsabbene som suller rundt hjemme fremfor å bidra). Anonymkode: 8fd4d...046 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #179 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kjede meg?! Hvor lite fantasi har folk egentlig?! Ts Anonymkode: 18217...8ea Barna bør jo være hjemme og ikke i bhg, hvis du uansett er frisk og bare har husarbeid å ta ansvar for. 20t fritid i uka mens de er i bhg er jo ganske drøyt. Anonymkode: da583...456 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #180 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): ❤️ Helt enig med deg! Hjemme med barn i Oslo og omegn, tror jeg en gruppe heter. Nå går jo min (korte dager) i barnehagen, da. Men han er fast hjemme én ukedag, og vi kan godt ta mer "fri" om vi har noe gøy på programmet. Ts Anonymkode: 18217...8ea Bare ett barn? Hvorfor har du ham ikke hjemme hver dag og finner på noe gøy? Du har mer enn nok tid. Anonymkode: da583...456 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå