Gå til innhold

Andre barnehager gjør så mye gøy – hos oss skjer ingenting!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner at jeg blir misunnelig når jeg ser hva andre barnehager får til – turer til svømmehallen, skogen, teater, bibliotek, og ikke minst at barna får være med på matlaging og andre spennende aktiviteter. I vår barnehage skjer ingenting av dette, og jeg er overbevist om at det skyldes at flere av barna har store utfordringer. Det virker rett og slett umulig å ta dem med ut av barnehagen, for det er farlig i trafikken. Risikerer at de løper ut og blir påkjørt. 

Synes det er så trist at noen få barn skal begrense mulighetene for resten av gruppa. Jeg forstår selvfølgelig at disse barna trenger ekstra oppfølging, men samtidig føles det urettferdig at andre barn går glipp av så mye. Hvordan er det i deres barnehage?

Anonymkode: 90848...2cc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meld deg inn i FAU, ta det opp med FAU, snakk med styrer. Hjelper ikke å sitte her å klage

Anonymkode: 19974...d88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Meld deg inn i FAU, ta det opp med FAU, snakk med styrer. Hjelper ikke å sitte her å klage

Anonymkode: 19974...d88

Sitter i Fau, det er ingenting vi kan gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

jeg er overbevist om at det skyldes at flere av barna har store utfordringer. Det virker rett og slett umulig å ta dem med ut av barnehagen, for det er farlig i trafikken. Risikerer at de løper ut og blir påkjørt. 

Bare tull. Dette skyldes de ansatte. 

Jeg har hatt barn i barnehage samtidig som noe skikkelig urokråker. De var på tur. 

Med den ene (som var et ekstremtilfelle) så var en av foreldrene med på teater etc. 

Anonymkode: 626cf...a2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra på tur når bråke-Mohammed er hjemme. 

Anonymkode: 88d9e...374

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn gikk i en barnehage med egen buss, eget kjøkken på avdelingen, egen grønnsakshage.

Når det var turdag kjørte de rundt og kring.

de lagde mat ofte sammen med de voksne. 
de var med å vanne grønnsakene. 

det ble tatt masse bilder som ble delt på nett.

men virkeligheten var: all fokus var på å trekke inn flere barn inn til barnehagen. Barna spiste mat i bussen, satt fastklemt hele tirsdagen. De hadde utskiftninger av personal, masse billige vikarier. Det ble tatt bilder uansett om barna ikke ble skiftet på, gikk i våte klær, ikke fikk no aktivitet enn at de var ute fra morgen til stengetid.

jeg byttet barnehage; til en mindre barnehage.

barna var bare på tur i nærområdet og biblioteket med felles buss. Det var kun en vammåltid i uken, men alle lærte å smøre egne skiver, det var rutine, fast personal, vannkrig, pølsefest osv.  Ungene elsket å være der. De ble sett, hørt og var seg selv. 

så ikke se kun på det positivt dere hører eller ser.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her er det turdag to dager i uka, og ofte gymsal en dag i uka. De største barna får reise i svømmehallen (skolestartergruppe). Turene går til ulike steder i skogen, museum, byen, bibliotek, andre barnehager. Masse aktiviteter de dagene de er i barnehagen, frilek, og voksne som virkelig er det med barna! Elsker barnehagen vår 😍

Trives barnet ditt? Tror nesten jeg hadde byttet barnehage.

Anonymkode: 12df4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna går jo i barnehagen. De er der for at foreldrene skal ha barna sine i et trygt miljø, vite hvor de er mens foreldrene er på jobb. Det viktigste for barn er ikke å dra på tur.

Ta med barna dine på tur kan du jo gjøre selv?

Er pedagogisk leder på småbarn, og snakker ofte om hva barna har behov for (og det varierer veldig, både på individ og i fellesskap) med både foreldre og kolleger 

Og svaret er som regel knyttet opp mot lek, forutsigbarhet, språk, det sosiale, relasjoner, nye utfordringer. 

Vi er ute hver dag, men det å få tolv 1-2 åringer til å gå samme vei i sånn nogenlunde samme tempo er ikke bare-bare. Har vi sykdom på avdeling så er det ikke gjennomførbart av sikkerhetshensyn. 

Anonymkode: 46041...1e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bare tull. Dette skyldes de ansatte. 

Jeg har hatt barn i barnehage samtidig som noe skikkelig urokråker. De var på tur. 

Med den ene (som var et ekstremtilfelle) så var en av foreldrene med på teater etc. 

Anonymkode: 626cf...a2f

Det var ikke slik i barnehagen tidligere (før vi hadde barn der) og det er de samme ansatte. De sier selv at de har hatt krevende barnegruppe de siste årene. Det sier seg selv at de ikke kan gå lengre turer med barn som stikker av, det er det ikke ressurser til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...