AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Flere opplyser at de lever i åpent forhold og derfor har sex med andre enn partneren. Hvis dere kjenner at det passer for dere, har jeg ingen motforestillinger mot det. Men det jeg lurer mer på er hvordan dere håndterer dette i forhold til partneren. Sier dere fra når det skal treffe en annen? Hva forteller dere hverandre om hva som har skjedd? Hvor detaljerte er dere i beskrivelsene? Anonymkode: 80e22...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Del Skrevet 27. februar Kjære, du skulle sett den kølla han siste hadde.... Kjenner det enda, selv etter 4 dager. Gud, fikk min første orgasme.... 🐓...... Anonymkode: 8e723...1a8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Del Skrevet 27. februar Det kommer ann på partneren og vår dynamikk. Men den ene deler jeg veldig mye, mens det stiller seg annerledes med den andre. Selvfølgelig forteller vi når vi møtes. Altså, vi kaster oss ikke rundt og forteller når noe blir avtalt, men det blir jo delt😊 Anonymkode: eacbe...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langline Skrevet 27. februar #4 Del Skrevet 27. februar Å leve i åpent forhold krever mye mht kommunikasjon og gode avklaringer. Vi forteller om hvem, når og i etterkant; ganske detaljert. Av og til med bilder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjære, du skulle sett den kølla han siste hadde.... Kjenner det enda, selv etter 4 dager. Gud, fikk min første orgasme.... 🐓...... Anonymkode: 8e723...1a8 Ikke så langt fra sannheten Anonymkode: 11597...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar Langline skrev (13 timer siden): Å leve i åpent forhold krever mye mht kommunikasjon og gode avklaringer. Vi forteller om hvem, når og i etterkant; ganske detaljert. Av og til med bilder. Da antar jeg at dette med kommunikasjon og avklaring også inkluderer den parten som ikke er en del av forholdet? Jeg ville ikke nødvendigvis vært heit avvisende til å involvere meg med en som var i et åpent forhold (jeg ser fordeler med timeshare), men det betyr ikke at jeg synes det ville være en selvfølge - ellet på noen måte greit - at han delte intime detaljer om hva vi gjorde med sin hovedpartner. Anonymkode: e4eae...b83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Flere opplyser at de lever i åpent forhold og derfor har sex med andre enn partneren. Vi har et åpent forhold. Det betyr ikke nødvendigvis at vi HAR sex med andre, men det betyr at vi KAN ha sex med andre. Jeg har ikke bedt spesifikt om at hun skal fortelle, men jeg er ganske sikker på at hun ville gjort det. Når jeg spirte henne, ba hun meg etter kort betenkning at jeg informerer henne når og om det skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar I de perioder av vårt liv hvor vi har praktisert åpent forhold, har det vært mer sånn at "dersom noe skjedde, var det i orden, men stille og diskret". Man skulle ikke oppsøke noe, jakte på elskere eller noe sånt. Det handlet om at man var mennesker, som levde sitt liv og som av og til kunne treffe andre mennesker. Hvis noe seksuelt skjedde, tilfeldig og en sjelden gang, ville det ikke være utroskap - og slik en kilde til dårlig samvittighet på grunn av svik. Det ville være i orden, en naturlig del av det å være et menneske. Referater og detaljer? Nei. Ikke en gang informasjon om at noe hadde skjedd. Bare et fravær av dårlig samvittighet, og en trygghet om at vi tilhørte hverandre likevel. En klar betingelse var at ting ikke skulle bli lengre elsker-forhold, dvs. treffes flere ganger enn én, kanskje to, og maks tre. For ansvaret for å ikke utvikle følelser var jo der. En fare som alltid vil eksistere. Men det gikk bra. På denne måten kan vi begge ha hatt noen "affærer", men altså kun i perioder. Og ganske lenge siden nå. Vi har ikke diskutert saken på en stund, så pakten må nødvendigvis bekreftes for at den skal gjelde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar Hva er årsakene til åpent forhold? Er det som regel stor forskjell i sexlyst i forholdet og for lite sex på hjemmebane? Eller innebærer åpent forhold at man kan være "utro" når man vil. For eksempel møte noen på byen og man kan ha ons, eller evt innlede et ff opplegg? Sliter litt med å få tak i bakgrunnen for et slikt behov? Jeg og mannen min har sex hver dag, kan ikke helt forstå hva jeg skal med en ny mann (eller flere). Han jeg har elsker å tilfredsstille meg og vi leker og har det gøy. Finner inspirasjon til nye stillinger som vi sender til hverandre gjennom arbeidsdagen, holder flørten og kjæresteforholdet ved like. Han gir meg vaginale orgasmer, slikker, masserer, suger, nyter. Ser ikke helt hvorfor man skulle erstatte dette med andre elskere 🤷🏼♀️ Folk i åpne forhold må jo leve i utilfredsstillende forhold ser jeg for meg. Anonymkode: ea1e7...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Del Skrevet 28. februar Hunmedham skrev (3 minutter siden): I de perioder av vårt liv hvor vi har praktisert åpent forhold, har det vært mer sånn at "dersom noe skjedde, var det i orden, men stille og diskret". Man skulle ikke oppsøke noe, jakte på elskere eller noe sånt. Det handlet om at man var mennesker, som levde sitt liv og som av og til kunne treffe andre mennesker. Hvis noe seksuelt skjedde, tilfeldig og en sjelden gang, ville det ikke være utroskap - og slik en kilde til dårlig samvittighet på grunn av svik. Det ville være i orden, en naturlig del av det å være et menneske. Referater og detaljer? Nei. Ikke en gang informasjon om at noe hadde skjedd. Bare et fravær av dårlig samvittighet, og en trygghet om at vi tilhørte hverandre likevel. En klar betingelse var at ting ikke skulle bli lengre elsker-forhold, dvs. treffes flere ganger enn én, kanskje to, og maks tre. For ansvaret for å ikke utvikle følelser var jo der. En fare som alltid vil eksistere. Men det gikk bra. På denne måten kan vi begge ha hatt noen "affærer", men altså kun i perioder. Og ganske lenge siden nå. Vi har ikke diskutert saken på en stund, så pakten må nødvendigvis bekreftes for at den skal gjelde. Dette ga mer mening enn å leve to liv, ett med partner hjemme, og ett som singel, fri og frank der man jakter på sex med andre. Anonymkode: ea1e7...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Del Skrevet 28. februar Jeg har vært i et "forhold" med en som var i åpent forhold. Jeg ville faktisk ikke syns det var greit at han delte intime detaljer om våre møter med dama si. Hun visste om det de gangene han møtte meg, men hun likte det ikke, og det endte med at hun lukket forholdet igjen. Og vi måtte avslutte. For vår del var det fra begges side følelser involvert, og handlet ikke bare om sex. Anonymkode: 5b868...f91 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 28. februar #12 Del Skrevet 28. februar Hunmedham skrev (21 minutter siden): I de perioder av vårt liv hvor vi har praktisert åpent forhold, har det vært mer sånn at "dersom noe skjedde, var det i orden, men stille og diskret". Man skulle ikke oppsøke noe, jakte på elskere eller noe sånt. Det handlet om at man var mennesker, som levde sitt liv og som av og til kunne treffe andre mennesker. Hvis noe seksuelt skjedde, tilfeldig og en sjelden gang, ville det ikke være utroskap - og slik en kilde til dårlig samvittighet på grunn av svik. Det ville være i orden, en naturlig del av det å være et menneske. Dette er ikke så ulikt våre beveggrunner, og vår beslutning har kommet som en naturlig utvikling etter mange åpne samtaler vi har hatt gjennom et langt, åpenhjertig og intimt forhold. Vi har brukt god tid på å utvikle et felles språk rundt kjærlighet, trofasthet, sex og tilhørighet. For oss betyr det rett og slett at vi legger større vekt på å pleie kjærligheten enn å kontrollere hverandres kjønnsorganer. Vi opplever begge en stor ro rundt vår beslutning, og begge forvalter den andres tillit med stor ansvarsfølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 28. februar #13 Del Skrevet 28. februar Min erfaring er at mennesker som har sex sammen vil utvikle følelser. De ville neppe hatt sex sammen hvis det ikke var en slags tiltrekning i utgangspunktet, og etter å ha hatt sex vil det ha oppstått en relasjon. Slike følelser vil alltid være en del av mennesket, og hvis man skulle treffes igjen - år senere - vil tiltrekningen kunne være der. Slik er det å være menneske. Derfor er seksuell involvering på siden av forholdet gambling. Man går inn i ukjent farvann og vet ikke hva man møter. Man vet heller ikke hvordan den andre reagerer, og hva man utløser hos den man ligger med. Og så har man egen partner, som kan reagerer annerledes i praksis enn i teorien, eller ha andre reaksjoner enn avtalt avhengig av faser i livet og hvordan man har der. Partnerbytte og swinging, med sex med andre i samme rom, er gambling på sin måte. Det er ikke noe skjult eller hemmelig, men det er på godt og vondt. Synet av sin elskede som kliner med en annen, som nyter den andre, og som kanskje får orgasme med en annen, er minner som kan gnage. Jeg vet om menn som ikke klarer å glemme at deres kjæreste fikk en annen manns sæd i seg. Og hva med nettkontakt på egenhånd etterpå? Møttes den andre igjen, alene? Slik oppstår frykt, uro, sjalusi. Alle disse tingene må man tenke gjennom. Vil slike ting bli vanskeligere i praksis enn det man tenkte over da man fantaserte sammen, kåte og trygge? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #14 Del Skrevet 28. februar Semiåpent forhold: Jeg har kun hatt sex med andre kvinner når min partner er på samme sted. Min partner har 2 ganger også hatt sex med andre menn når jeg ikke er på samme sted når det skjer. Men, vi har truffet hverandre etterpå. Vi forteller hverandre alt og er enige om at det skal skje før det skjer. Anonymkode: e0f7c...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er årsakene til åpent forhold? Er det som regel stor forskjell i sexlyst i forholdet og for lite sex på hjemmebane? Eller innebærer åpent forhold at man kan være "utro" når man vil. For eksempel møte noen på byen og man kan ha ons, eller evt innlede et ff opplegg? Sliter litt med å få tak i bakgrunnen for et slikt behov? Jeg og mannen min har sex hver dag, kan ikke helt forstå hva jeg skal med en ny mann (eller flere). Han jeg har elsker å tilfredsstille meg og vi leker og har det gøy. Finner inspirasjon til nye stillinger som vi sender til hverandre gjennom arbeidsdagen, holder flørten og kjæresteforholdet ved like. Han gir meg vaginale orgasmer, slikker, masserer, suger, nyter. Ser ikke helt hvorfor man skulle erstatte dette med andre elskere 🤷🏼♀️ Folk i åpne forhold må jo leve i utilfredsstillende forhold ser jeg for meg. Anonymkode: ea1e7...968 Nei da bør man nok ikke ha åpent forhold. Det krever egentlig utrolig mye tillit og et veldig sterkt forhold. Åpne forhold er dessuten svært ulike, og reglene er ulike, fra svært konkrete og mange til nærmeste ingen. Vi har et åpent forhold med store restriksjoner. Det er kun åpent på en måten at vi kan være med andre kvinner, sammen. For oss er det bare enda en seksuell aktivitet vi gjør sammen. Anonymkode: 20fc4...397 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #16 Del Skrevet 1. mars Vi har åpent forhold på en litt annerledes måte kanskje, han er bi og møter menn for sex innimellom, jeg vet om når det skjer, og han forteller ofte om det i etterkant, noen ganger møter vi menn sammen også. Jeg kan også møte andre, men har ikke interesse for det per nå. Anonymkode: 9cac5...bc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #17 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Da antar jeg at dette med kommunikasjon og avklaring også inkluderer den parten som ikke er en del av forholdet? Jeg ville ikke nødvendigvis vært heit avvisende til å involvere meg med en som var i et åpent forhold (jeg ser fordeler med timeshare), men det betyr ikke at jeg synes det ville være en selvfølge - ellet på noen måte greit - at han delte intime detaljer om hva vi gjorde med sin hovedpartner. Anonymkode: e4eae...b83 Det å avklare slike ting må være gjort på forhånd. Jeg er tydelig på at han jeg er gift med vil få vite om det jeg opplever med en annen. Det kan noen vegre seg for og det er helt ok, men da blir det heller ikke noe pulings. Anonymkode: 2cb26...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langline Skrevet 1. mars #18 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det å avklare slike ting må være gjort på forhånd. Jeg er tydelig på at han jeg er gift med vil få vite om det jeg opplever med en annen. Det kan noen vegre seg for og det er helt ok, men da blir det heller ikke noe pulings. Anonymkode: 2cb26...2a9 Mente ikke å være anonym her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langline Skrevet 1. mars #19 Del Skrevet 1. mars Hunmedham skrev (21 timer siden): Min erfaring er at mennesker som har sex sammen vil utvikle følelser. De ville neppe hatt sex sammen hvis det ikke var en slags tiltrekning i utgangspunktet, og etter å ha hatt sex vil det ha oppstått en relasjon. Slike følelser vil alltid være en del av mennesket, og hvis man skulle treffes igjen - år senere - vil tiltrekningen kunne være der. Slik er det å være menneske. Derfor er seksuell involvering på siden av forholdet gambling. Man går inn i ukjent farvann og vet ikke hva man møter. Man vet heller ikke hvordan den andre reagerer, og hva man utløser hos den man ligger med. Og så har man egen partner, som kan reagerer annerledes i praksis enn i teorien, eller ha andre reaksjoner enn avtalt avhengig av faser i livet og hvordan man har der. Partnerbytte og swinging, med sex med andre i samme rom, er gambling på sin måte. Det er ikke noe skjult eller hemmelig, men det er på godt og vondt. Synet av sin elskede som kliner med en annen, som nyter den andre, og som kanskje får orgasme med en annen, er minner som kan gnage. Jeg vet om menn som ikke klarer å glemme at deres kjæreste fikk en annen manns sæd i seg. Og hva med nettkontakt på egenhånd etterpå? Møttes den andre igjen, alene? Slik oppstår frykt, uro, sjalusi. Alle disse tingene må man tenke gjennom. Vil slike ting bli vanskeligere i praksis enn det man tenkte over da man fantaserte sammen, kåte og trygge? Jeg er enig med deg, og alle må finne sin løsning. Vi har et veldig tilfredsstillende sexliv, og en kjærlighet og respekt for hverandre. Og så ønsker vi å være åpne for at vi begge kan eksperimentere med andre. For oss er en don’t ask, don’t tell løsning ikke aktuell, det mener vi vil være utrygt. Følelser kan oppstå ja, og mellom noen kan den seksuelle tiltrekningen og kjemien bli så sterk at den blir truende for hovedpartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #20 Del Skrevet 1. mars Hunmedham skrev (På 28.2.2025 den 10.16): I de perioder av vårt liv hvor vi har praktisert åpent forhold, har det vært mer sånn at "dersom noe skjedde, var det i orden, men stille og diskret". Man skulle ikke oppsøke noe, jakte på elskere eller noe sånt. Det handlet om at man var mennesker, som levde sitt liv og som av og til kunne treffe andre mennesker. Hvis noe seksuelt skjedde, tilfeldig og en sjelden gang, ville det ikke være utroskap - og slik en kilde til dårlig samvittighet på grunn av svik. Det ville være i orden, en naturlig del av det å være et menneske. Referater og detaljer? Nei. Ikke en gang informasjon om at noe hadde skjedd. Bare et fravær av dårlig samvittighet, og en trygghet om at vi tilhørte hverandre likevel. En klar betingelse var at ting ikke skulle bli lengre elsker-forhold, dvs. treffes flere ganger enn én, kanskje to, og maks tre. For ansvaret for å ikke utvikle følelser var jo der. En fare som alltid vil eksistere. Men det gikk bra. På denne måten kan vi begge ha hatt noen "affærer", men altså kun i perioder. Og ganske lenge siden nå. Vi har ikke diskutert saken på en stund, så pakten må nødvendigvis bekreftes for at den skal gjelde. Hbordan vet du at ikke det gjelder fremdeles? Eller hadde dere en samtaoe om at den ikke gjaldt lenger, og så har detnikke vært diskutert siden? Anonymkode: 7b230...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå