Gå til innhold

Til dere som kjenner noen leger - hvem av yrke er/var deres kjæreste/ektefelle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Si også om legen er mann/kvinne

Det virker for meg at legene bare ønsker å omgås hverandre eller andre ''prestisje'' yrker...

Anonymkode: 92750...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er barnehagelærer, min mann narkoselege. Min mann er ikke særlig opptatt av prestisje, omgås mest med sykepleiere og transportører på jobb, i pausene og sånt. Vår vennekrets er alt mulig, de som er/skal bli lege har blitt inspirert av min mann. At "vanlige folk" kan bli lege. Ellers har vi uføretrygdede, musikere, kunstnere, lærere, bilreperatører, sektretærer, og så videre som venner.

Anonymkode: 2fed5...174

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to nære venninner som er fastleger. Begge disse har en mann som også er fastlege ;)

Fastlegen min er dame, og mannen hennes er også fastlege. Så jeg har ikke så mange variasjoner i de jeg kjenner til, gitt ;)

Anonymkode: a7292...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kompis er kirurg, kona jobber i barnehage. En kompis er fastlege, samboeren er kokk. Ektemannen til fastlegen min er fysioterapeut.

Har aldri hatt inntrykk av at de vil omgås andre prestisjeyrker, men at de velger partner som har forståelse for at de ikke har en 8-16 jobb.

Anonymkode: beb8f...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en venninne som er fastlege, hun er singel og virker til å trives med det. En kompis av mannen er patolog og han er også singel, selv om jeg tror det ikke er selvvalgt. 

En felles bekjent er fastlege og har en kone som er lærer på barneskole. En annen felles bekjent er barnelege, og er gift med en annen lege.

Anonymkode: 915f5...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem av yrke? Hva slags yrke mener du kanskje? 

Mann :fastlege, kone ufaglært, jobber i butikk

Dame: fastlege, ektefelle lærer

Ektepar begge leger 

Anonymkode: 0b475...e96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlege, dame. Mannen hennes er vel utdannet grunnskolelærer men jobber bare deltid som fotballtrener.

Fastlege, mann. Kona har fagbrev i ambulansefaget.

Anonymkode: 60b02...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var, er? Veldig snodig å tenke at alle leger har samme preferanser. At folk med høyere utdanning ofte har partnere med det samme er jo et faktum.

Av de jeg kommer på av kjentfolk, er de sammen med andre leger, sykepleiere, politi, barnevernskonsulent, flere ingeniører, skiguide, diverse privat næringsliv-folk, ped.leder, student, skuespiller og grafiker.

Anonymkode: 2c534...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lege/lege

Lege/lege

Lege/hjemmeværende 

Lege/håndtverker

Anonymkode: 94c40...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke mange leger er kjæreste eller ektefelle med noen som skriver "hvem av yrke". 

Bortsett fra det, så kjenner jeg en lege. Han er overlege, og kona hans er kontormedarbeider i kommunen. 

Anonymkode: 71f7b...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lege M/ Jordmor K

Lege K/ Ingeniør M

Lege K/ Tømrer M

Lege M/ Lærer K

Lege K/ Lærer M

Lege K/ Lege K

Anonymkode: 2aa34...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannlig fastlege og kona jobber har en lederstilling innen høyere utdanning. Tror ingen av legene på legesenteret har partnere som også er leger, og jeg er usikker på om noen jeg kjenner har det 🤔

Kjenner en mannlig psykiater som er gift med kvinnelig psykiatrisk sykepleier (de møtte ikke på jobb). Annen mannlig fastlege hvor kona er lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege, mann - barneskolelærer

Lege, mann - sanger

Lege, dame - ingeniør

Lege, dame - avdelingsleder på fiskeri

Lege, dame - NSM

En del av de legene jeg kjenner er fortsatt single i 30-årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De jeg kjenner (alle fastleger) har ektefelle som er tannlege, lærer, ufaglært i kommunal helsetjeneste, forsikringsrådgiver/bank, ufør atlet. 

Anonymkode: 6d084...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ut fra min erfaring stemmer ikke dette. Kjenner flere leger. 

Anonymkode: 5c443...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskonen min og mor til mine barn er kirurg på urologen, jeg er lærer på vgs (noe jeg aldri skulle bli og så fikk jeg barn).

Jeg kjenner mange par hvor en eller begge er leger. De fleste ble jeg kjent med i studietiden, noen via Barselgruppa, noen vis skolen og noen via jobben hennes.

To par lege/lege 

Lege (K)/ los (m)

Lege (K)/elektriker (m)

Lege (k)/ tømrer (m)

Lege (m)/ dansepedagog (k)

Lege (k)/ itk (m)

Lege (m)/ landskapsarkitekt (k).

Men, de fleste av disse møtte hverandre i studietiden. Når man jobber 48 timer i uka er det ikke så lett å møte noen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann er fastlege, jeg er utdannet sivil økonom.

Flere av de legene jeg kjenner er sammen med folk fra alle type yrker. Dette gjelder både menn og kvinner. Mest inntrykk av at de mest "nerdete, supersmarte" legene er sammen med type lektor på  VGS. Da er også ektefellen nerdete. På grensen til mistanke om diagnose 

Anonymkode: e8d28...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lege M med flyvertinne

Lege M med musikklærer

Lege M kirketjener

jeg har virkelig ikke det inntrykket. Men skulle ikke forundre meg at de som studerer det samme og jobber med det samme finner hverandre. De omgås naturligvis mye mer med hverandre. Men tviler sterkt på at en mannlig lege finner en kvinnelig lege bare fordi hun er lege

Anonymkode: c762c...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...