AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei, Av ren nysgjerrighet, om eggløsning er en uke senere enn det den skulle vært, blir gravidukene også tatt tilbake en uke da? Eller skal jeg fremdeles forholde meg til første/siste dag i sist mens Anonymkode: 2c3c3...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Inntil obl.ultralydundersøkelse, som stadfester den termindatoen helsepersonell stoler på, så er det mensdatoen du skal forholde deg til. Ikke eggløsningsdato. Mensdatoen er altså det man forholder seg til inntil videre. Barn fødes uansett ikke på eksakt termindato som regel uansett, noen kommer en til tre uker før, og noen blir værende i mors mage i et par uker etter fastsatt dato. Det er ingen eksakt vitenskap, så den uka forsinket eggløsning utgjør, ville jeg ikke festet meg noe videre ved. Du får termindato ved ultralyd på sykehuset om noen uker. Er vel rundt 18 uker man skal dit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Million skrev (15 minutter siden): Inntil obl.ultralydundersøkelse, som stadfester den termindatoen helsepersonell stoler på, så er det mensdatoen du skal forholde deg til. Ikke eggløsningsdato. Mensdatoen er altså det man forholder seg til inntil videre. Barn fødes uansett ikke på eksakt termindato som regel uansett, noen kommer en til tre uker før, og noen blir værende i mors mage i et par uker etter fastsatt dato. Det er ingen eksakt vitenskap, så den uka forsinket eggløsning utgjør, ville jeg ikke festet meg noe videre ved. Du får termindato ved ultralyd på sykehuset om noen uker. Er vel rundt 18 uker man skal dit? Det var i forhold til at vi skal på tidlig ultralyd. Så litt dumt å være der før vi kan se noe Anonymkode: 2c3c3...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var i forhold til at vi skal på tidlig ultralyd. Så litt dumt å være der før vi kan se noe Anonymkode: 2c3c3...47f Om de ikke ser det som skal sjekkes så får dere en ny time. Anonymkode: 5a00d...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var i forhold til at vi skal på tidlig ultralyd. Så litt dumt å være der før vi kan se noe Anonymkode: 2c3c3...47f Offentlig ultralyd gjennomføres mellom 11+0 og 14+6, og de fleste sykehus legger det i midten/slutten av den perioden nettopp av den grunn. hvis du skal gå privat i forkant kan du godt legge på noen dager hvis du vet når eggløsning var. Vi dro da vi var ganske sikre på at vi hadde passert 8+0, jeg tok EL-tester så jeg visste at anslått befruktningsdato var minst 3 dager feil. Brukte NHIs terminkalkulator Anonymkode: 89f47...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var i forhold til at vi skal på tidlig ultralyd. Så litt dumt å være der før vi kan se noe Anonymkode: 2c3c3...47f Neida, du får en ny time til tidlig ultralyd hvis de ikke får gjort det de skal av undersøkelser, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg hadde og EL en uke senere enn det menstermin skulle tilsi, og hadde vel UL 12+4 ut i fra menstermin og var egentlig da 11+4. Det var uproblematisk å få sett alt. Anonymkode: b4c6d...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå