AnonymBruker Skrevet 27. februar #21 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg påstått at helvete eksisterer? Har jeg i det hele tatt kommet med noen påstander i denne tråden? Det var derimot han som hevdet at helvete var "bullshit" og ikke eksisterte. Har jeg ikke lov til å stille spørsmål av ren nysgjerrighet uten å bli belært om grunnleggende bevisbyrde? Anonymkode: 7bc46...019 My bad bro du har rett ❤️🫶🏻 Anonymkode: cce59...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blackfirex Skrevet 27. februar #22 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): My bad bro du har rett ❤️🫶🏻 Anonymkode: cce59...7c2 slay queeen 💓 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #23 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tenker bare et forstyrret menneske kunne fantasert opp alt det tullet. Det undergraver også Gud, og får ham til å se ut som en hissig "person". Kan ikke tenke meg at noe guddommelig hadde hatt en så barnslig reaksjon på apostasi. Anonymkode: cce59...7c2 Enig. En slik Gud høres rett og slett ut som en narsissist. Litt Trump-aktig rett og slett. Anonymkode: 8b16e...40f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 28. februar #24 Del Skrevet 28. februar Trygdefrue skrev (12 timer siden): Jeg tror verden blir et bedre sted den dagen menneskeheten innser at religion er omtrent like samfunnsnyttig som gonoré! Dersom jeg hadde valget mellom å fri verden for religion eller gonoré, så tror jeg faktisk jeg hadde valgt religion. Gonoré er mye lettere å beskytte seg mot… 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #25 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg tror alle mennesker en dag skal "stå tilrette for" sitt liv og sine valg, og jeg tror at det er mange som ser seg selv som "troende" som vil få seg en overraskelse når de står der og innser at de ikke automatisk får adgang til heisen oppover for å si det slik.. Det sies at i dødsøyeblikket, når livet passerer i revy for deg er det som følger deg videre.. Anonymkode: b0c2b...35d Hele poenget med kristendommen, og Jesus, er at i det øyeblikket du står der er det ingenting av det som passerer deg i revy som følger deg videre. Anonymkode: 52785...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #26 Del Skrevet 28. februar Hele ideen om helvete for ikke- troende er ulogisk. Hvordan kan en god gud i tusenvis av år ha skapt mennesker (eks stammesamfunn som ikke kommer i kontakt med stor- religionene), og så bestemme at de skal lide til evig tid? Da er enten Gud ond, eller ideen om helvete feil. Hilsen en som tror på en åndelig virkelighet Anonymkode: fcbd7...348 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #27 Del Skrevet 28. februar Jdz skrev (6 timer siden): Dersom jeg hadde valget mellom å fri verden for religion eller gonoré, så tror jeg faktisk jeg hadde valgt religion. Gonoré er mye lettere å beskytte seg mot… Beklager, men selv om du kvitter deg med religion, finnes det fremdeles ideologier og folk som velger å følge ideer blindt. Mennesker vil finne på grunner til å være grusomme uavhengig av religion. Anonymkode: fcbd7...348 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 28. februar #28 Del Skrevet 28. februar Tenker at vi har fri vilje, og at jeg ikke har rett til å dømme, at Gud skal dømme fordi han ser alt. Hvis alle har samme mulighet til å velge det som er riktig, så er det bra at det lønner seg for de som velger sannhet fremfor løgn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 28. februar #29 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva tenker dere om at de som ikke følger den religionen dere anser som den rette, vil bli straffet med ufattelig smerte i all evighet? Anonymkode: 7bc46...019 Jeg tenker at de skal få tro hva de vil - jeg skal endelig få sove - uendelig 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa30 Skrevet 28. februar #30 Del Skrevet 28. februar Et helvete finnes ja. Det tror jeg på. Helvete er et sted der Gud ikke eksisterer. Jeg ville ikke ha vært der et eneste sekund. Dette er min tro. Hva andre tror interesserer meg egentlig veldig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 28. februar #31 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 10.54): Hva tenker dere om at de som ikke følger den religionen dere anser som den rette, vil bli straffet med ufattelig smerte i all evighet? Anonymkode: 7bc46...019 Prøver du å framstå som et offer, samtidig som du forbeholder deg retten til å synde og ødelegge andres liv? Gud dømmer rettferdig, om du vil eller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #32 Del Skrevet 2. mars Min mening har ikke noe å si. Vi kan ikke si til han som har skapt oss og som har makt til å kaste oss i helvette hva har du gjort?! Hjelper ingenting. Hva vi syns endrer ikke på sannheten. Hvis dere ikke aksepterer sannheten og skal surmule å hå din egen vei å tro du ikke får smake på konsekvensen kommer du til å gråte bittert når dør. Helt forferdeligt at folk skal være så stolt og ikke prøve å bli kjent med Gud engang og ikke vær villig til å omvende seg og treffe den hellige ånd selv og få sitt bevis. Alle vet i hjertet at Gud finnes og alle vet hva som er galt og riktigt, men fordi folk elsker synden ignorerer dem det og lever i sin egen overfladiske selvsentrerte fantasiverden og dem fortjener ikke himmelen enkelt og greit. Sannheten gjør vondt denbe verden er ond og bond men er bare for et sekund før evighet etter døden. Alle får muligheten til å vite sannheten før dem dør. Fiendene til david fikk nok bevis men dems stolthet dems narsisisme tok over. Man kan velge og vrake. Anonymkode: 888ee...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #33 Del Skrevet 2. mars Som ateist så tar jeg det med knusende ro. Alle jeg kjenner som praktiserer religion er de største synderne jeg vet om, så tror ikke det blir tomt i helvete altså😊 Anonymkode: fb097...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #34 Del Skrevet 2. mars debatant skrev (På 28.2.2025 den 20.30): Prøver du å framstå som et offer, samtidig som du forbeholder deg retten til å synde og ødelegge andres liv? Gud dømmer rettferdig, om du vil eller ikke. Akkurat små ubetydelige synder slikt vi ser dry synder fører til mye lidelse. Det fører sexuelle synder fører til tilknyttingsforstyrrelser, missbruk, abort, traumer i mangen variasjoner, liten selvverdi, og feil syn på andre osv. Baksnakking og løgn fører til ødelagte liv, mobbing, hat, ødelagte muligheter osv Vi alle har med vilje vært årsak til andres traumer. Vi alle har kuttet folk dypt som aldri kan bli leget. Folk lever livet sitt og gjør synder slikt dagligt tror det er uskyldigtog tror ikke det får nie konsekvens. Hvert eneste ord vi prater til andre kan drepe elker gi liv. Alle sladrekjerringer og mobbere ødelegger liv hver dag dem aner ikke effekten av det. Anonymkode: 888ee...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #35 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som ateist så tar jeg det med knusende ro. Alle jeg kjenner som praktiserer religion er de største synderne jeg vet om, så tror ikke det blir tomt i helvete altså😊 Anonymkode: fb097...8a1 Du føler deg så mye bedre enn andre altså så fint for deg. Anonymkode: 888ee...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #36 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat små ubetydelige synder slikt vi ser dry synder fører til mye lidelse. Det fører sexuelle synder fører til tilknyttingsforstyrrelser, missbruk, abort, traumer i mangen variasjoner, liten selvverdi, og feil syn på andre osv. Baksnakking og løgn fører til ødelagte liv, mobbing, hat, ødelagte muligheter osv Vi alle har med vilje vært årsak til andres traumer. Vi alle har kuttet folk dypt som aldri kan bli leget. Folk lever livet sitt og gjør synder slikt dagligt tror det er uskyldigtog tror ikke det får nie konsekvens. Hvert eneste ord vi prater til andre kan drepe elker gi liv. Alle sladrekjerringer og mobbere ødelegger liv hver dag dem aner ikke effekten av det. Anonymkode: 888ee...047 Og slike folk som lyver om andre trakkaserer drar andre ned for å løfte seg selv opp osv som er normalt kan ikke være i en himmelsk plass for da blir den gode plassen forpestet. Enkelt og greit. Himmelen er for dem som hater synd og ser verdien av å ikke vær dum mot andre å elske andre som seg selv. Folk er for stolt til å gjøre det. Anonymkode: 888ee...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 2. mars #37 Del Skrevet 2. mars (endret) Million skrev (På 27.2.2025 den 13.45): Logikk og vitenskap. Ingen har noensinne spadd frem noe bevis på at "helvetes evige ild" eksisterer, eller at det finnes noe liv etter døden i det hele tatt, helvete eller himmel. Vi råtner sannsynligvis bare bort, alt liv og sjel er dødt, og vi blir til ingenting. Hva gjør deg så sikker på at helvete finnes? En bok, skrevet av noen få skrivekyndige menn for et par tusen år siden, i en verden av uutdannede analfabeter i ørkenen? Det virker som du heller velger å sette din tro i at det er noe poeng å prøve å tvinge frem beviser fra en som er troende.. Dette er for øvrig både ulogisk og irrasjonelt... Hva skjer med den elendige modereringen i disse trådene? Å lese religiøse perspektiver relevant til trådens tema er ti ganger så interessant enn å lese avsporing og konstant trollinga fra folk som hater religion. Verden vil være et langt bedre sted om mennesker hadde større aksept for hverandre.. Dette gjelder både religiøse og ikke-religiøse. Endret 2. mars av Bigote 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. mars #38 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som ateist så tar jeg det med knusende ro. Alle jeg kjenner som praktiserer religion er de største synderne jeg vet om, så tror ikke det blir tomt i helvete altså😊 Anonymkode: fb097...8a1 Som ateist fornekter du Gud. Ja, alle er syndere. Det finnes ikke et eneste menneske som kan stå foran Gud og si de ikke har syndet og Gud, som er Hellig kan ikke ha noe med synd å gjøre. Men du skjønner at siden Han elsker mennesket fant Han en måte å kunne ha noe med oss å gjøre og kunne hjelpe oss likevel, ved å sende hit Jesus som Ikke syndet og som derfor kunne ta skylden for synden og straffen som vi fortjente og ved å ikke fornekte det også, så fikk vi adgang til Gud. Vi kristne er ikke bedre enn andre på noen måte, men vi er bedre stilt i forhold til Gud ved å ikke fornekte Hans sannhet og ved at vi har tatt imot en gave som er ufortjent bare ved å tro det, ha tillitt til det. Og når vi har tatt i mot det i tillitt, det er alt Han ber om. Den mann eller kvinne som påstår at de ikke synder lyver, vi vil kanskje ikke, men vi klarer ikke la være, det ligger i menneskets natur. Men ved Jesus offer for oss, også for deg, ingen forskjell, Gud ser ikke forskjell på deg og meg som utgangspunkt, men og vi er begge tilgitt på en måte siden Jesus tok på seg ditt også, men du har ikke tatt imot tilbudet og det har jeg. Så er jeg fortsatt istand tii å synde, men jeg regnes ikke for en, mens du synder og ønsker kanskje tilgivelse, men du vet ikke at den i grunnen allerede er gitt deg, du nekter bare for å innse det og ta imot og satser på at det enten ikke er en Gud eller så skal du komme bedre utav det enn de fleste uten Jesus. Det er flere som kaller seg kristne som tror på at Gud finnes og som prøver å sikre seg og som tror at så lenge de ber til Gud eller tror Han kan hjelpe 'hvis de tigger nok' eller 'føler seg gode nok'. Slike ideer som tyter på helvete, mer enn at Gud faktisk har laget en åpen vei til himmelen for 2000 år siden og nok ikke har funnet ut at alle advarslene og 'ofrene' ikke har noe til hensikt der de sitter og fordømmer deg til helvete, men hvis de hadde hørt litt etter hva Gud sier og ikke på sin egen kakling så ville de sett at Jesus er passordet og kun ved å forstå og ta imot med et lite takk så var døren åpnet. Ingen kommer inn via omveier, så løsningen er enkel; våg å tro at Gud er Gud og har fikset alt og ikke forventer noe av oss, men alt av Jesus. Det er ikke du eller meg som skal frelse oss, det er Jesus, derfor kalles Han redningsmannen og en redningsmann tar man i mot og lar Han gjøre jobben sin, man sier ikke nei til en livbøye. Det står tydelig; for så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin Sønn for at hver den som tror på Han (Jesus) ikke skal havne i helvete, men ha evig liv. Det livet starter i det man tar mot Jesus, da gir Gud den hellige ånd til den troende. Det er kun en tillittsak. Det handler om at forholdet til Gud ble brutt da synden kom inn i verden og mennesket trodde Satan mer enn Gud og derfor gav makta Gud hadde gitt dem over til Satan, men at Gud ikke ga opp og sendte Jesus som laget til en åpning til å få mennesket vekk fra Satan ved at de kunne gå den veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 6. mars #39 Del Skrevet 6. mars Til og med Bibelseskapet har i flere omganger vurdert å fjerne ordet "helvete" fra Bibelen https://www.nrk.no/kultur/helvete-ut-av-bibelen_-1.5065234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #40 Del Skrevet 6. mars sofiemyr skrev (4 timer siden): Til og med Bibelseskapet har i flere omganger vurdert å fjerne ordet "helvete" fra Bibelen https://www.nrk.no/kultur/helvete-ut-av-bibelen_-1.5065234 Ja satan er hersker over denne verden kirkene og religion. Så ikke rart. Frykten for Gud er begynnelsen til visdom. Ikke rart satan gir oss rosa sukkerspinn taler i kirkene han vil vi skal gå med hodet i en rosa glitrende sky. Anonymkode: 888ee...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå