Gå til innhold

Til dere som kjenner noen leger - hvem av yrke er/var deres kjæreste/ektefelle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har vel heller noe med når/hvor man møter sin partner. Alle de jeg kom på, møttes på 90-tallet i Bergen/Oslo, enten på studiet, på studentarrangement, via venner eller på utested der andre studenter vanket. Ingen Tinder den gangen.

Anonymkode: 43ade...19f

Akkurat samme her. Og kan legge til venners-venner. Flere av hans venner fant kjærligheten med mine venninner, og omgangskretsen vår bestod jo på den tiden av mange studievenner. Samt på arbeidsplassen, de fleste jeg kjenner er sammen med noen som har samme utdannelse som dem selv. 

Anonymkode: 8a501...b29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner to mannlige leger der kona er/var sykepleier

kjenner to kvinnelige leger det mannen til ene er byggingeniør og andre er lærer. 

Anonymkode: f1406...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kona til fastlegen er hjemmeværende, kona til en nabo som er lege er hjemmeværende, en annen jeg kjenner har en partner som er barnehageansatt, søsteren til svigerdatteren er lege med flere spesialiseringer og hennes mann kjører taxi og driver med hobbyfotografering og har ikke egentlig en utdannelse en gang.. 

Anonymkode: a07e3...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du er utdannet sivil økonom? Ikke siviløkonom, altså.

Beklager, men jeg synes det er pussig ikke å kjenne til hvordan sin egen yrkestittel skrives.

Anonymkode: c2906...01a

Ikke meg du siterer, men etter en av de nyeste oppdateringene av telefonen og nytt tastatur, driver autocorrect og deler opp ord hvis jeg ikke følger nøye med, slik at jeg virker mindre begavet. Det kan også være tilfelle for den du siterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Akkurat samme her. Og kan legge til venners-venner. Flere av hans venner fant kjærligheten med mine venninner, og omgangskretsen vår bestod jo på den tiden av mange studievenner. Samt på arbeidsplassen, de fleste jeg kjenner er sammen med noen som har samme utdannelse som dem selv. 

Ja, spesielt før Tinder og ny datingkultur var antallet kontaktflater ganske begrenset.

Kontaktannonser var mest for “lekne jenter/gutter” på 47 som likte “en god fest i ny og ne” og enkelte likte også “turer i skog og mark”.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men etter en av de nyeste oppdateringene av telefonen og nytt tastatur, driver autocorrect og deler opp ord hvis jeg ikke følger nøye med, slik at jeg virker mindre begavet. Det kan også være tilfelle for den du siterer?

Det kan tenkes, men nå var det bare noen få setninger å lese gjennom, da...

Er bare litt skeptisk til alle "legefruene" som dukker opp på rekke og rad i diverse tråder, i tillegg til at hun der ikke skrev sin egen tittel korrekt en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fastlege/kvinne-vernepleier/kvinne

Fastlege/mann-fastlege/kvinne

Fastlege/mann-sykepleier/kvinne

Anonymkode: 6efa9...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par hvor begge er fastleger, et par hvor han jobber på sykehus og hun på aldershjem, et par med kvinnelig lege og mannlig hjelpepleier. 

Vi er begge lærere, kjenner vel så mange med den kombinasjonen. (Jeg tror det handler mer om felles interesser og omgangskrets enn prestisje, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan tenkes, men nå var det bare noen få setninger å lese gjennom, da...

Er bare litt skeptisk til alle "legefruene" som dukker opp på rekke og rad i diverse tråder, i tillegg til at hun der ikke skrev sin egen tittel korrekt en gang. ;)

Jeg er også siviløkonom, og svarte tidligere i tråden. Og jeg kan love at jeg slurver mye med norsk rettskrivning, særlig på telefonen. 

Hva er det med KG, og dette store behovet for å beskylde andre for løgn hele tiden? Vi klikker oss jo inn i tråden fordi tittelen sier "lege...ektefelle", derfor vil vi være i overvekt i svarene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at leger ofte blir sammen

Jeg har mange leger i nær familie og de er gift med leger med noen få unntak.

Venninen min har i mange år vært sammen med mannen, han også lege.

Fastlegen min er gift med fastlege.

Eller kjenner jeg leger gift med prest, jurist,  skogsarbeider, lærer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannlig lege gift med kvinnelig lektor i realfag 

Mannlig lege gift med kvinnelig spesialsykepleier

Mannlig lege gift med kvinnelig farmasøyt 

Mannlig lege gift med kvinnelig psykolog

Mannlig lege gift med mannlig siviløkonom 

Mannlig lege gift med mannlig sivilarkitekt 

Kvinnelig lege gift med mannlig siviløkonom 

Kvinnelig lege gift med mannlig sivilingeniør 

Kjenner også til mange par, både heterofile og homofile, der begge er leger, gjerne at de møttes under studiet eller i spesialisering!

Anonymkode: 4c632...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvem av yrke? Hva slags yrke mener du kanskje? 

Hvilket yrke mener du kanskje.

Anonymkode: 8a5e3...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er kvinne, gift med en lege. Jobber som helsesekretær i akuttmottaket, var der vi traff hverandre når han var lis1, nå jobber han som overlege på sengepost så jobber helsigvis ikke sammen ☺️

Anonymkode: 22fa5...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mannlige legene (3 stk) jeg vet hvem ersammen med er  med annen lege eller sykepleier. Han som er med sykepleier har også barn med ei fra tidligere som jeg tror jobber som revisor eller noe (litt usikker).

Og nå kom jeg på at jeg kjenner ei til som har to barn med en lege, hun har jobbet som legesekretær.

Det er veldig vanlig å møtes via jobb/ studier, eller det var i allefall det før datingapper overtok, så det er jo naturlig at det blir mye par fra samme bransje.

Anonymkode: b7f5b...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner tre mannlige musikere som er sammen med kvinnelige leger. Kjenner til sammenligning ingen kvinnelige musikere som er sammen med mannlige leger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...