Gå til innhold

Massiv innvandring til Norge, vi slår til og med Sverige.

kat-e

Anbefalte innlegg

StovnerJune skrev (21 minutter siden):

Du snakker om et papir der det står at noen har norsk statsborgerskap. Jeg regner med du forstår at dette handler om mye mer enn det.

Klart jeg skjønner det. Det handler -for deg og dine- om å ramme inn en synlig del av befolkningen og gi dem skylden for forhold som vi jar et kollektivt ansvar for.

Det er tarvelig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

k4ren skrev (På 5.4.2025 den 11.31):

Da blir det mye svin fremover. Ønsker ikke verken halal eller kristelig kylling for den saks skyld, dette er latterlig. De bør handle slikt på innvndrerbutikkene, det her går litt for langt.

gjør som meg og bli vegetar. DETTE er dyrevelferd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 4.4.2025 den 22.07):

Ble litt … ikke skremt, men forundret da jeg så rapporter om at 10 000 muslimer (menn!) var samlet i bønn på Rommen-sletta i Oslo mandag(?). 
Det ble hvertfall rapportert for 3 dgr siden av Simen Sandelien på FB. Også litt rart at hovedstrømsmedia ikke fant det viktig nok til å rapportere. Hvis 10000 menn av Jehovas vitner eller like mange ortodokse jøder hadde stilt seg opp og bedt på dette viset ville det vært en stor begivenhet.

Har ikke noe imot muslimer, men har mye imot islamister. Sier ikke at de bedende her er islamister, men jeg leste denne hendelsen som en demonstrasjon av makt. Ikke noe jeg satte pris på.

hadde ikke hørt om dette ! måtte google faktisk, helt utrolig :
https://www.rights.no/2025/04/inshallahbim-sa-sto-det-10-000-islamister-pa-romsassletta/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 5.4.2025 den 13.07):

Ja, det har jeg også fått med meg. Det er alt for lite forståelse i Norge for ekstrem religion og da særlig salafisme. Folk mangler historiekunnskaper. Det er en enorm berøringsangst fordi man er redd for å nøre opp under rasisme og konflikt. Nå har jo også medier og skoler vært for naive i mange år. Tviler på at skolebarn i Norge får lære mye om Det muslimske brorskapet. De får vel helst lære at vestlige har utbyttet og skapt krig i landene der. Noe som også kan være sant. Minst to ting kan være sant samtidig. 

Tror det begynner å gå opp for selv de mest liberale og progressive blant oss at det følger mer med innvandring enn nye mattradisjoner. 

For info, Hallal mat var ukjent i Frankrike helt til.. slutten av 90 årene kansje ? Jeg gikk på skole med muslimer i 60, 70 årene. Ingen av de krevde Hallal mat. Det var ingen Hallal mat å finne i butikker enda om vi hadde mange Muslimer. Krav om Hallal kom med politisk Islam.

Endret av NatNat
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (7 timer siden):

gjør som meg og bli vegetar. DETTE er dyrevelferd :) 

Nei, var det i nesten ett tiår og fikk mangelsykdommer pga allergier i tillegt. Jeg spiser heller svinet mitt 🙂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k4ren skrev (9 minutter siden):

Nei, var det i nesten ett tiår og fikk mangelsykdommer pga allergier i tillegt. Jeg spiser heller svinet mitt 🙂

var du vegetar eller vegan ? eneste jeg tar i tillegg er B12 siden det finnes nesten kun i kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (På 5.4.2025 den 18.34):

Innvandrere og flyktninger blir jo nordmenn, så dette vil aldri skje.

Altså bare små og håndterbare problemer med innvandring. Alle vinner.

Håper du har rett i at innvandrere og flykninger og blir nordmenn, men inntil videre har andre generasjon blitt mer fundamentalistisk en sine foreldre. 

At det bare er små og håndterbare problemer med innvandring er det få som mener lenger, ikke engang regjeringen. Så det utsagnet sier noe om hvor langt ned i sanden (eller et varmere sted rett under ryggen) du har dyttet hodet. Inntil videre har jeg ikke sett et eneste bevis på at Norge vinner på innvandring. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (8 timer siden):

For info, Hallal mat var ukjent i Frankrike helt til.. slutten av 90 årene kansje ? Jeg gikk på skole med muslimer i 60, 70 årene. Ingen av de krevde Hallal mat. Det var ingen Hallal mat å finne i butikker enda om vi hadde mange Muslimer. Krav om Hallal kom med politisk Islam.

Hva er galt med halal mat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (20 minutter siden):

Det er en dårlig løsning på et ikkeeksisterende problem. Bortsett fra det er halalslakting helt topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (28 minutter siden):

Håper du har rett i at innvandrere og flykninger og blir nordmenn, men inntil videre har andre generasjon blitt mer fundamentalistisk en sine foreldre. 

At det bare er små og håndterbare problemer med innvandring er det få som mener lenger, ikke engang regjeringen. Så det utsagnet sier noe om hvor langt ned i sanden (eller et varmere sted rett under ryggen) du har dyttet hodet. Inntil videre har jeg ikke sett et eneste bevis på at Norge vinner på innvandring. 

De blir nordmenn. De som blir og/eller barna deres blir statsborgere og dermed nordmenn er et faktum.

Paralellsamfunn har alltid eksistert i forskjellige former og hvem som er i den gruppen har endret seg over tid. 

Ikke for å spille dette ned, men i det store bildet er dette et lite problem. Sett opp mot klimakrisen, krig fra vårt naboland, et NATO som ingen tror på lenger, økende andel eldre i befolkningen……

Så…..vi må løse parallellsamfunnene. Klart. Det er mange verktøy for det. Fordeling, boligpolitikk, skole og utdanning. Ikke mer av det samme, men bedre av mye av det samme.

Det er ingen som tror at parallellsamfunnene blir borte som ved et trylleslag om vi stenger grensene i morgen. Vi blir bare færre og dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (53 minutter siden):

dyreplageri. (jeg er vegetar forresten)

kan også spørre deg... : hva er bra med Halal mat ?

Endret av NatNat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (59 minutter siden):

Det er en dårlig løsning på et ikkeeksisterende problem. Bortsett fra det er halalslakting helt topp

Det er et produkt som lages fordi det har et tilbud.

NatNat skrev (28 minutter siden):

Foreløpig har ingen klart å vise meg noen kilder som tilsier at halal er mer dyreplageri enn vanlig slakt. Ta f.eks. svin. De bedøves gjennom gassfeller hvor de tilbringer såpass lang tid der at mesteparten er hjernedøde, og i det minste bevisstløs. Deretter stikkes de (hovedpulsåren kuttes over).

Både kylling (95%) og svin blir bedøvet med gassfeller, og begge må tømmes for blod før videre foredling av kjøttet - og dette er som regel måten man sikrer at dyret dør utover hjernedød oppnådd i gassfellene. Det er to ting som skiller halalslakt og vanlig slakt: Halalpartiet må være første parti som tas etter at slaktelinja er vasket, og det står en og velsigner dyrene.

Det er i slakterienes økonomiske interesse at dyrevelferd blir opprettholdt, både mtp effektiviteten men også mtp økonomiske konsekvenser gjennom avtalte og uplanlagte revisjoner og oppfølging fra bl.a. mattilsynet.

Det er ingen som har vist meg hvordan disse "økonomiske interessene" har kontrollert hele verdikjeden og kontrollkjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 time siden):

Disse svarene er typisk for konfliktsky nordmenn som synes det er ubehagelig å snakke om problemene med innvandring. Man er villig til å gjøre alle slags logiske sprang for å late som at dette bare kommer til å gå bra av seg selv.

De konsekvensene det kommer til å få på sikt ser vi allerede i samfunnet nå. Bare gang det med hundre. Jeg lurer på hvordan det blir å være norsk kvinne om noen generasjoner år i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyere innvandring er ødeleggende når enkelte kulturer ikke er særlig integrerbare. Jeg flytter nok til et annet land om det blir ille nok. Det fine med innvandring er at mine hus stiger i verdi for hvert år. Flere som kjemper om å få seg bolig er bare bra det! 🤑😇💲

Endret av frivis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresidens velkomstkomite til snyltere, 

Kanskej bedre at venstresiden melder flytting til Afganistan, Somalia, Syrie etc.  

Ville ikke det løse alt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 timer siden):

Egentlig ingenting.  Det er en gammel teknologi knyttet til slakting, og vi har som samfunn gått videre. 

MEN!

Det er den samme løsningen vi har hatt , sånn ca til de siste 40 -50år: det er ikke SÅ lenge siden dette var vanlig slakte metode i resten av verden. Husk på at mesteparten av denne typen slakt importerer vi fra Sverige...

Viktigere : Halal slakting , i likhet med Kosher slakting,  består av 2 komponenter : det ene er den fysiske slaktemetoden , det andre er velsigningen : I Norge har muslimer akseptert Norsk slaktemetode som Halal så lenge velsigningen utføres. Og den krever ingenting kostdrivenede : det er nok at et lydbånd går i repeat i slaktehallen .

Dette er det ikke mulig å gjøre for å få Kosher stempel. Kosher KREVER den fysiske slaktemetoden, halal gjør det ikke. Kosher krever egnet person som velsigner hvert dyr.

Det betyr ikke at det ikke selges mye kosher og halal mat i Norge som er slaktet på tradisjonell måte. Fordi det rammer det å være religiøst troende jøde, har vi et hull for import av religiøst preparert mat, og siden det er mange flere muslimer enn jøder, er det mer import av halal enn kosher.

Men bekjempingen av dette, er primært bekjempelse av jøder og helt sekundært muslimer. De har nemlig innordnet seg; om vi stenger for import av religiøs mat, er det jøder og islamister vi angriper, ikke muslimer flest.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...