AnonymBruker Skrevet 4. april #61 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.55): Ikke nå, men om 4-6 mnd. Dette blir stygt neste halvåret. Anonymkode: 34295...844 Ekspander Nei, det beste er å kjøpe litt hver måned. Anonymkode: 3eaa3...22d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #62 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.00): Nei, det beste er å kjøpe litt hver måned. Anonymkode: 3eaa3...22d Ekspander Nei, ikke når det synker fremover. Det sier seg selv. Anonymkode: 34295...844 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #63 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.15): Nei, ikke når det synker fremover. Det sier seg selv. Anonymkode: 34295...844 Ekspander Jo for da får du et lavere snitt, men altså det er bare å vente til det blir dyrere hvis du ønsker det, jeg personlig liker å handle på salg. Anonymkode: 3eaa3...22d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #64 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.15): Nei, ikke når det synker fremover. Det sier seg selv. Anonymkode: 34295...844 Ekspander Det er jo akkurat det man ikke vet. Særlig med en gærning som 🍊ved roret. Han kan snu på en femøring. Anonymkode: a10f7...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #65 Del Skrevet 5. april Solgte absolutt alt i slutten av januar og er sjeldeglad for det! Venter på å kjøpe meg inn igjen, men skal gi det enda litt tid Anonymkode: 7bde4...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #66 Del Skrevet 5. april Nei, lar de stå. Trenger ikke pengene på ubestemt tid. Har forresten ikke peiling. Derfor jeg velger fond fremfor aksjer. Anonymkode: fb62a...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #67 Del Skrevet 5. april Selger ikke nei, om noe så kjøper jeg heller mer nå. Anonymkode: 539ba...935 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #68 Del Skrevet 5. april Jeg selger ikke nå, selv om det gjør vondt å sjekke saldoen for tiden. Alt av fond, aksjer og pensjonskonto har gått kraftig ned. Jeg sparer til pensjon(30år frem) og til egenkapital til barna (20år frem), og med såpass langt perspektiv kommer det til å gå opp igjen. Fortsetter med de faste overføringene, og har kjøpt litt ekstra nå som det er billig. Anonymkode: 9a930...0aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #69 Del Skrevet 5. april Jeg solgte ca halvparten for en tid tilbake, de mest USA-baserte fondene jeg hadde. Samtidig kuttet jeg fast månedlig overføring til fond til null, og lot det som står bare stå i fred, for å se hvordan det utvikler seg. Sparer på høyrente det som før gikk inn i fond. Ser at resterende fondshalvpart nå har falt så mye at det ikke er gevinst der i det hele tatt, og jeg har spart i mange år. Vurderer å ta ut pengene og satse dem inn i eget firma i stedet, det genererer mer for meg på kort sikt (3-5 år). Anonymkode: e5f8a...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 5. april #70 Del Skrevet 5. april Når man sparer i fond, så skal man sjekke avkastningen hver 15. år. Ikke hvert 15. minutt. Så nei, jeg sitter helt rolig i båten. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #71 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 17.18): Nei. Jeg føler at jeg har fordelt risikoen greit. Fordeler grovt regnet sparingen ca. 1/4 ekstra nedbetalinger på bolig, 1/4 på konto med ok rente, 1/4 indeksfond og 1/4 rentefond. Jeg blir sikkert aldri rik, for jeg liker ikke å ta risiko, men sover godt om natten. 😊 Anonymkode: e589c...661 Ekspander Hvorfor rentefond? Med fratrekk for forvaltningsavgift, blir dette så mye bedre enn en god høyrentekonto eller fastrentekonto? Jeg har pr nå penger på fastrente til 5,3%. Anonymkode: 0339e...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #72 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.36): Jo for da får du et lavere snitt, men altså det er bare å vente til det blir dyrere hvis du ønsker det, jeg personlig liker å handle på salg. Anonymkode: 3eaa3...22d Ekspander Jeg venter altså til det blir lavere, ikke dyrere. Anonymkode: 34295...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #73 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 0.02): Solgte absolutt alt i slutten av januar og er sjeldeglad for det! Venter på å kjøpe meg inn igjen, men skal gi det enda litt tid Anonymkode: 7bde4...1b7 Ekspander Svært fornuftig. Anonymkode: 34295...844 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 5. april #74 Del Skrevet 5. april Fra toppen i 1929 til bunnen i 1932 falt indeksen på New York børsen 90%. Tusen dollar ble til hundre. Indeksen var ikke tilbake på samme nivå som i 1929 før i 1954, etter 25 år! Presidenten i USA er galere nå enn i 1929. Jeg solgte alle aksjefondene mine i begynnelsen av mars, og blir sittende og vente og se an til galningen er ferdig med galskapen sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #75 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 6.43): Jeg venter altså til det blir lavere, ikke dyrere. Anonymkode: 34295...844 Ekspander Men du er jo ikke synsk så du kan jo ikke vite hvordan markedet utvikler seg. Anonymkode: 3eaa3...22d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #76 Del Skrevet 5. april bare innom en tur skrev (På 5.4.2025 den 6.56): Fra toppen i 1929 til bunnen i 1932 falt indeksen på New York børsen 90%. Tusen dollar ble til hundre. Indeksen var ikke tilbake på samme nivå som i 1929 før i 1954, etter 25 år! Presidenten i USA er galere nå enn i 1929. Jeg solgte alle aksjefondene mine i begynnelsen av mars, og blir sittende og vente og se an til galningen er ferdig med galskapen sin. Ekspander Du solgte altså med tap fremfor å bare vente? Anonymkode: cf210...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #77 Del Skrevet 5. april Nei, jeg blir værende. Skulle jeg solgt hadde jeg solgt da Trump ble president, denne handelskrigen har vært godt varslet. Men jeg har spredd risikoen godt på sparingen. Deler mellom å betale ned ekstra på lån, høyrentekonto og ulike fond. Anonymkode: e589c...661 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 5. april #78 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 9.47): Du solgte altså med tap fremfor å bare vente? Anonymkode: cf210...7ba Ekspander Nei, jeg solgte ikke med tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:42 #79 Del Skrevet lørdag kl 20:42 Jeg solgte indeksfondet mitt 26. februar. Jeg er fornøyd med timingen, det er vanskelig å treffe akkurat som privatperson. Proffene gjør jo heller ikke det. Pengene står nå på ASK-konto. Jeg lurer fælt på hva jeg burde gjøre med dem og når. Antakeligvis vil vi vel få et lite "fools rally" når nedgangen bunner ut? En ny liten dipp etter det og så skal det være tid for kjøp? Anonymkode: a3666...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:50 #80 Del Skrevet lørdag kl 20:50 Vi solgte alt innskudd i slutten av feb. hadde ca 100k i gevinst som fortsatt står der. Spent på utviklingen, men innskuddet blir stående på høyrentekonto til hvertfall over sommeren tenker jeg. Tipper denne børs krisen skal bli mye verre før det blir bedre og jeg har ikke råd til å gamble med pengene. Anonymkode: 74856...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå