Gå til innhold

MR og piercing

Mizzy

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta MR av hode og har piercing i brystvorten. Jeg har aldri tatt den ut før og får uansett ikke til å skru den av. Noen som har tatt MR med piercing i? Jeg vet det ikke er magnet i den men litt usikker på hva de krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg måtte ta av øredobbene, de tsr ikke sjanser... altså om det er en fjon av metall i den som reagerer så spjærer den brystvorta di

Anonymkode: 0b116...fa7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at piercinger skal fjernes. Får du ikke skrudd av kula med latex hansker heller?

Hvis ikke kan du ringe å høre på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av metall må bort. Oppsøk en tatoverings/piercingsjappe (evt lege) for å få den ut før MR. Ikke verre enn det!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller ikke ta den ut, og mist hele brystvorta.

Anonymkode: a1848...9a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mizzy skrev (14 minutter siden):

Jeg skal ta MR av hode og har piercing i brystvorten. Jeg har aldri tatt den ut før og får uansett ikke til å skru den av. Noen som har tatt MR med piercing i? Jeg vet det ikke er magnet i den men litt usikker på hva de krever.

Det er magnet i MR. Du vil hvertfall få ut piercingen hvis du tar MR med den i

Anonymkode: 39b21...a4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg glemte å ta ut i øret en gang, fant det ut etterpå og ble stressa. Men jeg merket ingenting da jeg lå der inne i tunellen.

Anonymkode: b9105...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er magnet i MR. Du vil hvertfall få ut piercingen hvis du tar MR med den i

😂🤣

Anonymkode: 190e2...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemte den i navlen, gikk fint. 

Anonymkode: afb35...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste litt om det, selv om ikke piercingen er magnetisk så kan den gjøre bildene mindre tydelige hvis de er i nærheten av det en tar bilde av, siden det er bryst og hode så er det vel greit. Men piercingen kan fungere som en antenne for radiobølgene og det kan bli veldig hett i piercingen.

Vet ikke jeg, jeg hadde tatt den ut, bare i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

😂🤣

Anonymkode: 190e2...cbf

Er du en av de som ikke tror på verdensrommet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke bare at den er magnetisk, men den blokkerer for bildene og. Så den må dessverre ut om du skal ha gode bilder. 

Anonymkode: fa48c...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trengte ikke å ta ut piercingen i øret når jeg tok mr.

Anonymkode: 0b047...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med rotfyllinger og spor av amalgam? Jeg tror det er noe metalltråder i rotfyllingene, er det ikke? Kanskje ikke magnetisk metall? Har et par tenner med en liten flekk amalgam her og der. (har fjernet resten)

Anonymkode: f5ee5...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du en av de som ikke tror på verdensrommet også?

Jeg oppfattet den latteren som i at de lo av kommentaren din, ikke latterliggjorde den. 

Anonymkode: 33593...4bf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags piercing er det snakk om? Det er ingen sak å ta den ut, men det er ulike teknikker for dette ut fra hvilket type smykke du har. Er det en barbell kan du lett skru av kulen. Sitter den godt kan du bruke en vinylhanske som nevnes over her, eventuelt bare bruk litt kjøkken-/dopapir i begge ender for å få bedre tak på kula. Er det en vanlig kulering der kulen sitter dønn fast er det bare å bruke denne billige låseringtangen fra Biltema (selges overalt i grunn):

https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/tenger/laseringtang/laseringtangsett-4-stk-2000016795?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIyOrutcbkiwMV1U-RBR3y5BIwEAQYBiABEgLB7vD_BwE

Med denne tangen kan du forsiktig utvide ringen så kula kan tas ut av smykket. 

Alltid greit å huske på å ta av smykker og piercinger før MR, men så lenge de ikke er i området som tas bilder av går det oftest greit. Piercinger er dessuten kirurgisk stål og er ikke metall, men det er greit å være sikker. Kulepenner kan også være utfordrende om man har det i en lomme. Generelt er det sånn at jo mere metall, jo verre skade kan inntreffe. Husker jeg hadde glemt å ta av flere smykker en gang, men det gikk greit da det kun var hodet som ble tatt bilder av og jeg hadde vært nøye med ansiktssmykkene. Tatoveringer og annet innoperert metall i kroppen kan føles varmt underveis i billedtakingen. 

Anonymkode: 8dba3...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (1 time siden):

Alt av metall må bort. Oppsøk en tatoverings/piercingsjappe (evt lege) for å få den ut før MR. Ikke verre enn det!

Ta den ut ellers vil maskinen ta den ut for deg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk å droppe sminke også, enkelte mascara har visst noe metall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mizzy skrev (1 time siden):

Sannsynligvis får du beskjed om enten da den ut, eller forlate røntgeninstituttet. 
Metaller kan ødelegge maskiner til mange millioner kroner, det gambler ikke røntgeninstituttene med, fordi du ikke vil fjerne kroppssmykker.

Tar du den ikke ut, så avbestill timen slik at andre slipper til. 

Anonymkode: ec769...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kirurgisk stål og stang. Kan prøve trikset med hansker på for å få den ut. Jeg får høre med de imorgen. Har en i øret og som har vært der i 20+ år så er ikke like lett å ta ut som vanlige øredobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...