Gå til innhold

Massiv innvandring til Norge, vi slår til og med Sverige.

kat-e

Anbefalte innlegg

Alle som vil jobbe og legge ned en innsats er velkommen. Resten kan snu!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og brudd på underforumets retningslinjer.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julia83 skrev (På 1.3.2025 den 16.13):

Tenk hvor fantastisk det hadde vært om Mette Frederiksen var statsminister i Norge 🤩. AP hadde blitt Norges største parti. Hun har hel rett, Europa må stanse innvandringen fra Afrika og Midtøsten.

Ekspander  

Hvorfor vil du stanse bare innvandring fra Afrika og Midt-Østen?  Det monner jo veldig lite.  Det store flertallet kommer fra Polen, Ukraina og Litauen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 2.3.2025 den 12.43):

Hvorfor vil du stanse bare innvandring fra Afrika og Midt-Østen?  Det monner jo veldig lite.  Det store flertallet kommer fra Polen, Ukraina og Litauen. 

Ekspander  

Lett! Europeiske innvandrere integreres lett, og de kommer ikke med æreskultur. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Fordi vi vet av erfaring at en del av denne invandring har store vanskeligheter til å tilpasse seg det norske samfunnet. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 2.3.2025 den 12.51):

Fordi vi vet av erfaring at en del av denne invandring har store vanskeligheter til å tilpasse seg det norske samfunnet. 

Ekspander  

Det er denne berøringsangsten som ødelegger demokratiet. Å ikke adressere at de som nå sprenger hjem etter hjem hos vår nabo Sverige kommer fra kulturer med null respekt for autoriteter osv. Alle hånte Listhaug da hun snakket om svenske tilstander. Få år senere er vi der selv. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 1.3.2025 den 21.41):
Ekspander  

minner meg om Marseille... 

"Marseille's new public prosecutor, Nicolas Bessone, denounced the "unprecedented savagery" of recent attacks, which culminated in a 15-year-old being stabbed 50 times and burned alive. It is just the latest drug-related homicide in a city that recorded an unprecedented 49 such killings in 2023,.."

https://theweek.com/crime/inside-marseilles-deadly-drug-wars

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 2.3.2025 den 13.05):

minner meg om Marseille... 

"Marseille's new public prosecutor, Nicolas Bessone, denounced the "unprecedented savagery" of recent attacks, which culminated in a 15-year-old being stabbed 50 times and burned alive. It is just the latest drug-related homicide in a city that recorded an unprecedented 49 such killings in 2023,.."

https://theweek.com/crime/inside-marseilles-deadly-drug-wars

Ekspander  

Sykt sykt sykt!

Jeg er så enig med Tybring-Gjedde som sa at man skulle gitt foreldre bot på 10.000kr når barna/ungdommene deres gjorde noe kriminelt. Da hadde det ikke fått eskalere som det har gjort. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (På 28.2.2025 den 23.06):

Store barnekull vs. 1,4 barn per familie får store konsekvenser… 

Ekspander  

I 2023 var gjennomsnittlig antall fødte barn pr. innvandrerkvinne 1,46.  Øvrig befolkning 1,4. 

At innvandrere føder så mange barn er en myte.   Det er ikke lenger sånn.  Se forøvrig statistikken fra SSB som noen la ut.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 2.3.2025 den 12.51):

Ekspander  

Hva mener du med tilpasning?  Er det evnen til delta i samfunnet via jobb?  I så fall viser statistikken at det er innvandrerne fra Øst-Europa som er det største problemet.  Bare 30% av ukrainerne er i jobb - selv etter mer enn 2 år i Norge.  

Forresten litt rart at innvandrere fra Afrika og Midt-Østen skal være et så stort problem, som du påstår.  De utgjør så få, under 15% av hele innvandrergruppen.    

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 2.3.2025 den 14.50):

Hva mener du med tilpasning?  Er det evnen til delta i samfunnet via jobb?  I så fall viser statistikken at det er innvandrerne fra Øst-Europa som er det største problemet.  Bare 30% av ukrainerne er i jobb - selv etter mer enn 2 år i Norge.  

Forresten litt rart at innvandrere fra Afrika og Midt-Østen skal være et så stort problem, som du påstår.  De utgjør så få, under 15% av hele innvandrergruppen.    

Ekspander  

Nei, det er ikke jobb som er problem. Det er en kultur clash. Når jeg snakker om innvandrere fra Afrika og Midt-Østen, jeg snakker om "en del" ikke alle selvfølgelig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (På 2.3.2025 den 14.52):

Nei, det er ikke jobb som er problem. Det er en kultur clash. Når jeg snakker om innvandrere fra Afrika og Midt-Østen, jeg snakker om "en del" ikke alle selvfølgelig. 

Ekspander  

Tror du og jeg har diskutert dette før :)  Husker jeg minnet deg om nordmenns vanskelige tilpasningsevne i Spania.  De fleste nordmenn som bor i de norske koloniene snakker ikke norsk, selv etter mange år der.  De vil fortsatt ha sin norske lege, sin egen lirke og sin fårikål.  Sånn sett er vi nordmenn ikke de mest troverdige når vi retter pekefingeren mot andres manglende tilpasning. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 2.3.2025 den 14.57):

Tror du og jeg har diskutert dette før :)  Husker jeg minnet deg om nordmenns vanskelige tilpasningsevne i Spania.  De fleste nordmenn som bor i de norske koloniene snakker ikke norsk, selv etter mange år der.  De vil fortsatt ha sin norske lege, sin egen lirke og sin fårikål.  Sånn sett er vi nordmenn ikke de mest troverdige når vi retter pekefingeren mot andres manglende tilpasning. 

Ekspander  

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/18/jews-gay-people-hide-identity-arab-areas-germany/ 

Bare se på Berlin nå. Homofile og jøder bes skjule identiteten sin i bydeler med høy arabisk befolkning. Problemet er at de rett og slett utgjør en trussel mot den øvrige befolkningen. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 2.3.2025 den 14.33):

I 2023 var gjennomsnittlig antall fødte barn pr. innvandrerkvinne 1,46.  Øvrig befolkning 1,4. 

At innvandrere føder så mange barn er en myte.   Det er ikke lenger sånn.  Se forøvrig statistikken fra SSB som noen la ut.  

Ekspander  

Jeg har både lest og svart i tråden om det tema. Men tror ikke statistikken viser hele bildet her, for ellers må man anta at politikere og politi i Oslo lyver når de snakker om tema. 

Endret av Molly85
.
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Nordmenn oppleves ikke som en trussel mot menneskers frihet. Dette blir litt for dumt. Den blindheten for forskjellen her får konsekvenser. Enig med @Svava

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

De fleste fra Øst-Europa integrerer seg bra,  det gjør ikke alle afrikanere og folk fra Midtøsten.  De sistnevnte blir derfor problemet. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (På 2.3.2025 den 15.37):

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/18/jews-gay-people-hide-identity-arab-areas-germany/ 

Bare se på Berlin nå. Homofile og jøder bes skjule identiteten sin i bydeler med høy arabisk befolkning. Problemet er at de rett og slett utgjør en trussel mot den øvrige befolkningen. 

Ekspander  

Folk må gjemme seg i sitt eget land 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

yes, det har vi :) og du husker kanskje hva jeg svarte : at Nordmenn t.o.m om de holder for seg selv, ikke plager spanoljer. De krever nok ikke protestante kirker i Spania, ikke spesielt mat tilpasset for dem i hele Spania og i butikk, de kjører ikke i folkemengde for å drepe, de kutter ikke av hodet av prester i kirker eller av lærer i gata, etc.. etc...  Du vet som meg at i Europa, det største parten av terrorangrep kommer fra islamister. Ikke folk fra Poland, Ukraina, etc.. etc.. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...