Gå til innhold

Til kristne og muslimer, hva tenker dere om at de ikke troende blir straffet i helvete i all evighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere om at de som ikke følger den religionen dere anser som den rette, vil bli straffet med ufattelig smerte i all evighet?

Anonymkode: 7bc46...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker bare et forstyrret menneske kunne fantasert opp alt det tullet. Det undergraver også Gud, og får ham til å se ut som en hissig "person". Kan ikke tenke meg at noe guddommelig hadde hatt en så barnslig reaksjon på apostasi.

Anonymkode: cce59...7c2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, det blir de ikke.

Anonymkode: e609a...91e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neida, det blir de ikke.

Anonymkode: e609a...91e

Det blir de ifølge mange retninger innenfor kristendommen og nesten alle Islamske lærde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir de ifølge mange retninger innenfor kristendommen og nesten alle Islamske lærde...

Fordi de leser en mange århundrer gammel bok, skrevet av folk som ikke hadde noen som helst peiling. I en tid før vitenskap eksisterte. I en tid da de gjerne trodde jorda var flat og drager eksisterte, og varulver.

Skal vi liksom TRO på det? For noe bullshit.

Ingen blir straffet i noe "helvete". Det finnes ikke.  

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg tror alle mennesker en dag skal "stå tilrette for" sitt liv og sine valg, og jeg tror at det er mange som ser seg selv som "troende" som vil få seg en overraskelse når de står der og innser at de ikke automatisk får adgang til heisen oppover for å si det slik.. Det sies at i dødsøyeblikket, når livet passerer i revy for deg er det som følger deg videre..

Anonymkode: b0c2b...35d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ifølge hvem? Koranen og bibelen? 

Ifølge Narnia sine hellige skrifter, så skal du lide for evig og alltid i Shadowlands, fordi det står i skriftene deres!

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julenissenerher

Nå blander du ulike religioner. Så blir vanskelig å svare for folk. 

I Bibelen er original begrepet Gehenna som fra Jødisk tro er symbolet for å være borte fra Gud, eller uten Gud. Gehenna var forøvrig en fysisk plass der det var avfall osv og som ble regnet for uren.

Sånn sett er symbolikken at en plass uten Gud er «et helvete» (Gud er ren, Gud er orden og rettferdighet) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ifølge Narnia sine hellige skrifter, så skal du lide for evig og alltid i Shadowlands, fordi det står i skriftene deres!

Narnia er bare en fiktiv historie. Den har ingen religiøs autoritet eller virkelighets-forankring, men er ren fantasi. Derimot er både islam og kristendommen verdens største religioner, med milliarder av tilhengere over hele kloden.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (52 minutter siden):

Fordi de leser en mange århundrer gammel bok, skrevet av folk som ikke hadde noen som helst peiling. I en tid før vitenskap eksisterte. I en tid da de gjerne trodde jorda var flat og drager eksisterte, og varulver.

Skal vi liksom TRO på det? For noe bullshit.

Ingen blir straffet i noe "helvete". Det finnes ikke.  

Hva gjør deg så sikker på at det ikke finnes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete finnes jo også -blir det påstått- for de som ikke tror på den kristne Gud.

Kan bli folksomt i helvete!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (8 minutter siden):

Helvete finnes jo også -blir det påstått- for de som ikke tror på den kristne Gud.

Kan bli folksomt i helvete!🤩

er det ikke ens personlige helvete? Det blir neppe noen fest med venner av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Narnia er bare en fiktiv historie. Den har ingen religiøs autoritet eller virkelighets-forankring, men er ren fantasi. Derimot er både islam og kristendommen verdens største religioner, med milliarder av tilhengere over hele kloden.

Mange av mytene skrevet i både Bibelen og Koranen er mytiske, altså fiktive. F.eks historien om Edens hage, Noahs ark, Moses som delte havet, murfellingen av Jeriko, Noah som var i magen til en hval, nattlige himmelreiser til Gud, snakkende maurer, Babels tårn, mennesker som levde i flere hundre år, Sleeper Cave, osv osv osv osv. Forresten jo, ifølge Narnia sine hellige skrifter, så har de religiøs autoritet!

La oss ikke begynne historien om hvordan Islam og Kristendommen fikk så mange tilhengere til å begynne med. Jeg skal lage min egen religion, krigføre mot andre og tvinge dem til å akseptere de hellige skriftene fra Narnia. Da skal du se hvor stor religionen min også blir

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva gjør deg sikker på at det finnes? Dersom du kommer med en påstand ut av ingenting, så er det din oppgave å bevise dette tydelig, ikke motpersonen som må motbevise deg!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣🙈

Anonymkode: 9b96a...333

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror verden blir et bedre sted den dagen menneskeheten innser at religion er omtrent like samfunnsnyttig som gonoré!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er mange kristne som ikke tror på helvete men det er ikke de som roper høyest. Noen tror helvete er det livet vi har på jorda og at frelsen består i å få ett best mulig liv på jorda og slippe å komme tilbake til jordisk liv etter døden.

Anonymkode: f5400...546

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Logikk og vitenskap. Ingen har noensinne spadd frem noe bevis på at "helvetes evige ild" eksisterer, eller at det finnes noe liv etter døden i det hele tatt, helvete eller himmel. Vi råtner sannsynligvis bare bort, alt liv og sjel er dødt, og vi blir til ingenting. 

Hva gjør deg så sikker på at helvete finnes? En bok, skrevet av noen få skrivekyndige menn for et par tusen år siden, i en verden av uutdannede analfabeter i ørkenen?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør deg sikker på at det finnes? Dersom du kommer med en påstand ut av ingenting, så er det din oppgave å bevise dette tydelig, ikke motpersonen som må motbevise deg!

Har jeg påstått at helvete eksisterer? Har jeg i det hele tatt kommet med noen påstander i denne tråden? Det var derimot han som hevdet at helvete var "bullshit" og ikke eksisterte. Har jeg ikke lov til å stille spørsmål av ren nysgjerrighet uten å bli belært om grunnleggende bevisbyrde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg tror alle mennesker en dag skal "stå tilrette for" sitt liv og sine valg, og jeg tror at det er mange som ser seg selv som "troende" som vil få seg en overraskelse når de står der og innser at de ikke automatisk får adgang til heisen oppover for å si det slik.. Det sies at i dødsøyeblikket, når livet passerer i revy for deg er det som følger deg videre..

De som har dødd, hatt en opplevelse av etterlivet og kommet tilbake til livet sier at alle slipper inn i himmelen. Gud er glad i alle. Du må ikke stå til rette for noe. Og den eneste som dømmer deg er deg selv. 

Anonymkode: 01e3f...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...