Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 22:26 #101 Del Skrevet onsdag kl 22:26 Alltid moro når folk skal dra fram etnisitet for å beskrive hva som er norsk eller ikke. Sånn sett har vi jo ikke norsk kongefamilie. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet onsdag kl 22:35 #102 Del Skrevet onsdag kl 22:35 Katten.2.0 skrev (7 minutter siden): Alltid moro når folk skal dra fram etnisitet for å beskrive hva som er norsk eller ikke. Sånn sett har vi jo ikke norsk kongefamilie. Jøje meg, du er så gøy!🤣 I Iran fikk islamistene makten ved hjelp av venstresiden. Da de kom til makten var de de første som ble henrettet. Kroneksempelet på nyttig idiot. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet onsdag kl 22:41 #103 Del Skrevet onsdag kl 22:41 Nå blir all kylling på Rema1000 landet over halalkylling, Velsignet av imamer før de får halsen avskåret. Ikke humant, men man tekkes våre nye landsmenn. Og kyllingprodusenten selv hevder de har dyrevelferd i fokus, som om halal er dét🫠 De har blitt jobbet i to år for dette, mon tro hvem som betaler, og hvor mye…. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 22:58 #104 Del Skrevet onsdag kl 22:58 Molly85 skrev (19 minutter siden): Jøje meg, du er så gøy!🤣 I Iran fikk islamistene makten ved hjelp av venstresiden. Da de kom til makten var de de første som ble henrettet. Kroneksempelet på nyttig idiot. Ser ikke helt hvordan dette er relevant for Norge. Hva som skapte dagens situasjon i Iran er jo ~20 år med historie og innblanding fra bl.a. USA. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 23:03 #105 Del Skrevet onsdag kl 23:03 Molly85 skrev (18 minutter siden): Nå blir all kylling på Rema1000 landet over halalkylling, Velsignet av imamer før de får halsen avskåret. Ikke humant, men man tekkes våre nye landsmenn. Og kyllingprodusenten selv hevder de har dyrevelferd i fokus, som om halal er dét🫠 De har blitt jobbet i to år for dette, mon tro hvem som betaler, og hvor mye…. Jaha? Du trenger ikke juge: https://www.nrk.no/trondelag/norsk-kylling-har-begynt-med-halalslakta-kylling-1.17224591 'Kyllingen lages etter samme krav til dyrevelferd som all annen kylling.' 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet torsdag kl 11:09 #106 Del Skrevet torsdag kl 11:09 Ja Norges kongefamilie er ikke opprinnelig norsk og USA blandet seg inn i Iran... Derfor skal vi bare la det skure og gå med innvandring og kriminalitet i Norge? Jeg skjønner ikke helt sammenhengen... 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet torsdag kl 11:31 #107 Del Skrevet torsdag kl 11:31 StovnerJune skrev (17 minutter siden): Ja Norges kongefamilie er ikke opprinnelig norsk og USA blandet seg inn i Iran... Derfor skal vi bare la det skure og gå med innvandring og kriminalitet i Norge? Jeg skjønner ikke helt sammenhengen... Det skuret ikke og går. Vi har 17% innvandrere, og det er ingenting som tilsier at islamister skal ta over. Den verste kriminaliteten vi ser er drap, hvor det hovedsakelig er en norsk mann som dreper sin partner, tidligere partner eller familien sin. Ungdomskriminaliteten vi ser nå er bl.a. en konsekvens av at politiet stanset mye av arbeidet rettet mot ungdom og gjenger for 10-15 år siden. Med tanke på hvordan verden går til helvete nå, er jeg lei av retorikken brukt i over hundre år, som prøver å legge skylden på innvandrere når vi har åpenbare systemiske problemer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet torsdag kl 11:37 #108 Del Skrevet torsdag kl 11:37 (endret) Katten.2.0 skrev (12 timer siden): Jaha? Du trenger ikke juge: https://www.nrk.no/trondelag/norsk-kylling-har-begynt-med-halalslakta-kylling-1.17224591 'Kyllingen lages etter samme krav til dyrevelferd som all annen kylling.' Trodde ikke du var så naiv🤔 Det er det de sier på nettsiden sin, men alle med litt vett vet at halalslakt IKKE handler om dyrevelferd. Det er det motsatte sv dyrevelferd. Men mye penger trumfer dyrevelferd. Endret torsdag kl 11:37 av Molly85 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet torsdag kl 11:44 #109 Del Skrevet torsdag kl 11:44 Molly85 skrev (3 minutter siden): Trodde ikke du var så naiv🤔 Det er det de sier på nettsiden sin, men alle med litt vett vet at halalslakt IKKE handler om dyrevelferd. Det er det motsatte sv dyrevelferd. Men mye penger trumfer dyrevelferd. Du vet at hannkyllinger kvernes uten bedøvelse? 95% av kyllinger som slaktes i Norge 'bedøves' med gass - det vil si at mesteparten er hjernedød og de som ikke alt er hjernedød ikke er bevisste ved slakt. Gris som slaktes i Norge blir også bedøve av gass før de henges opp og får hovedpulsåren skåret over. Forskjellen her er at det sies en bønn og at halal-partiet må være det første som slaktes etter utstyret er rengjort. Er en fordel om du kan en liten tøddel om det du uttaler deg om. Dyrevelferd, spesielt blant større dyr, er økonomisk, for om dyrene har det bra er det lettere å føre dem dem til gassfellen, og kjøttet smaker bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet torsdag kl 12:12 #110 Del Skrevet torsdag kl 12:12 (endret) Katten.2.0 skrev (42 minutter siden): Det skuret ikke og går. Vi har 17% innvandrere, og det er ingenting som tilsier at islamister skal ta over. Den verste kriminaliteten vi ser er drap, hvor det hovedsakelig er en norsk mann som dreper sin partner, tidligere partner eller familien sin. Ungdomskriminaliteten vi ser nå er bl.a. en konsekvens av at politiet stanset mye av arbeidet rettet mot ungdom og gjenger for 10-15 år siden. Med tanke på hvordan verden går til helvete nå, er jeg lei av retorikken brukt i over hundre år, som prøver å legge skylden på innvandrere når vi har åpenbare systemiske problemer. 219 partnerdrap i Norge mellom 2000-2025, hvor 53 % er norskfødte. Om du tar det tallet og sammenligner med ditt tall for innvandrerandel, så kan du stryke den setningen om at det er hovedsakelig en norsk mann som dreper. Det er fullstendig feil. Partnerdrap, og vold, er MYE høyere blant befolkningen som kommer fra land hvor respekten for kvinner er lav og æreskultur står sterkt. Du kan jo også se på statistikk fra krisesentrene, som viser 60-70 % innvandrere. Og om du tror den alarmerende grove og økende ungdomskriminaliteten vi ser nå skyldes politiets manglende innsats siste 10-15 år, vel da er naiviteten og uvitenheten komplett. Endret torsdag kl 12:15 av Anonym90059005 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet torsdag kl 12:15 #111 Del Skrevet torsdag kl 12:15 Katten.2.0 skrev (13 timer siden): Hva som skapte dagens situasjon i Iran er jo ~20 år med historie og innblanding fra bl.a. USA. Dette må vel sies å være dagens. Greide du å fullføre barneskolen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet torsdag kl 12:24 #112 Del Skrevet torsdag kl 12:24 Anonym90059005 skrev (8 minutter siden): 219 partnerdrap i Norge mellom 2000-2025, hvor 53 % er norskfødte. Om du tar det tallet og sammenligner med ditt tall for innvandrerandel, så kan du stryke den setningen om at det er hovedsakelig en norsk mann som dreper. Det er fullstendig feil. Partnerdrap, og vold, er MYE høyere blant befolkningen som kommer fra land hvor respekten for kvinner er lav og æreskultur står sterkt. Du kan jo også se på statistikk fra krisesentrene, som viser 60-70 % innvandrere. Takk for korrekt informasjon, jeg tok feil der. Anonym90059005 skrev (8 minutter siden): Og om du tror den alarmerende grove og økende ungdomskriminaliteten vi ser nå skyldes politiets manglende innsats siste 10-15 år, vel da er naiviteten og uvitenheten komplett. Blant annet en konsekvens av det. Du kan gjerne vise meg mer informasjon på temaet. Akhenaton skrev (6 minutter siden): Dette må vel sies å være dagens. Greide du å fullføre barneskolen? Tenker du at venstresiden i Iran hadde en større påvirkning for hvordan islamistene kom til makten, i et fullstendig vakuum, enn hva som skjedde i landet fra midten av 40-70-tallet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilb Skrevet torsdag kl 12:27 #113 Del Skrevet torsdag kl 12:27 Jaja, vi velger dette selv… at nordmenn er i fare for å bli minoritet i eget land er et bevisst valg vi selv tar. Selv når vi ser til Sverige så lærer vi ikke i det hele tatt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet fredag kl 16:40 #114 Del Skrevet fredag kl 16:40 Neida, det er viktigere å godhetsposere foran EU og resten av verden enn livene til borgerne i sitt eget land. Hilsen hele røgla av partier. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet fredag kl 16:41 #115 Del Skrevet fredag kl 16:41 Nilb skrev (På 3.4.2025 den 14.27): Jaja, vi velger dette selv… at nordmenn er i fare for å bli minoritet i eget land er et bevisst valg vi selv tar. Selv når vi ser til Sverige så lærer vi ikke i det hele tatt. Ja det er svært alvorlig. Man skal ikke undervurdere hvor mange nordmenn som ikke har det minste peiling på hvilke konsekvenser som kommer av å stemme på noen av de kjente partiene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet fredag kl 18:41 #116 Del Skrevet fredag kl 18:41 Katten.2.0 skrev (På 3.4.2025 den 13.44): Du vet at hannkyllinger kvernes uten bedøvelse? 95% av kyllinger som slaktes i Norge 'bedøves' med gass - det vil si at mesteparten er hjernedød og de som ikke alt er hjernedød ikke er bevisste ved slakt. Gris som slaktes i Norge blir også bedøve av gass før de henges opp og får hovedpulsåren skåret over. Forskjellen her er at det sies en bønn og at halal-partiet må være det første som slaktes etter utstyret er rengjort. Er en fordel om du kan en liten tøddel om det du uttaler deg om. Dyrevelferd, spesielt blant større dyr, er økonomisk, for om dyrene har det bra er det lettere å føre dem dem til gassfellen, og kjøttet smaker bedre. Slutt å vær nesevis. Dette kan jeg mer om enn deg. Sannheten er at samtlig kylling der blir halal nå, ikke et parti. Les litt mer enn det de sier til media, og du får se. Du er bra naiv som tar PR-uttalelser for å være fakta og den hele og fulle sannhet. Halal-slakt handler like mye om dyrevelferd som burka handler om kvinnefrigjøring. Det syke er at man later som det er så mye islamofobi i Norge, men sannheten er at hadde kristne pastorer gått inn for å få be over slaktet og kyllingproduksjonen hadde det aldri blitt godtatt. Her sitter du og forsvarer halal som om det var svært nødvendig og godt for disse dyrene. Sånne som deg er grunnen til at Norge som vi kjenner det forsvinner og aldri kommer tilbake. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet fredag kl 18:57 #117 Del Skrevet fredag kl 18:57 Molly85 skrev (14 minutter siden): Slutt å vær nesevis. Dette kan jeg mer om enn deg. Sannheten er at samtlig kylling der blir halal nå, ikke et parti. Les litt mer enn det de sier til media, og du får se. Du er bra naiv som tar PR-uttalelser for å være fakta og den hele og fulle sannhet. Halal-slakt handler like mye om dyrevelferd som burka handler om kvinnefrigjøring. Det syke er at man later som det er så mye islamofobi i Norge, men sannheten er at hadde kristne pastorer gått inn for å få be over slaktet og kyllingproduksjonen hadde det aldri blitt godtatt. Her sitter du og forsvarer halal som om det var svært nødvendig og godt for disse dyrene. Sånne som deg er grunnen til at Norge som vi kjenner det forsvinner og aldri kommer tilbake. Så du mener at mattilsynet er en del av denne konspirasjonen, siden deres revisjoner og oppfølging er både planlagt og uplanlagt? For det er veldig mange organer som må være med på å skulle skjule at halalslakt skal skje på noe annen måte enn normalt. Jeg vet ikke om du har vært inne på et slakteri, for jeg har vært inne på et par. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet fredag kl 20:07 #118 Del Skrevet fredag kl 20:07 Ble litt … ikke skremt, men forundret da jeg så rapporter om at 10 000 muslimer (menn!) var samlet i bønn på Rommen-sletta i Oslo mandag(?). Det ble hvertfall rapportert for 3 dgr siden av Simen Sandelien på FB. Også litt rart at hovedstrømsmedia ikke fant det viktig nok til å rapportere. Hvis 10000 menn av Jehovas vitner eller like mange ortodokse jøder hadde stilt seg opp og bedt på dette viset ville det vært en stor begivenhet. Har ikke noe imot muslimer, men har mye imot islamister. Sier ikke at de bedende her er islamister, men jeg leste denne hendelsen som en demonstrasjon av makt. Ikke noe jeg satte pris på. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet fredag kl 21:57 #119 Del Skrevet fredag kl 21:57 Bacteria skrev (1 time siden): Ble litt … ikke skremt, men forundret da jeg så rapporter om at 10 000 muslimer (menn!) var samlet i bønn på Rommen-sletta i Oslo mandag(?). Det ble hvertfall rapportert for 3 dgr siden av Simen Sandelien på FB. Også litt rart at hovedstrømsmedia ikke fant det viktig nok til å rapportere. Hvis 10000 menn av Jehovas vitner eller like mange ortodokse jøder hadde stilt seg opp og bedt på dette viset ville det vært en stor begivenhet. Har ikke noe imot muslimer, men har mye imot islamister. Sier ikke at de bedende her er islamister, men jeg leste denne hendelsen som en demonstrasjon av makt. Ikke noe jeg satte pris på. Helt enig. Jeg så det med egne øyne, og det var veldig merkelig at ikke det ble sak om det i media. Dét var faktisk det ekle ved det, hvorfor ikke rapportere om en såpass stor hendelse? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet fredag kl 22:01 #120 Del Skrevet fredag kl 22:01 Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Så du mener at mattilsynet er en del av denne konspirasjonen, siden deres revisjoner og oppfølging er både planlagt og uplanlagt? For det er veldig mange organer som må være med på å skulle skjule at halalslakt skal skje på noe annen måte enn normalt. Jeg vet ikke om du har vært inne på et slakteri, for jeg har vært inne på et par. Du har tydeligvis ikke fått med deg pengene involvert. Det er ekstremt mye penger i dette. Og normal halalslakt er ikke mer dyrevennlig. Jeg så selv hva de skriver inne på kyllingprodusentens nettside, de lyver. Og de viser at det meste er til salgs for riktig pris. Også dyrevelferd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå