AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #21 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Si også om legen er mann/kvinne Det virker for meg at legene bare ønsker å omgås hverandre eller andre ''prestisje'' yrker... Anonymkode: 92750...bf1 Kjennet fem mannlige leger. Tre av dem er gift med sykepleiere, en av dem er gift med en lege, og en er gift med en jurist. Kjenner to kvinnelige leger. En er gift med en lege og den andre med en ingeniør. Anonymkode: b5eba...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #22 Del Skrevet 12 timer siden Lege(M)/dyrlege (K) Mange par hvor begge er leger. Mange par hvor mann er lege, kvinne er sykepleier. Ett par hvor mann er sykepleier, kvinne er lege. Lege (K)/ redaktør (M) Lege (k)/elektriker (M) Lege (M)/leder (K) Lege (M)/fysioterapeut (K) (to par) Det er de parene jeg kommer på i farta. Anonymkode: e0a6a...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #23 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker for meg at legene bare ønsker å omgås hverandre eller andre ''prestisje'' yrker... Anonymkode: 92750...bf1 Jepp, de virker veldig elitistiske på sykehuset ihvertfall. Anonymkode: 9f5bb...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 12 timer siden #24 Del Skrevet 12 timer siden Lege (M) - adm. ansatt på universitet (K) Lege (M) - lærer på ungdomstrinnet (K) Lege (K) - Lege (M) Lege (M) - Bibliotekar (K) Lege (M) - Fysioterapeut (K) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #25 Del Skrevet 12 timer siden Mitt inntrykk er litt motsatt men alt er relativt. Kjenner 3 leger, 1 mann og 2 kvinner. 1 Kvinnelig lege som er sammen med samboer som er barnehageansatt eller hva det heter. 2 Kvinnelig fastlege sammen med mann som er ufør grunnet arbeidsskade, han var før elektriker. 3 Mannlig nevrolog gift med frisør. Føler alle som har høy utdanning er med noen som har et helt annet yrke helt motsatt av seg selv. Anonymkode: 321ec...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 12 timer siden #26 Del Skrevet 12 timer siden Lege K - elektriker M lege k - kokk k lege m - barnevernspedagog k lege m - resepsjon sykehuset k lege m - barnehage k lege m - resepsjonist k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #27 Del Skrevet 12 timer siden Skal ta alle jeg kommer på: K lege/ M lege M lege/ M professor (ikke i medisin) M lege/ K billedkunstner K Lege/ M lege M lege/ K lærer Tror ikke leger er mer arrogante enn andre, men tror mange møtes på jobb eller studiet. Anonymkode: 56788...3d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Del Skrevet 12 timer siden Hei. Jeg er LIS ved et av landets største sykehus. Av de legene jeg vet såpass om angående sivilstatus, så er det stor variasjon av partners yrker. En er samboende med en sosiologistudent, en forskalingssnekker, en pedleder i barnehage, en som jobber som saksbehandler med byggesaker i kommunen osv osv. Altså ikke noe mønster som jeg kan se. De fleste leger jeg kjenner som ikke er single, har kjærester de ble sammen med lenge før de selv var ferdigstuderte på medisin. Anonymkode: 47e99...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #29 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjennet fem mannlige leger. Tre av dem er gift med sykepleiere, en av dem er gift med en lege, og en er gift med en jurist. Kjenner to kvinnelige leger. En er gift med en lege og den andre med en ingeniør. Anonymkode: b5eba...72b Hypergami. Anonymkode: 9f5bb...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #30 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mitt inntrykk er litt motsatt men alt er relativt. Kjenner 3 leger, 1 mann og 2 kvinner. 1 Kvinnelig lege som er sammen med samboer som er barnehageansatt eller hva det heter. 2 Kvinnelig fastlege sammen med mann som er ufør grunnet arbeidsskade, han var før elektriker. 3 Mannlig nevrolog gift med frisør. Føler alle som har høy utdanning er med noen som har et helt annet yrke helt motsatt av seg selv. Anonymkode: 321ec...7f6 Or not. Anonymkode: 9f5bb...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #31 Del Skrevet 12 timer siden Hvem av yrke? Mener du hva slags yrke? Jeg kjenner veldig mange leger. Ektefellene deres er alt fra leger og sykepleiere til økonomer, ingeniører og revisorer. En gjenganger ser ut til å være at de velger ektefeller med høyere utdanning. Anonymkode: a08fb...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Del Skrevet 12 timer siden Lege (kvinne) samboer med sjømann Lege (kvinne) gift med siviløkonom Lege (mann) gift med lærer Lege (kvinne) gift med lærer Lege (mann) gift med lærer Lege (mann) gift med lærer Ser det ble mange lærere her 😅 Anonymkode: 9af0f...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden Lege M - Advokat K Lege K - Advokat M Lege M - Tannlege K Lege K - Tannlege M Lege M - Lege K Lege M - Jurist M Lege K - Psykolog M Anonymkode: 43ade...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #34 Del Skrevet 12 timer siden Kjenner fire leger (av begge kjønn), som alle er gift med jurister og er i samme type par selv. Fra egen erfaring kan jeg jo si er praktisk at én i paret har en mer fleksibel stilling. Andre leger vi kjenner er sammen med sykepleiere, ingeniører, fysioterapeuter, musikere, håndverkere og alle slags folk, og de som har den vanskeligste kabalen er to leger som er gift og har barn sammen, hvor to sett med turnus og lange vakter gjør det nærmest umulig å få hverdagen med små barn til å gå opp. Anonymkode: 6e0e2...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #35 Del Skrevet 12 timer siden Lege K - Advokat M Lege - Lege Lege - Lege Lege - Lege Lege K - Musiker Lege K - Direktør Lege K - toppolitiker Lege - Lege Lege K - musiker Lege M - kommunikasjonsrådgiver For de fleste legeparene jeg kjenner har begge prestisjejobber Anonymkode: 0d97e...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Del Skrevet 12 timer siden Jeg er anestesilege og gift med en sveiser med undervann som spesialitet. Mine 2 beste venninner - leger og gift med leger. 2 gode venner - leger og den ene er gift med en økonom og den andre med en fysioterapeut. Broren min er lege og gift med en diplomat. Søsteren min er lege og sammen med en rørlegger. Fetter- lege. Sammen med en jurist. Kusine- lege. Sammen med en kokk. Anonymkode: 6e9de...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #37 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Si også om legen er mann/kvinne Det virker for meg at legene bare ønsker å omgås hverandre eller andre ''prestisje'' yrker... Anonymkode: 92750...bf1 Det har vel heller noe med når/hvor man møter sin partner. Alle de jeg kom på, møttes på 90-tallet i Bergen/Oslo, enten på studiet, på studentarrangement, via venner eller på utested der andre studenter vanket. Ingen Tinder den gangen. Anonymkode: 43ade...19f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #38 Del Skrevet 12 timer siden Jeg kjenner bare fastleger da. Mann- psykolog Mann- lærer Mann- lærer Mann- barnehagelærer Mann- Lege Mann-helsesykepleier Mann-dyrlege Mann-sykepleier Kvinne- pensjonist Kvinne-naver Kvinne- lærer Kvinne-sykepleier Anonymkode: 08c4c...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min mann er fastlege, jeg er utdannet sivil økonom. Flere av de legene jeg kjenner er sammen med folk fra alle type yrker. Dette gjelder både menn og kvinner. Mest inntrykk av at de mest "nerdete, supersmarte" legene er sammen med type lektor på VGS. Da er også ektefellen nerdete. På grensen til mistanke om diagnose Anonymkode: e8d28...332 Du er utdannet sivil økonom? Ikke siviløkonom, altså. Beklager, men jeg synes det er pussig ikke å kjenne til hvordan sin egen yrkestittel skrives. Anonymkode: c2906...01a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Del Skrevet 1 time siden Mannen er kirurg, jeg er siviløkonom. Det er mange leger i omgangskretsen, ektefellene er lege (veldig mange), jurist, flere siviløkonomer, noen sykepleiere, farmasøyt, samfunnsøkonom... Det handler rett og slett om arenaer der man treffer hverandre. Anonymkode: 8a501...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå