Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Kypros i slutten av april og jeg oppdaget at vi må ha nye pass til barna. Hvor lang tid tar det å få nye pass?

Mannen sitt pass går ut tre uker etter at vi kommer hjem fra ferien, må han ha et pass som varer lenger? Tenkte på i tilfelle det skjer noe mens vi er der som gjør at vi ikke kommer oss hjem (sykdom e.l.).

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

mins det er noe med at det må være gyldig minimum en mnd etter hjemreise dato.

Hvor lang tid det tar å få seg pass er sesongbetont..

to uker kanskje..

Skrevet

Tror jeg fikk mitt etter ca 1 uke når jeg ordnet sist, men da var det ikke akkurat høysesong (oktober).

Skrevet

Fikk mitt en uke etter at jeg bestilte, da bestilte jeg i mai.

om sommeren tar det gjerne lengre tid.

Noen land krever at passet ditt er gyldig i 3-6 måneder etter hjemreise, det kan du sjekke med ambassaden.

Dette er en link til politiet sine passider

Skrevet

Hvis det går ut etter dere skulle komme hjem går det fint å få et forlengesesstempel for noen uker/måneder i passet.

Skrevet

Fikk pass til lillegutt, var på passkontoret en mandag, og allerede onsdag lå passet i postkassen! DET var kjapt det, eller!?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var på politistasjonen i Oslo i dag, for å bestille pass. Da fikk jeg beskjed om at de garanterte passet ferdig i løpet av 10 virkedager. Nå som det er lavsesong gikk det gjerne fortere. Så det skulle du rekke fint til påskeferien!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva koster det å få pass til barn? Hørte at prisen skulle stige veldig fra nyttår...

Gjest gjest1
Skrevet

Vi betalte 420 kr tror jeg, til lillemann.

(Vi var på politistasjonen på torsdag, og i dag (lørdag) kom passene i posten! De må jo ha løpt avgårde for å lage passene til oss idet vi dro fra politistasjonen. :overrasket: )

Gjest Gjest
Skrevet

Samboeren min kjøpte seg også nytt pass for et par uker siden. Var på politistasjonen på mandag og passet lå i posten på onsdag!

Skrevet

Jeg bestilte mitt nye pass på fredag ettermiddag, og fikk det i posten tirsdagen etter. Bra service!

Her finner du alt du trenger å vite om pass. (Eller gå til www.politi.no hvis linken ikke funker)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...