Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dpo 14 i dag. Hadde innsett av et 5 dagers embryo tirsdag forrige uke. Tok blodprøve i dag og hcg var på 63. Fikk brev hvor de gratulerte med positiv prøve. Men er ikke det litt lavt?

Anonymkode: 2527b...725

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat tatt hcg selv. Hadde 3500 på 21dpo. Det skal jo dobles annenhver dag ca i starten, så hvis jeg tar 3500 delt på 7 dager (som er tiden mellom våre prøver ) skulle du hatt 500 nå for å hatt samme nivå som meg. Mitt nivå er høyt, men dobler seg sakte så hcg syns jeg bare skaper så mye unødvendig stress... Det viktigste er at det dobler seg / øker så du kan jo ta en ny prøve selv 💞

Anonymkode: a9d28...b8e

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Akkurat tatt hcg selv. Hadde 3500 på 21dpo. Det skal jo dobles annenhver dag ca i starten, så hvis jeg tar 3500 delt på 7 dager (som er tiden mellom våre prøver ) skulle du hatt 500 nå for å hatt samme nivå som meg. Mitt nivå er høyt, men dobler seg sakte så hcg syns jeg bare skaper så mye unødvendig stress... Det viktigste er at det dobler seg / øker så du kan jo ta en ny prøve selv 💞

Det er ikke helt riktig beregning, siden det dobles annenhver dag. 

Det er ikke økt til dobbelt hele denne perioden. Kanskje bedre å finne bilde i google? 

Ser du her så er det ikke lavt :)

image.thumb.png.eefc1ff30576bf42316f28899faed766.png

Endret av stAre
AnonymBruker
Skrevet
stAre skrev (1 time siden):

Det er ikke helt riktig beregning, siden det dobles annenhver dag. 

Det er ikke økt til dobbelt hele denne perioden. Kanskje bedre å finne bilde i google? 

Ser du her så er det ikke lavt :)

image.thumb.png.eefc1ff30576bf42316f28899faed766.png

Nå ble jeg veldig forvirret av den skalaen, den stemmer jo ikke med andre? 21 dpo hadde jeg 3600 i hcg, i følge den skalaen der er det over det maksimale nivået som er påvist. Andre skalaer viser at 3600 er helt på midten og innafor? 🤷🏼‍♀️😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 15.09):

Nå ble jeg veldig forvirret av den skalaen, den stemmer jo ikke med andre? 21 dpo hadde jeg 3600 i hcg, i følge den skalaen der er det over det maksimale nivået som er påvist. Andre skalaer viser at 3600 er helt på midten og innafor? 🤷🏼‍♀️😅

Kanskje jeg burde gjort mer kildekritikk der? Har ikke sammenlignet med andre sider,  men fant en grei graf 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 16.15):

Dpo 14 i dag. Hadde innsett av et 5 dagers embryo tirsdag forrige uke. Tok blodprøve i dag og hcg var på 63. Fikk brev hvor de gratulerte med positiv prøve. Men er ikke det litt lavt?

Anonymkode: 2527b...725

Hcg er ikke eksakt vitenskap.  63 i hcg   9 dager etter innsett er ikke lavt sånn sett, men de har tatt blodprøven noe tidlig da det meste vanlige er å ta blodprøve 14 dager etter innsettet. Men det praktiseres noe ulikt fra klinikk til klinikk. 

Hcg skal fordoble seg hver 48t frem til hcg når rundt 1200, deretter øker tiden det tar før fordobling skjer, når hcg når ca 3600 øker tiden enda mer. 

Ingen skala kan vise til om dine tall er elt korrekt etc. Men du kan sjekke ulike hcg kalkulatorer hvor man legger inn hcg tall og tid for prøver dersom man tar flere, for å se om stigningen er innen for spekteret normalt. 

Jeg har hatt hcg målt 2 uker etter innsett av 5 dagers som har variert fra 70 til 1890.. 

Anonymkode: b573e...5f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de ønsker over 100 ved første måling. Men økning er viktigere enn tall. 

Anonymkode: 0ab9e...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...