Gå til innhold

Deprimert og ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere. Jeg vet ikke om jeg klarer å formulere dette til et spørsmål eller om det egentlig bare ender med et behov for å lufte tankene litt. 

Men Jeg har slitt med tung depresjon det siste året, i starten klarte jeg å komme meg litt ut, ta kontakt med venner og familie, søke støtte i de jeg har rundt meg og fortelle litt hvordan ting var osv. 

det siste halve året har jeg derimot blitt mer innesluttet, føler jeg maser på vennene mine om jeg tar kontakt, føler meg som en byrde fordi jeg ofte kan komme inn i et litt monotont eller nedstemt stemningsleie, når vi snakker eller er sammen. 
Jeg merker også at andre tar mindre kontakt med meg, svarer kortere eller mindre, og «har mer planer» når jeg oppsøker kontakt. 
å jeg forstår de, fordi jeg har vært så langt nede over tid, og ikke akkurat en bidragsyter til positivitet i relasjonen. 
Å Jeg føler meg ensom, å til bry for de jeg er glad i. Sitter ofte hjemme og får voldsomme bølger av å føle meg alene og uviktig. 
De eneste gangene jeg er sosial er når jeg er på byen, som på mange måter har blitt et fristed, fordi alkohol og det sosiale demper symptomene på depresjonen. Da er jeg mer meg selv igjen og kan genuint kose meg. 
Men jeg merker også når jeg er ute og drikker, at jeg er i stort behov for nærhet, bekreftelse og intimitet, noe som gjør at jeg ofte har endt kvelden hos en annen eller tatt med meg noen hjem. 
Det er liksom en desperasjon etter å ha noen der, følelsen av at noen vil ha meg nær, om det bare er for en kveld så føles det som det er bedre en ingen ting. 
Å den delen av byturene vet jeg ikke om jeg liker like godt. 

Så om noen har noen råd eller tips vil jeg gjerne ha de. 

Anonymkode: b46d7...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du vært hos fastlegen og fått målt vitaminer og mineraler? Det kan påvirke humøret mye hvis man ikke har nok av de. Fastlegen kan også være en fin samtalepartner ang. det du føler på, og ev. komme med andre råd. Kommunene har også folk man kan snakke med i lavterskel tilbud. 

Anonymkode: 7603b...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen å snakke med? Ikke gå alene. Ta kontakt med fastlegen spør om ukentlige samtaler. 
har du en god venninne?

jeg er her om du trenger noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...