Gå til innhold

Massiv innvandring til Norge, vi slår til og med Sverige.

kat-e

Anbefalte innlegg

Molly85 skrev (11 minutter siden):

Helt enig. Jeg så det med egne øyne, og det var veldig merkelig at ikke det ble sak om det i media. Dét var faktisk det ekle ved det, hvorfor ikke rapportere om en såpass stor hendelse? 

Tilbøyelig til å være enig der. Det er jo en grunn(er) til at de ikke skriver om det. 
Skal ikke spekulere her, men gjør meg jo tanker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly85 skrev (1 time siden):

Du har tydeligvis ikke fått med deg pengene involvert. Det er ekstremt mye penger i dette. Og normal halalslakt er ikke mer dyrevennlig. Jeg så selv hva de skriver inne på kyllingprodusentens nettside, de lyver. Og de viser at det meste er til salgs for riktig pris. Også dyrevelferd. 

Så mattilsynet er kjøpt og betalt her? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (På 3.4.2025 den 0.41):

Nå blir all kylling på Rema1000 landet over halalkylling,

Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 2.3.2025 den 15.57):

Tror du og jeg har diskutert dette før :)  Husker jeg minnet deg om nordmenns vanskelige tilpasningsevne i Spania.  De fleste nordmenn som bor i de norske koloniene snakker ikke norsk, selv etter mange år der.  De vil fortsatt ha sin norske lege, sin egen lirke og sin fårikål.  Sånn sett er vi nordmenn ikke de mest troverdige når vi retter pekefingeren mot andres manglende tilpasning. 

Enig i at nordmenn burde tilpasse seg samfunnet. Men... De har med penger, og gir plus i den spanske statskassa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like naive som Støre og co som tror de kan gjøre Taliban til demokratielskende mennesker, er de som tror IRN ikke har store økonomiske interesser i halalkylling. At det er en liten del av produksjonen stemmer ikke, og det vet de som kjenner noen som jobber hos Norsk kylling. Men vi nordmenn er kulturelt betinget til å tro det beste om folk. «Så klart utnytter ingen et system når de har sagt de ikkr gjør det». 

https://www.nrk.no/stor-oslo/millioninntekt-pa-halalmat-1.12918659

Endret av Molly85
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Över hela denna jord oh yeah oh yeah
Sker katastrofer terror mord å ack o ve
Men vi som går med Jesus har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej det är bögarnas fel bögarnas fel
Bögarnas fel bögarnas fel
I bibeln står det skrivet "Det är bögarnas fel"
Jag vet inte vilken rad och vers kapitel eller del
Men nånstans här i står det "Det är bögarnas fel"
Kriget i Afghanistan bögarnas fel
Diktaturen i Iran bögarnas fel
Och jordskalv översvämningar och allt annat hemskt
Att "Vin och Sprit" och "Saab" och "Volvo" inte ens är svenskt
Ja det är bögarnas fel bögarnas fel
Världen står i brand och det är bögarnas fel
Min son med jaktgeväret fyra människor sköt ihjäl
På nåt sätt kan jag känna det var bögarnas fel
Skilsmässor och alkoholism bögarnas fel
Lapplisor och ateism bögarnas fel
Att ungar nu för tiden aldrig lär sig veta hut
Att Schlagerfestivalen nu mer aldrig vill ta slut
Allt är upp och ner och det är bögarnas fel
Min uppväxt gjort att jag nog aldrig kan bli psykiskt hel
Men min familj är enig det är bögarnas fel
Galen fundamentalism bögarnas fel
Varje världshistorisk schism bögarnas fel
Å religiösa grunder vi krigar dödar slåss
Men skulden till att det är så den faller ej på oss
Nej det är bögarnas fel bögarnas fel
Därom kan vi enas det är bögarnas fel
Man tror att det är Satan själv som spelar oss sitt spel
Men även han går fri för allt är bögarnas fel
Allting som är fel ja det är bögarnas fel
Jag har suttit framför datorn så min nacke blivit stel
I köket har vi vävtapet fast jag vill ha panel
En gång så åt jag gröt och misstog curry för kanel
Och det var inget slarv nej det var bögarnas fel!
När svininfluensan kom så var det slut på alkogel
Och våran pizzeria har så tråkigt klientel
Jag åkte fast på jobbet stal kontorsmateriel
På chartern red jag dromedar fast frugan fick kamel
Att våran konungs uppgift blott är ceremoniel
Och att jag inte hittar några flera rim på -el
Det råder inget tvivel det är bögarnas fel

Endret av Snok1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (8 timer siden):

Nei.

Det er bare å google :

»Rema-kyllingen godkjent av minst 12 imamer» 😳😳😳

utrolig å bruke så mye resurser på dette, kunne heller ha vært brukt på dyrevelferd.

selv handler jeg aldri på rema1000 uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det mye svin fremover. Ønsker ikke verken halal eller kristelig kylling for den saks skyld, dette er latterlig. De bør handle slikt på innvndrerbutikkene, det her går litt for langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (2 timer siden):

Det er bare å google :

»Rema-kyllingen godkjent av minst 12 imamer» 😳😳😳

utrolig å bruke så mye resurser på dette, kunne heller ha vært brukt på dyrevelferd.

selv handler jeg aldri på rema1000 uansett.

Her får du litt kunnskap:

https://norsk-kylling.no/nyheter/norsk-kylling-starter-med-sertifisert-halalproduksjon/

Det er selvsagt samme krav til dyrevelferd for all kjøttproduksjon. Alle forstår at det ikke er særregler for religiøse grupper som overstyrer kravene til dyrevelferd.

Du trenger en hel del boller på menyen framover.

Ingenting å takke for, men forsøk å finne troverdige kilder framover, er du snill. Din type ukunne ødelegger gode diskusjoner.

Samme melding går til @Molly85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk skal bekymre seg så mye for halalslakt. I en situasjon der nordmenn er minoritet i eget land blir det deres minste problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (13 timer siden):

Ble litt … ikke skremt, men forundret da jeg så rapporter om at 10 000 muslimer (menn!) var samlet i bønn på Rommen-sletta i Oslo mandag(?). 
Det ble hvertfall rapportert for 3 dgr siden av Simen Sandelien på FB. Også litt rart at hovedstrømsmedia ikke fant det viktig nok til å rapportere. Hvis 10000 menn av Jehovas vitner eller like mange ortodokse jøder hadde stilt seg opp og bedt på dette viset ville det vært en stor begivenhet.

Har ikke noe imot muslimer, men har mye imot islamister. Sier ikke at de bedende her er islamister, men jeg leste denne hendelsen som en demonstrasjon av makt. Ikke noe jeg satte pris på.

Det som er enda mer skremmende med denne hendelsen er at den var i regi av de fundamentalistiske salafistene i Islam Net.

Slike opptrinn som dette hendler veldig mye om å vise makt, det har vært flere hendelser i europeiske byer der store mengder muslimer begynner å be midt i gatene slik at trafikken blir blokkert.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FryNor skrev (39 minutter siden):

Det som er enda mer skremmende med denne hendelsen er at den var i regi av de fundamentalistiske salafistene i Islam Net.

Slike opptrinn som dette hendler veldig mye om å vise makt, det har vært flere hendelser i europeiske byer der store mengder muslimer begynner å be midt i gatene slik at trafikken blir blokkert.

Ja, det har jeg også fått med meg. Det er alt for lite forståelse i Norge for ekstrem religion og da særlig salafisme. Folk mangler historiekunnskaper. Det er en enorm berøringsangst fordi man er redd for å nøre opp under rasisme og konflikt. Nå har jo også medier og skoler vært for naive i mange år. Tviler på at skolebarn i Norge får lære mye om Det muslimske brorskapet. De får vel helst lære at vestlige har utbyttet og skapt krig i landene der. Noe som også kan være sant. Minst to ting kan være sant samtidig. 

Tror det begynner å gå opp for selv de mest liberale og progressive blant oss at det følger mer med innvandring enn nye mattradisjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...