AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Vurderer å bestille NIPT-test på privatklinikk. Trenger man noen undersøkelser i det offentlige først eller kan man bestille NIPT-test og tidlig ultralyd i det private som den første ultralyden i graviditeten? Tenker å bestille NIPT-test etter uke 10. Anonymkode: 3ad11...779
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar Trenger ingen undersøkelser først. Hvis du er under 35 er vel den første offentlige ultralyden for de fleste uke 18-20. Anonymkode: ccdaf...c54
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger ingen undersøkelser først. Hvis du er under 35 er vel den første offentlige ultralyden for de fleste uke 18-20. Anonymkode: ccdaf...c54 Nei, det er innført tilbud om offentlig tidlig ultralyd i uke 11-14 Anonymkode: 0c752...f89 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er innført tilbud om offentlig tidlig ultralyd i uke 11-14 Anonymkode: 0c752...f89 For de under 35 også? Anonymkode: 1c4af...eb5
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, det er innført tilbud om offentlig tidlig ultralyd i uke 11-14 Anonymkode: 0c752...f89 Det kan være sykehusene har fått dette opp å gå nå, men da jeg var gravid for to år siden var det i alle fall ingen under 35 som fikk det på mitt sykehus grunnet kapasitet. Vet det gjaldt mange steder i landet. Veldig bra hvis det har gått seg til nå! Anonymkode: ccdaf...c54
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): For de under 35 også? Anonymkode: 1c4af...eb5 Ja, det er helt aldersuavhengig, se fra Helsenorge: Anonymkode: 0c752...f89
Melus Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 18.14): Vurderer å bestille NIPT-test på privatklinikk. Trenger man noen undersøkelser i det offentlige først eller kan man bestille NIPT-test og tidlig ultralyd i det private som den første ultralyden i graviditeten? Tenker å bestille NIPT-test etter uke 10. Anonymkode: 3ad11...779 Du behøver ingen undersøkelser i det offentlige før privat nipt.
Melus Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): For de under 35 også? Anonymkode: 1c4af...eb5 Ja, det gjelder for alle nå.
AnonymBruker Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars Melus skrev (1 time siden): Ja, det gjelder for alle nå. Men er det ikke sånn at alle får tilbud om det, men de under 35 må betale? Anonymkode: 44ef8...3e8
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er det ikke sånn at alle får tilbud om det, men de under 35 må betale? Anonymkode: 44ef8...3e8 nipt tilbyd bare til de over 35. Tidlig ultralyd tilbys alle. Anonymkode: 0c752...f89
Melus Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men er det ikke sånn at alle får tilbud om det, men de under 35 må betale? Anonymkode: 44ef8...3e8 Når det gjelder NIPT, ja, men ikke ultralyd.
AnonymBruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Når er det best å ta testen? Foreløpig har jeg regnet ut termindato med utgangspunkt i datoen i siste menstruasjon. Ettersom dette blir første kontroll, er jeg litt redd for at det skal være pluss/minus noen dager. Lurer på å bestille når jeg er i uke 12, men ser at noen mener det er sent. Anonymkode: 3ad11...779
AnonymBruker Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når er det best å ta testen? Foreløpig har jeg regnet ut termindato med utgangspunkt i datoen i siste menstruasjon. Ettersom dette blir første kontroll, er jeg litt redd for at det skal være pluss/minus noen dager. Lurer på å bestille når jeg er i uke 12, men ser at noen mener det er sent. Anonymkode: 3ad11...779 Du må bare være etter 10+0 og før 14+6. Så 12+0-12+6 er fint for å være sikker på at du er innenfor vinduet Anonymkode: 0c752...f89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå