AnonymBruker Skrevet 27. februar #61 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble uføretrygdet i ung alder pga smertefull sykdom. For to år siden ble jeg operert etter 17 år med smerter. Lever nå et normalt liv og kunne vært i jobb, men ingen tar fra meg uføretrygden. Så jeg lever fint som hjemmeværende nå når barna er små. De har korte dager i barnehagen og vi er en harmonisk familie som ikke er rammet av tidspress. Anonymkode: 0c89e...c97 Du kunne jobbet men gjør det ikke? Det er trygdesvindel. Håper du blir tatt. Anonymkode: acfe9...a8f 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #62 Del Skrevet 27. februar Ulla Ullsokk skrev (45 minutter siden): Men i alle dager! Hun lever ikke på dine penger, hele familien har et lavt forbruk! Men du synes hun hadde vært et bedre medlem av samfunnet hvis tjente 700 000,- som hun brukte på dyrere bil, botox, negler og cruiseferier? Det gir jo ingen mening! Bli hjemme uten et snev av dårlig samvittighet, ts! Tenk så fint at dere alle trives med det OG får det til å gå rundt! Ja, større forbruk som du beskriver bidrar til økonomisk vekst 😊 Anonymkode: da583...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #63 Del Skrevet 27. februar Jeg tenkte litt på først 100% hjemmeværende, vi har råd til det. Men nå står jeg litt om jeg skal jobbe 40% eller 60%. Barnet mitt er snart 8mnd, liker veldig god å være hjemme og nyte tiden. Litt med det at det er sunt for barna og moro og leke med andre barn og venne seg til det sosiale der. Ellers blir nok skolestart et lite sjokk, vil jeg tro om de har bare vært hjemme. Vi er heldige sånn med at far kan starte sent og jeg slutter tidligere. Så de 2-3 dagene i barnehagen vil være korte. Også har jeg 2-3 dager der jeg får mer med barna til å finne på ting. Men synes det er en frihet følse det at jeg kan jobbe redusert og om jeg vil ha mer tid så kan jeg det. Til de begynner på skole. Men har tenkte på om jeg skulle tatt noen nettstudier i mellomtiden om jeg er 100% hjemme. Men ja jeg vil ha tid merker jo hvor fort bare de 8mnd har gått. Anonymkode: af8df...d08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #64 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du mener at hverdagen deres med begge i 100% jobb, gir barna den samme hverdagen som i en familie hvor en forelder er hjemmeværende? At dere kan være like tilgjengelige for barna, gi dem like korte dager i bhg, gi dem rolige morgener osv… Skulle gjerne visst hvordan dere får det til? Anonymkode: 0d7b1...243 Det er nesten utelukkende ressurssvake som er «hjemmeværende» i dag. Bedre for barna å være i barnehage enn med hjemme med trygdesvindlere, som hun i tråden som er så fornøyd med å være fordi det gir ungene rolige morgener osv… Anonymkode: da583...456 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #65 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så du mener at hverdagen deres med begge i 100% jobb, gir barna den samme hverdagen som i en familie hvor en forelder er hjemmeværende? At dere kan være like tilgjengelige for barna, gi dem like korte dager i bhg, gi dem rolige morgener osv… Skulle gjerne visst hvordan dere får det til? Anonymkode: 0d7b1...243 Supermennesker, vettu 😉 tror vi burde forske på dem, for de gjør det umulige mulig, deres døgn har 28 timer, en slags alkymi 🤭 ts Anonymkode: 18217...8ea 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #66 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er nesten utelukkende ressurssvake som er «hjemmeværende» i dag. Bedre for barna å være i barnehage enn med hjemme med trygdesvindlere, som hun i tråden som er så fornøyd med å være fordi det gir ungene rolige morgener osv… Anonymkode: da583...456 Du manglet bare å kalle oss "white trash", så hadde du tikket alle KG-bokser 🤭 ts Anonymkode: 18217...8ea 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #67 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er for meg en gåte hvordan man som nybakt mor kan være så lite interessert i eget barn at man heller velger å jobbe fra fødsel. Sier veldig mye om deg og hvordan du prioriterer som mor. Anonymkode: ce70a...94f Hmm...forskning viser visstnok at mors utdanningsnivå (og følgende arbeidsliv) har større påvirkning på barns utsanningsnivå og yrkesdeltakelse? Dvs. mor i arbeid øker sjansene for barn i arbeid. Anonymkode: 87b10...d95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #68 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så du mener at hverdagen deres med begge i 100% jobb, gir barna den samme hverdagen som i en familie hvor en forelder er hjemmeværende? At dere kan være like tilgjengelige for barna, gi dem like korte dager i bhg, gi dem rolige morgener osv… Skulle gjerne visst hvordan dere får det til? Anonymkode: 0d7b1...243 Selvfølgelig gir det ikke barna den samme hverdagen. Hverdagen i barnehage er jo mye gøyere enn å henge i skjørtet på mor dagen lang? Det må jo være drepende kjedelig, og ekstra kjipt fordi alle andre barn også er i bhg. Barna mine er i bhg og storkoser seg med trygge og flinke pedagoger som finner på kreative og utviklende opplegg, og ikke minst: barna får leke sammen med vennene sine. Jeg forstår ikke hvorfor bhg ses på som torturkamre av enkelte? Selv har jeg også bare gode minner derfra, og til og med fremdeles kontakt med flere fra denne herlige tiden fra barndommen. Anonymkode: 8fd4d...046 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #69 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da er vel ikke du en av de jeg henvender meg til? 🤭 Ts Anonymkode: 18217...8ea Dette er ett åpent forum så du må værsågod tåle at folk gir deg tilbakemeldinger!! Eller ønsker du bare å cherry picke det du vil høre kanskje? Bare husk dette med økonomi, pensjon, ytelser osv. 90% av norske barn har foreldre i full jobb. Velger å tro at flere hadde valgt deres løsning om det var skadelig på sikt!! Anonymkode: 0445c...bc7 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #70 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 90% av norske barn har foreldre i full jobb. Det her var litt vel å ta i. 90% har ikke en gang en forelder i full jobb. Anonymkode: 34244...feb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #71 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er ett åpent forum så du må værsågod tåle at folk gir deg tilbakemeldinger!! Eller ønsker du bare å cherry picke det du vil høre kanskje? Bare husk dette med økonomi, pensjon, ytelser osv. 90% av norske barn har foreldre i full jobb. Velger å tro at flere hadde valgt deres løsning om det var skadelig på sikt!! Anonymkode: 0445c...bc7 Den siste setningen din der…. Vi har vel aldri sett en generasjon med mer psykiske vansker enn dagens unge? Anonymkode: 9fa04...48a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar #72 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvsagt er ikke det å bidra. Bidra gjør man med arbeidskraft og betaling av skatt. Hva gjør dessuten en hjemmeværende i 2025? Studerer løypa til robotstøvsugeren? Henger over eltemaskinen? Ser på vaskemaskinen og tørketrommelen? Hvis man er frisk og voksen og ikke jobber, så er man bare lat. Anonymkode: 8fd4d...046 Han leste seg opp på fag når barna sov bla. For at vår hverdag med mange barn og valget med at ikke bhg før ca 3 år så ble det endel turer til åpen bhg for det sosiale. Er langt mer å gjøre i et hus med barn enn det du skisserer. Ja også holdt han på med frivillig arbeid når jeg var hjemme, hadde han ikke ofret seg hadde vi ikke hatt den økonomiske friheten som vi i dag har 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar #73 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke bitter, men veldig misunnelig! ☺️ Mannen tjener ikke direkte dårlig, men vi har prioritert å bo sentralt, noe som koster en del. Vi tenker på å få to tette barn, og jeg føler derfor jeg må stå i 100% jobb fram til eventuelt ny permisjon. Hadde en del ulønnet med første barnet og satser på det med nr to også, når den tid kommer. Fikk 11 mnd hjemme med nr én, men skulle gjerne vært enda lenger hjemme. Koste meg så 🥹 Etter barn nr to kommer jeg til å ønske å jobbe redusert, i tillegg til lang (ulønnet) foreldrepermisjon. Jeg synes det er rart vi oppfordres til å få mange barn, når samfunnet er lagt opp til at vi nesten ikke får sett barna våre i hverdagen ❤️🩹 Anonymkode: e8a67...df7 Så lenge en ikke skal ha alt på en gang er det fullt mulig å ha mange barn og i dagens samfunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar #74 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du betaler ikke skatt. Anonymkode: 4a731...1ef Det ble mer enn kompensert av firmaskatt fra firmaet jeg bygget opp i de årene. Men husk alt kan ikke måles i kr og øre, er mange andre måten å bidra til staten på 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #75 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er nesten utelukkende ressurssvake som er «hjemmeværende» i dag. Bedre for barna å være i barnehage enn med hjemme med trygdesvindlere, som hun i tråden som er så fornøyd med å være fordi det gir ungene rolige morgener osv… Anonymkode: da583...456 I alle dager😂 Du er bitter du! Som om mine barn ikke har det godt hjemme. Dårlige holdninger du overfører til barna dine. Mange hjemmeværende som er ressurssterke her iallefall. Er du alltid sånn at du skjærer alle over én kam? Anonymkode: 8abf4...266 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar #76 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er for meg en gåte hvordan man som nybakt mor kan være så lite interessert i eget barn at man heller velger å jobbe fra fødsel. Sier veldig mye om deg og hvordan du prioriterer som mor. Anonymkode: ce70a...94f Var ikke lite interessert i de men jeg hadde mange ganger min manns lønn så det ble løsningen for oss. Har ammet de så lenge de ønsker m m men for at as familien min skulle få ett godt og trygt liv valgte vi denne løsningen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #77 Del Skrevet 27. februar Var hjemmeværende til minste begynte på skolen, gikk så tilbake til deltidsjobb som sykepleier. Vi driver gard, og mannen har arbeid fra morgen til kveld. Minstemann var så mye syk med astma, og var hjemme fra barnehagen minst en måned om vinteren. Prioriterte hans helse og familiens vel framfor egen jobb i denne perioden. Angrer ikke. Har egen pensjonssparing i Storebrand som mannen betalte inn på. Følg magefølelsen. Klem ♥️ Anonymkode: 43902...c5c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #78 Del Skrevet 27. februar Jeg lurer oppriktig på hvor mye oppfølging dagens barn krever når mødrene må gå ned i stilling for å overleve ~tidsklemma~. Foreldra mine jobba fulltid med fire unger på nittitallet, og så vidt jeg veit var arbeidsukene var like lange den gang. Om vi faktisk er dit kommet at det å ha barn er blitt et prosjekt så omfattende at foreldrene ikke har tid til ordinære arbeidstider, så trur jeg vi som samfunn må ta noen runder med oss sjøl og hva det er vi forventer av de kommende generasjoner. Anonymkode: b3db8...947 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #79 Del Skrevet 27. februar Jeg havnet her ved hardt arbeid fra jeg var student og frem til rundt 40 år. Jeg har levd ekstremt sparsomt, satt meg mye inn i aksjer og fond og investert i aksjer oppgjennom. Nå i en alder av 40 lever jeg av utbyttene fra aksjene (kun utbytteaksjer). Har en ekstremt fri og fleksibel hverdag med barna mine, og er i teorien en "stay at home mom". Men jeg får null fra staten, lever bare av investeringer. Har skjønt at jeg kommer bedre ut av det ved å kalle meg investor til andre som spør om yrket mitt, siden det jo er hva jeg -faktum- lever av. Men det er jo alt annet enn en 8-16 jobb, og jeg lever som du beskriver her. Som er vanvittig deilig - og etter eget syn jobbet tungt for. Uansett. Må bare legge til; Jeg har aldri vært så utdannet og oppdatert som de siste årene hjemme. Jeg hører på podcaster og leser bøken dagen lang og koser meg glugg med ny lærdom jeg aldri hadde fått tid til i en jobb for et selskap. Så det at man sitter og ser på robotstøvsugeren sier kanskje mest om de som tenker såpass kort? Har i tillegg tatt en ekstra master for interessens del + jobber frivillig for Røde Kors og som avlastning for fosterhjem. Elsker andre som tenker utenfor boksen og oppfordrer flere til å følge drømmene sine ❤️ Det er flere måter å inspirere barna sine på. Anonymkode: 68dfb...f2a 4 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #80 Del Skrevet 27. februar Jeg har vært hjemmeværende i over 12år nå. Trives som plommen i egget. Mannen min tjener ca 1mill i året, forsørger familien, så vi snylter ikke på Norge.as, får ikke noe "gratis penger" av nav. Hvorfor det ble sånn? Vi valgte å flytte ut av Norge, og der vi nå bor er det få jobbmuligheterfor meg. Mannen jobber i og skatter til norge. Mange hjemmeværende mødre her, så alltid mye som skjer på dagtid. Anonymkode: 5786a...05d 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå