flopp Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Vi skal til Kypros i slutten av april og jeg oppdaget at vi må ha nye pass til barna. Hvor lang tid tar det å få nye pass? Mannen sitt pass går ut tre uker etter at vi kommer hjem fra ferien, må han ha et pass som varer lenger? Tenkte på i tilfelle det skjer noe mens vi er der som gjør at vi ikke kommer oss hjem (sykdom e.l.).
Gjest baby-E Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 mins det er noe med at det må være gyldig minimum en mnd etter hjemreise dato. Hvor lang tid det tar å få seg pass er sesongbetont.. to uker kanskje..
Impala Skrevet 9. mars 2006 #3 Skrevet 9. mars 2006 Tror jeg fikk mitt etter ca 1 uke når jeg ordnet sist, men da var det ikke akkurat høysesong (oktober).
Murf Skrevet 9. mars 2006 #4 Skrevet 9. mars 2006 Fikk mitt en uke etter at jeg bestilte, da bestilte jeg i mai. om sommeren tar det gjerne lengre tid. Noen land krever at passet ditt er gyldig i 3-6 måneder etter hjemreise, det kan du sjekke med ambassaden. Dette er en link til politiet sine passider
Grooo Skrevet 9. mars 2006 #5 Skrevet 9. mars 2006 Hvis det går ut etter dere skulle komme hjem går det fint å få et forlengesesstempel for noen uker/måneder i passet.
Smørblomsten Skrevet 9. mars 2006 #6 Skrevet 9. mars 2006 Fikk pass til lillegutt, var på passkontoret en mandag, og allerede onsdag lå passet i postkassen! DET var kjapt det, eller!?
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #7 Skrevet 9. mars 2006 Jeg var på politistasjonen i Oslo i dag, for å bestille pass. Da fikk jeg beskjed om at de garanterte passet ferdig i løpet av 10 virkedager. Nå som det er lavsesong gikk det gjerne fortere. Så det skulle du rekke fint til påskeferien!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #8 Skrevet 11. mars 2006 Hva koster det å få pass til barn? Hørte at prisen skulle stige veldig fra nyttår...
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2006 #9 Skrevet 11. mars 2006 Vi betalte 420 kr tror jeg, til lillemann. (Vi var på politistasjonen på torsdag, og i dag (lørdag) kom passene i posten! De må jo ha løpt avgårde for å lage passene til oss idet vi dro fra politistasjonen. )
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #10 Skrevet 11. mars 2006 Samboeren min kjøpte seg også nytt pass for et par uker siden. Var på politistasjonen på mandag og passet lå i posten på onsdag!
Catzy Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Jeg bestilte mitt nye pass på fredag ettermiddag, og fikk det i posten tirsdagen etter. Bra service! Her finner du alt du trenger å vite om pass. (Eller gå til www.politi.no hvis linken ikke funker) Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå