Gå til innhold

Erfaringer med FOD gården?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte åpen søknad om å få adoptere hund fra FOD gården, fikk samtale etter søknaden var sendt, hvor jeg fikk beskjed om at de hadde en hund de trodde ville passe meg bra. De skulle ha møte om hundene på gården dagen etter, hvor det slik jeg forsto det, skulle fremmes forslag om at jeg kunne adoptere denne hunden. Fikk også beskjed om at de ville ta kontakt for å avtale møte med hunden ol. 
dette er snart to uker siden, å jeg har enda ikke hørt noen ting fra de. Hunden står fortsatt som tilgjengelig for adopsjon. 

jeg vil også gjerne høre generelle erfaringer med å adoptere hund fra FOD gården om noen har. 

Anonymkode: e3e85...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De er ganske selektive der, særlig når det kommer til hunder. Men det er lov til å ta kontakt igjen og spørre hvordan det går i prosessen. Det er jo frivillige som jobber der, så ting kan glippe 😊 

Anonymkode: 5a9b1...d51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo frivillige som jobber der, så ting kan glippe 😊 

Tenker jeg også. De er frivillige som redder hundeliv. Cut some slack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt at de er ganske 'strenge', men har de mulighet til å være det så ser jeg ikke noe problem med det.

Det har gått 2 uker, så det er helt innenfor å ta kontakt igjen for å spørre om en oppdatering 🙂

Anonymkode: b0124...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er ganske selektive der, særlig når det kommer til hunder. Men det er lov til å ta kontakt igjen og spørre hvordan det går i prosessen. Det er jo frivillige som jobber der, så ting kan glippe 😊 

Anonymkode: 5a9b1...d51

Ja den oppfatningen har jeg også, så var spent på om jeg i det hele tatt skulle bli godkjent. Men jeg fikk jo beskjed om at jeg var det, og at de hadde en hund de mente passet meg. Det var en god del dialog i forkant av møtet hvor de skulle diskutere hundene. Jeg fikk inntrykk av at de mente at jeg, ut i fra søknad og samtaler var et passende hjem, og ønsket at jeg skulle komme å treffe hunden, for å se om det var en like god match i virkeligheten. 
syns bare det var merkelig at jeg da ikke hørte noe mer fra de etter møtet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det ikke vært/er det ikke vinterferie nå da?

Anonymkode: eeb41...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja den oppfatningen har jeg også, så var spent på om jeg i det hele tatt skulle bli godkjent. Men jeg fikk jo beskjed om at jeg var det, og at de hadde en hund de mente passet meg. Det var en god del dialog i forkant av møtet hvor de skulle diskutere hundene. Jeg fikk inntrykk av at de mente at jeg, ut i fra søknad og samtaler var et passende hjem, og ønsket at jeg skulle komme å treffe hunden, for å se om det var en like god match i virkeligheten. 
syns bare det var merkelig at jeg da ikke hørte noe mer fra de etter møtet. 

Det kan ha skjedd en glipp hvor hun som hadde dialog med deg for eksempel dro på vinterferie, og personen som skulle ta over har helt glemt det. Man vet aldri. Ting skjer.

Ta kontakt igjen, så slipper du å sitte og lure

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Tenker jeg også. De er frivillige som redder hundeliv. Cut some slack.

Jeg er Selvfølgelig helt enig i det. Å dette var ikke ment som kritikk til de frivillige eller de ansatte på FOD, jeg syns de gjør en flott jobb. Det er også grunnen til at jeg ønsket å adoptere fra de. 
Jeg ønsket bare å høre andres erfaringer med adopsjon og prosessen rundt. Om det er vanlig å ikke få svar på en stund når man har fått beskjed om at de har en hund som kan passe deg. Eller om det er et tegn på at de i møte fant ut at jeg ikke er riktig hjem allikevel. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan ha skjedd en glipp hvor hun som hadde dialog med deg for eksempel dro på vinterferie, og personen som skulle ta over har helt glemt det. Man vet aldri. Ting skjer.

Ta kontakt igjen, så slipper du å sitte og lure

Det er sant, jeg skal prøve å sende de en ny mail og høre om det er mulig å få en oppdatering. 
Ja, føles jo litt kjipt å gå å håpe og lure. Men har Full forståelse for at ting kan skje, og at ting kan glippe også.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...