AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hvor mye bruker dere på mat i mnd? Har dere noen geniale spare-tips? Familie på 4, bruker alt for mye penger på husholdning. Vi er dårlig på å lage opp mat å fryse ned f.eks. Har jeg glemt å kjøpe en ting på butikken, så kommer jeg hjem med alt mulig annet også. Er helt håpløs når det gjelder handling 🥲 Anonymkode: 4987d...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Vi er 2 voksne. Bruker inntil 8000 kroner i måneden. Ukeshandler fra Oda, og supplerer aldri fra butikken. Vi kunne sikkert brukt 2000 kroner mindre, men vi prioriterer og har råd til å unne oss det vi vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden 2 voksne her og bruker ca 8000-9000 i mnd på mat åhusholdningsartikler. Anonymkode: 562d9...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Det er utallige tråder om dette om du søker litt. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden https://forum.kvinneguiden.no/search/?&q=Matbudsjett&type=forums_topic&search_and_or=and&search_in=titles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Det varierer veldig. For jeg kjøper stort inn noen ganger, og da har jeg over lang tid. Har nettopp laget en stor kjøttgryte med ganske rimelige ingredienser. Det ble 8 porsjoner som jeg fryste ned. Deilig, nå har jeg åtte dager med middag. Spiste 1 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden 2 voksne og 2 bhg-barn. Bruker ca.10.000 Anonymkode: 83ea8...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden 2 voksne og 3 ungdommer, setter av 18.000kr til mat og husholdning. Vi spiser det vi har lyst på og sparer ikke på mat og råvarer. Anonymkode: c20ac...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Er alene og bruker 5000 i måneden på mat og andre dagligvarer. Anonymkode: 15f59...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Er alene, bruker ca 2200, da utelatt evt. restaurant besøk i løpet måneden. Tipper rundt 3500+- de månedene med restaurantbesøk. Da jeg var samboer og vi var to lå vell budsjettet på 7500 ish. Da helt utenom restaurant og take-away ol. Anonymkode: 6d9ea...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden 13500,- To voksene og to barn. Vi trener og trenger litt ekstra proteiner. Jeg ligger også inn 250kr i uken til ferske bær. Vi har sløyfet det meste av digg til oss selv, men kan unne oss litt av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Bor alene og har brukt 7000 nå i februar på mat og husholdningsartikler (tannkrem, dopapir osv) 😂. Fatter ikke at andre skriver kun 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden 2700 på mat og husholdningsartikler. Er alene. Anonymkode: 6f4cc...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Det er ca en milliard tråder om dette. Råd: Disiplin. Bestem deg for hva som er viktig. Prioritere. De fleste av oss vet at om man bruker masse på en ting blir det mindre til andre ting. Jeg lager middagsplaner for noen dager av gangen, skriver handlelister og holder meg til dem. Verre er det ikke. Det er felles enighet i min familie om at vi hverken kniper inn på god mat eller sløser uhemmet. Vi kaster ikke mat, og har vi glemt noe lager vi noe av det vi har. Vi har alltid et basislager av litt kjøtt, fisk, forskjellige linser, ulike typer bønner, poteter, rotgrønnsaker, løk, hvitløk, mye ulike kryddere, hermetiske tomater, ris, pasta, diverse oster, melk, fløte, kokosmelk, sitron, lime etc, så vi kan alltid vippe opp en middag eller tre uten noe stress. Sjekker alltid hva vi har og lager noe av det som er i ferd med å bli dårlig. Baker brød innimellom og fryser eller har oppskåret brød fra butikken i fryseren pluss knekkebrød. Sparsomt utvalg av pålegg; ost, syltetøy, skinker, ovnsbakt leverpostei, salami, agurk/tomat/paprika/salat. Litt frukt. Alltid egg i skapet. I løpet av en uke har vi som regel minst en vegetarmiddag, minst en fiskemiddag, ofte en suppe, en pastarett og kosemat i helgene som ofte er taco i ulike varianter på fredag, hjemmelaget pizza med variert topping på lørdag og en gryte eller gammeldags kjøttmiddag på søndag - eller take-away hvis vi er på tur. Tilpasser middagsmenyen etter hva som trengs å brukes opp. Vi bruker sikkert mye mer på mat enn vi hadde trengt, men det er viktig for oss og vi kaster minimalt. Struktur og planlegging er nøkkelen til lavere matbudsjett. Og: Man må ikke kjøtt hver dag. Man må ikke ha festmiddag hver dag heller. Anonymkode: 2dfa6...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #15 Del Skrevet 58 minutter siden Bor alene, bruker i snitt 4000 kr. i mnd. Beste tipset mitt er handleliste, god planlegging og ukeshandling. Jeg kunne helt klart brukt mindre, men bruker mye på frukt og grønt samt pålegg fordi jeg ønsker det. Anonymkode: 27122...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå