AnonymBruker Skrevet 27. februar #41 Del Skrevet 27. februar NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Hun bidrar bla annet med et stressfritt hjem for sine små noen få korte år . Det syns jeg faktisk det står respekt av . Hun kommer jo tilbake å bidrar etterhvert 😘 Jeg og de fleste andre foreldre klarer jo dette helt fint, i TILLEGG til at vi jobber og bidrar til samfunnet. 🤷🏼♀️ Det er ingen kunst når man er to oppegående og friske voksne som bidrar i familien. Hvis ts skal være hjemme med alle barna (hun har flere), blir det mer enn noen få korte år. Folk som ansetter vil selvsagt legge søknaden til kvinnen med et stort hull i cv-en nederst i bunken. I dagens kunnskaps- og konkurransesamfunn blir man fort utdatert om man har vært utenfor i årevis. Da ender man opp i nav-systemet, og det er igjen vi skattebetalere som må bidra til inntekten til den som ikke har vært interessert i å bidra. Anonymkode: 8fd4d...046 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergenser Skrevet 27. februar #42 Del Skrevet 27. februar Ja, nei og delvis for min del. Jeg var hjemme til min var 14 mnd. Jeg hadde blitt arbeidsledig i graviditeten, og sjonglerte litt ekstra tid hjemme med poden mens jeg drev jobbsøking, og så tok far gradert permisjon over noen måneder. Jeg har hatt 60% stilling de siste årene, med "mye" jobb i 6 mnd, og så veldig mye fri de neste 6 mnd. Har sjonglert det med å ta 3 uker ferie i løpet av den travleste perioden, og så har jeg fort 3 mnd total avspasering på vinteren. Og har jobben er ettermiddag/kveld og helg. Dermed har vi fått de rolige morgenene, en fridag sammen midt i uken og utflukter rundt i byen når det har passet oss. I tillegg til å kunne ta oss mange langhelger sammen med storfamilie hos mine besteforeldre hvor det eneste som vi vet skjer er at det blir masse lek i hagen. Tror ikke jeg kunne vært helt hjemmeværende. Det kjenner jeg at jeg ikke er bygd for. Men å kunne jobbe i en deltidsstilling, og kunne ha en viss frihet over min egen hverdag både i travle arbeidsperioder og med avspasering har vært gull verd. Både for å få hverdagskabalen til å gå opp, men også for å kunne få til å være en aktiv del i livet til ungen min. Er typisk nå at nå som jeg venter nummer 2 så har jeg fått vite at jobben min legger ned mens jeg er i permisjon, ås kommer ikke til å ha den samme fleksible jobben å kunne gå tilbake til etter endt permisjon. Men er vel bare å prøve å være kreativ og finne en ny løsning som passer inn i kaoset familien as med jobb og liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #43 Del Skrevet 27. februar Fru Uperfekt skrev (55 minutter siden): Det er absolutt ikke å drive dank å være hjemmeværende, det er faktisk og et bidrag til velferdsstaten. Nei, du betaler ikke skatt. Anonymkode: 4a731...1ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 27. februar #44 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen respekt for friske voksne som driver dank hjemme, fremfor å være med på å bidra til velferdsstaten som vi andre jobber og betaler skatt for å opprettholde. Anonymkode: 8fd4d...046 Men i alle dager! Hun lever ikke på dine penger, hele familien har et lavt forbruk! Men du synes hun hadde vært et bedre medlem av samfunnet hvis tjente 700 000,- som hun brukte på dyrere bil, botox, negler og cruiseferier? Det gir jo ingen mening! Bli hjemme uten et snev av dårlig samvittighet, ts! Tenk så fint at dere alle trives med det OG får det til å gå rundt! 4 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #45 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 For en himla provoserende ting å skrive. Det «gleder» meg å kunne bidra til ditt slaraffenliv… frisk og leve på andre skattepenger. Ikke mye til moral du Anonymkode: ce70a...94f 7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #46 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, du betaler ikke skatt. Anonymkode: 4a731...1ef Jeg er hjemmeværende. Har vært det i to år… fordi jeg vil. Jeg betaler mest sannsynlig tre ganger så mye skatt som deg. Formuesskatt. Anonymkode: ce70a...94f 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #47 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 Flott at du ble bedre, men nå er du faktisk en snylter. Det ergrer meg at mine skattepenger går til at du kan gå hjemme. Du ødelegger støttesystemene vi har her i landet. Anonymkode: b4681...aaf 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #48 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 What?? Du er frisk og likevel benytter uføretrygden?? Er det rart vi snart ikke har råd til velferdsstaten …. Anonymkode: 5c9b1...5d7 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #49 Del Skrevet 27. februar Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Min mann var husfar i flere år fordet det var det enkleste siden jeg tjente godt nok til å forsørge oss. Hadde 6 ukers permisjon ved fødsel (men tok strengt talt ikke den permisjonen på ekte) Skal sies at min mann er langt flinkere huslig enn meg, eneste jeg er bedre på er å lage mat uten oppskrift og vaske klær Det er for meg en gåte hvordan man som nybakt mor kan være så lite interessert i eget barn at man heller velger å jobbe fra fødsel. Sier veldig mye om deg og hvordan du prioriterer som mor. Anonymkode: ce70a...94f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #50 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, du betaler ikke skatt. Anonymkode: 4a731...1ef Det vet du vel strengt tatt ikke. Hun kan betale formuesskatt, skatt på utleie eller annet som gjør at hun bidrar med mer kroner inn enn deg. Anonymkode: 092e4...b5d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #51 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er for meg en gåte hvordan man som nybakt mor kan være så lite interessert i eget barn at man heller velger å jobbe fra fødsel. Sier veldig mye om deg og hvordan du prioriterer som mor. Anonymkode: ce70a...94f Uff! Du kan føle hva du vil, men igjen, kan man la folk gjøre som man vil. Norge i et nøtteskall - alle skal leve likt og ingen skal tenke utenfor boksen. Det kan være utallige grunner til at hun ønsket dette. Jeg personlig hadde nok ikke klart det, men har full forståelse for at en annen kan føle det slik. Og er det ikke bare fint at denne moren kan komme seg ut og gjøre det hun vil så lenge barnet er med en forelder og blir tatt vare på enn at mor kanskje ikke har det bra som hjemmeværende med baby? Anonymkode: 0d7b1...243 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #52 Del Skrevet 27. februar Jeg er hjemme med barna og vi elsker livet vårt🥰 Jeg har flere venninner i samme situasjon, så vi har mye sosialt på formiddager, drar i åpen barnehage osv. Ungene storkoser seg, og jeg nyter å ha masse tid med dem. Mannen min tjener nok for oss begge, og pensjonen er sikret og vel så det gjennom sparing. Jeg tror ungene våre har godt av foreldre som ikke er stresset og i tidsklemma. For oss er dette perfekt. Når ungene er store nok skal jeg jobbe igjen, men nå bare nyter jeg disse årene som går så altfor fort. Anonymkode: 8abf4...266 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #53 Del Skrevet 27. februar Du har de foreldre som lar andre voksne (barnehagepersonell, lærere og trenere) oppdra ungene sine, og du har foreldre som oppdrar dem selv. Som alenemor hadde jeg ikke noe valg, jeg måtte jobbe. Og når jeg kom hjem var jeg stressa for alt jeg skulle rekke av oppgaver med barn og hjem, og evige deadlines på jobben. Jeg er redd jeg på mange måter var en robot-mamma. Så ja, jeg var kjempeflink til å bidra i samfunnet, men jeg må leve med at jeg ikke var den moren jeg skulle ønske at jeg hadde vært. Så TS: du er veldig heldig som har anledning til å være hjemme med barna. Og er det det du vil så ikke la robot-foreldrene gi deg dårlig samvittighet. Det å være forelder er verdens viktigste jobb. Anonymkode: 9fa04...48a 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #54 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 Skam deg. Anonymkode: 2cf5d...fb1 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #55 Del Skrevet 27. februar Slik hadde vi det også, det var fantastisk. Dessverre gikk jeg fra å elske jobben min, yrket mitt, til å slite i arbeidslivet, og jeg finner aldri helt min plass noe sted lenger. Jeg lengter tilbake til de rolige dagene. Anonymkode: 0f0fa...4c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 27. februar #56 Del Skrevet 27. februar Hvis du skal gjøre dette og mannen er med på det: Få han til å sette av pensjonssparing til deg. Du vil få en betydelig lavere pensjon enn de som har jobbet 100% i alle år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #57 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 Du er ikke hjemmeværende, du er trygdesvindler. Anonymkode: da583...456 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #58 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så utrolig deilig å slippe det tidapresset! Føler det nesten som om vi lever i en annen dimensjon når jeg ser på andre rundt meg. Vi puster liksom i en annen takt. Det gjør at man føler seg litt på utsiden, da. Men mest er det en positiv ting føler jeg. Eneste jeg savner er felleskap med andre som lever samme type liv som oss, men jeg vet det finnes grupper på Facebook blant annet 😊 Gratulerer med smertefri! Man får kanskje et litt annet perspektiv på ting når man har levd slik? Ts Anonymkode: 18217...8ea Hun har i alle fall fått et annet perspektiv på trygdesvindel 😂 Anonymkode: da583...456 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #59 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da ikke så uvanlig når man har barn under skolealder. Jeg var hjemme i 5 år, møtte aldri noen holdninger om at det var noe spesielt. Vi flyttet midlertidig da jeg var i permisjon med første barn, på grunn av mannens jobb, så fortsatte vi slik og så var jeg gravid igjen. De begynte begge i barnehagen da de var rundt 2,5, med mange og lange ferier og korte dager. Jeg gikk tilbake til jobb da yngste var 2, da var mannen min mest hjemme i et år på grunn av jobb/permisjon/freelanceoppdrag så tidsklemme fikk vi ikke før begge gikk på skolen. Jeg satte som krav at vi skulle ha vaskehjelp hvis jeg skulle være hjemme, jeg hadde bare blitt sur og mistrivdes hvis akkurat den ukentlige husvasken skulle være mitt eneansvar. Annet husarbeid gjorde jeg alt av, og veldig fint å være så mye med barna. I barnehagen var det flere mødre som ikke var i jobb. Hvorfor spør du egentlig? Anonymkode: d128e...2d2 Hvor er dette? Bibelbeltet, Snarøya? Her på Østlandet på en skole og i tre barnehager, har jeg tilgode å møte én hjemmeværende forelder. Ingen i en ganske stor bekjentskapskrets. Ts Anonymkode: 18217...8ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #60 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg og de fleste andre foreldre klarer jo dette helt fint, i TILLEGG til at vi jobber og bidrar til samfunnet. 🤷🏼♀️ Det er ingen kunst når man er to oppegående og friske voksne som bidrar i familien. Hvis ts skal være hjemme med alle barna (hun har flere), blir det mer enn noen få korte år. Folk som ansetter vil selvsagt legge søknaden til kvinnen med et stort hull i cv-en nederst i bunken. I dagens kunnskaps- og konkurransesamfunn blir man fort utdatert om man har vært utenfor i årevis. Da ender man opp i nav-systemet, og det er igjen vi skattebetalere som må bidra til inntekten til den som ikke har vært interessert i å bidra. Anonymkode: 8fd4d...046 Så du mener at hverdagen deres med begge i 100% jobb, gir barna den samme hverdagen som i en familie hvor en forelder er hjemmeværende? At dere kan være like tilgjengelige for barna, gi dem like korte dager i bhg, gi dem rolige morgener osv… Skulle gjerne visst hvordan dere får det til? Anonymkode: 0d7b1...243 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå