Gå til innhold

Undervurdert på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tjener 1-200 000 under andre med samme ansiennitet som meg, selv om disse har lavere formalkomptanse. Når lederverv skal fordeles går de til 20 år yngre kandidater som har liten grad av helhetsblikk, og som ikke utfordrer ledelsen i særlig grad. Jeg spørres ikke om attraktive verv i det hele tatt.

På den annen side får jeg stadig tilbud om andre jobber med langt høyere lønn, i konkurranse med noen titalls andre sterke kandidater i alle aldre. Jeg har bistillinger hvor jeg får mer ansvar og mange attraktive arbeidsoppgaver. Hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg må flytte for å ta de andre jobbene, og det kan være litt ulønnsomt i starten på grunn av kjøp og salg av bolig. Jeg har ikke sagt direkte at jeg føler meg undervurdert, jeg bare observerer dette. Jeg utsettes daglig for en del mikroaggresjon som jeg velger å overse. Jeg er norskadoptert, og ikke hvit. Kanskje er det ingen sammenheng her, men det er ubehagelig å bli oversett eller kun få tilsnakk i negativ forstand. 

Jeg velges sist i samarbeidsprosjekter. Jeg har ingen konflikter med noen, og jeg leverer godt på oppgavene på jobb ut fra objektive kriterier. Jeg tror ikke det vil nytte å si ifra, og vurderer å flytte. Hva ville dere gjort? Tatt et annet tilbud, eller blitt i en ok jobb og forsøkt å ta dette opp direkte?

Anonymkode: 874a2...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Når lederverv skal fordeles går de til 20 år yngre kandidater som har liten grad av helhetsblikk, og som ikke utfordrer ledelsen i særlig grad. Jeg spørres ikke om attraktive verv i det hele tatt.

Du hadde vært en grådig leder. En leder som har helhetsblikk og som utfordrer ledelsen for øvrig gir bare støy.

En god leder har høy lojalitet, høy integritet og påtviler ikke. Gjerne er dette folk med få eller ingen egne synspunkter og et talent for å bygge nettverk og å delegere. 

Du virker derimot som en kunnskapsrik person som bryr seg og med et blikk for detaljer. Du kan derfor være en flott joker å spille men det er ikke alltid man har behov for det og da må du vente på din tur. Eller så er du støy igjen.

Jeg tviler på at hudfargen har noe å gjøre med det. Det handler om personlighet og soft-skills.

Mitt råd: Ikke ta det opp. Ikke flytt på deg til en ny jobb. Bry mindre. Engasjer deg mindre. Gjør det som kreves men ikke mer. Bli stille og lever på ditt.

Anonymkode: af1ba...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min jobb har pipen fått en helt annen lyd da jeg fortalte jeg hadde blitt tilbudt stilling i et annet firma, da er det ikke måte på gull og grønne skoger. 
Nå trengte ikke jeg flytte da, men du kan jo be om en samtale med ledelsen der du legger frem dine tanker om hvordan ting er og at du vurderer jobbytte pga dette. 

Anonymkode: a72a0...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...