AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Tok blodprøve i går for å sjekke hCG-nivået. Skal være 5 uker på veg (i uke 6), og fikk svar fra legen om at referanseområdet er <5 og 1552. Har lite erfaring med dette, men har prøvd å google, og får inntrykk av at dette er lavere enn det skal være? Vet med sikkerhet at befruktningen (eller samleiet, om jeg kan si det slik) var 2. februar. Anonymkode: 47014...c22
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar Hva var verdien din? 1552? Anonymkode: 4e7e6...4d4
richbitch Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var verdien din? 1552? Anonymkode: 4e7e6...4d4 Ja Endret 27. februar av richbitch
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar hvaduikkeser skrev (18 minutter siden): Hvordan kan du være 6 uker på vei? Med eggløsning 2. Februar er hun 5+4. Hun skriver 5 uker på vei, i uke 6, så det kommer an på hvordan man regner uker. Anonymkode: 7cf97...74e
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar hvaduikkeser skrev (18 minutter siden): Hvordan kan du være 6 uker på vei? Man regner fra første dag siste mens, og hvis eggløsningen var 2. februar så var det rundt to uker før det. Da er det 5+4 nå. Anonymkode: adf3c...255
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar richbitch skrev (4 minutter siden): Ja Og du er 5+ noe? Høres ut som et normalt nivå Anonymkode: 4e7e6...4d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Jeg vet bare mitt eget fra forrige uke og det var 3600 på 5+0. Anonymkode: eaefb...fad
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet bare mitt eget fra forrige uke og det var 3600 på 5+0. Anonymkode: eaefb...fad Ja, jeg synes at egentlig at 1552 høres lite ut til å være ca 5+3. Så selv om jeg ikke har mye kompetanse på dette, så forbereder jeg meg litt på at dette sannsynligvis ikke går riktig veg 🤔 Anonymkode: 47014...c22
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, jeg synes at egentlig at 1552 høres lite ut til å være ca 5+3. Så selv om jeg ikke har mye kompetanse på dette, så forbereder jeg meg litt på at dette sannsynligvis ikke går riktig veg 🤔 Anonymkode: 47014...c22 Du, dette er helt innenfor. Hvis du ser på referanseområdene så er det store variasjoner her. Man måler med to dagers mellomrom, og da skal tallene ca doble seg. Hvis eggløsningen din var forsinket med et par dager f.eks så vil nivåene være på den lave siden av referanseområdet, for måten vi regner svangerskapets lengde på er jo bare en standard. Jeg regner med at du skal ta nye prøver for å sjekke økningen, og da vil du ha et litt bedre svar. Frem til da må du bare puste med magen og vente😊 Anonymkode: adf3c...255
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Skrevet 4. mars Tok nye prøver i går, og da var det på 5982. Om det er slik at nivået skal doble seg hver andre dag, så er det vel alt for lavt? Om det skulle doblet seg annenhver dag, så burde det vært over 12000 nå? Anonymkode: 47014...c22
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tok nye prøver i går, og da var det på 5982. Om det er slik at nivået skal doble seg hver andre dag, så er det vel alt for lavt? Om det skulle doblet seg annenhver dag, så burde det vært over 12000 nå? Anonymkode: 47014...c22 Det skal ikke doble seg annenhver dag for alltid, det er bare helt i starten. "S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, oftest ekstrauterint svangerskap." https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/kliniske-problemstillinger/svangerskapets-innflytelse-pa-laboratorieverdier/ Anonymkode: 4c35b...99c
Prøver_på_nr.1 Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars Hei! Er gravid i uke 18 nå og mine verdier var følgende: 12.12.24 uke 6: 5408hcg 16.12.24 uke 6+4: 11428hcg Så langt er alt bra med baby, men som du ser så doblet det seg ikke på 2 dager. Jeg også tenkte mye på dette. Men legen mente det var fine verdier, og det stemte. selve summen av hvilke tall du får er heller ikke alltid viktig, men at det øker over noen dager der det du må se på☺️ Ser ut som du har hatt en fin økning i mine øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå