Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er 8 mnd gammel. Finner så lite informasjon ang kjøtt. Kan hun spise kylling strimler og kjøttdeig osv uten at det er most? Noen som vet? :) Er så redd hun kan sette i halsen 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er kokt.  Ikke stekt. 

Anonymkode: fe014...e97

AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt på BLW (baby led weaning)? Bittesmå biter av kjøtt er helt topp.

Anonymkode: e073e...4bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig fikk nå ungene her fra de var 6-7 mnd. 

Fikk brødskive i små biter også.

Oppkjørt kjøtt i små bitter fikk de fra 10-11mnd alder, men ikke så stort at det ville sette seg i halsen.

Anonymkode: c7a9d...eec

AnonymBruker
Skrevet

Last ned appen Solid Starts. Der kan du søke på ulik mat, og se hvordan de anbefaler at det serveres etter alder :)

Anonymkode: 63f33...d07

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Sjekk solidstarts. 

Anonymkode: 62e4c...e32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Last ned appen Solid Starts. Der kan du søke på ulik mat, og se hvordan de anbefaler at det serveres etter alder :)

Anonymkode: 63f33...d07

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Absolutt. Sjekk solidstarts. 

Solid starts er ikke evidensbasert! Noen av deres måte å servere på et regelrett farlig. 

Er man interessert i BLW anbefaler jeg heller facebook-gruppen "baby led weaning and combo feeding without the woo". 

Anonymkode: df80a...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (44 minutter siden):

Min baby er 8 mnd gammel. Finner så lite informasjon ang kjøtt. Kan hun spise kylling strimler og kjøttdeig osv uten at det er most? Noen som vet? :) Er så redd hun kan sette i halsen 

Her kan du se et eksempel på hvordan kylling kan serveres til et barn på din alder (se bort fra at dette er en veldog stor porsjon)

Screenshot_20250227_145010_Facebook.thumb.jpg.2950e95f86c6c0267b2be9531ce41276.jpg

Det kan også kuttes i strimler på størrelse med to voksne fingre presset sammen, som bildet under, men barnet ditt er så stort at du heller kan kutte det i små biter som bildet over.  

image.thumb.jpeg.856d99e959123106af5cf4703a659ea7.jpeg

Hvis du langtidssteker eller koker kjøttet kan du også rive det fra hverandre i små biter, som dette: 

image.thumb.jpeg.50cd4a54fc73d1d680d7bd2d6a20e8c9.jpeg

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Solid starts er ikke evidensbasert! Noen av deres måte å servere på et regelrett farlig. 

Er man interessert i BLW anbefaler jeg heller facebook-gruppen "baby led weaning and combo feeding without the woo". 

Tull og tøys. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tull og tøys. 

Nei, det er det ikke :) Look it up

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...