AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Statusbiler: Hadde du ikke råd når de var nye har du neppe råd til å kjøpe brukt. Iallfall om du må betale andre for å reparere. Og elbil: Hadde du egentlig ikke råd, men trodde ny Taycan, E-tron eller EQS var en sikker investering i 2022? Still i panikksalgskøen på Finn.. For ikke å snakke om de sykelig statusopptatte som kjøpte Kina-Rolls. Tidenes verste bilkjøp? Anonymkode: 5a96a...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei voksen dame jeg lurer på hvor opptatt folk er av fine og dyre biler?, Jeg har alltid hatt bilene mine lenge. Tatt vare på de og stelt de pent. Men stadig erter folk meg at jeg ikke har nyere bil. Så lenge bilen er god å kjøre bryr jeg meg ikke. Har aldri hatt behovet å være så jålete på slike ting. Bilen min er 12 år Anonymkode: 35945...480 Du høres fornuftig ut. Jeg er i samme kategori. Jeg liker gode biler, men er ikke opptatt av de må være nye og veldig moderne. Alltid stas med fin bil, men ikke for enhver pris. Kjøper gjerne en nyere bra bruktbil og kjører den lenge, som regel til de må på skrapen. Siste bilen vi kvittet oss med, hadde vi i 17 år. Da var den passert 350 000km og den var sliten og rusten. Har nå to biler i husstanden. Begge er fra 2012 og begge har passert 200 000km. Den ene er en en ganske standard, enkel dieselfyrt stasjonsvogn og den andre er en påkostet premium-suv med 4wd, høy grad av komfort og kraftig bensinhybrid-motor. SUV-en kjøpte vi for en halv million da den var fem år gammel, og det er ni år siden. Stasjonsvogna kjøpte vi for 50 000 for et år siden, da den forrige bilen ble for dyr å få EU-godkjent, slik at den ble hugget. Begge bilene blir nok å finne her i tunet i mange år fremover, om ikke noe uforutsett skjer. Ser at mange er opptatt av å ha veldig ny bil. De bytter gjerne til ny bil hvert tredje år. (Det er vel ofte de samme folkene som bytter mobiltelefon hvert år for å alltid ha siste modell, selv om telefonen trolig kunne fungert helt topp i minst 5 år.) Helt greit for meg at andre er villige til å ta på seg det enorme verditapet en ny bil har i starten, for da blir det gode og billige bruktbiler å få kjøpt for deg og meg som ønsker å ha litt penger til overs til andre ting. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er dame, og veldig bilinteressert. Jeg liker alt fra gamle amerikanske klassikere til nyere europeiske biler. Jeg har mange forskjellige drømmebiler i de fleste bilklasser. Det trenger ikke å være en dyr bil for å være kul. Jeg tar godt vare på bilen jeg har, og kan bruke timesvis i garasjen med poleringskluten. 🫣 Bilen min har større "beautybag" enn meg, for å si det sånn. 🤣 Jeg synes det er gøy å snakke med folk som liker bil, og elsker å prøvekjøre litt forskjellige biler. Sikkert en sær hobby for ei dame, men jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra mannfolka. Damer derimot, synes nok at jeg er litt rar. 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden Tusen takk for alle svar😊 Jeg kjører trygt enda 😊 Anonymkode: 35945...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå