Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gjort dette, hvordan gikk dere frem ovenfor NAV? 

Jeg tar et deltidsstudium over flere år som jeg tenker å holde på med i permisjonen også. Tenker å ta 100% fri fra jobb, og 100% dekning med foreldrepenger - MEN jeg ønsker å gradere foreldrepengene slik at jeg bare tar 70-80% permisjon (ikke helt bestemt meg). Tenker samtidig at mannen tar 20-30% pappakvote samtidig slik at jeg får en dag eller to i uka til studier. Jeg har rett på litt foreldrestipend også som kompensasjon for inntektstapet.

Hvordan løse dette på NAV? Inne i søknaden graderer jeg permisjonen, så står det "skal du kombinere permisjon med arbeid?". Hva svarer jeg her? Jeg skal jo ikke jobbe, men jeg skal jo gjøre på noe - på en måte. 

Jeg har prøvd å spørre NAV, men de skjønner ikke hva jeg mener tror jeg for de svarer i hytt og pine...

Noen som har gradert permisjonen pga studier som kan svare? :) 

Anonymkode: 4e261...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å informere NAV om at du tar studier i det hele tatt, det er ikke relevant for permisjonen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Piggsopp skrev (19 minutter siden):

Du trenger ikke å informere NAV om at du tar studier i det hele tatt, det er ikke relevant for permisjonen din.

Ånei.. så jeg krysser "nei" på arbeidsspørsmålet og trenger ikke dokumentere videre hva jeg gjør de resterende % jeg ikke har foreldrepenger?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ånei.. så jeg krysser "nei" på arbeidsspørsmålet og trenger ikke dokumentere videre hva jeg gjør de resterende % jeg ikke har foreldrepenger?

Riktig det :) Er vel bare ting som gir inntekt de bryr seg noe om.

Men, hvis pappaen skal ta av felleskvoten så er det aktivitetskrav til deg, så da må du dokumentere at du studerer. Men om han kun bruker av egen kvote er det ikke noe du må dokumentere.

Anonymkode: 56d65...65b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Riktig det :) Er vel bare ting som gir inntekt de bryr seg noe om.

Men, hvis pappaen skal ta av felleskvoten så er det aktivitetskrav til deg, så da må du dokumentere at du studerer. Men om han kun bruker av egen kvote er det ikke noe du må dokumentere.

Anonymkode: 56d65...65b

Okei, takk for svar :) Nei han skal bare bruke pappakvoten så da er det vel good da 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...