Gå til innhold

Islatte slik kafeer lager det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

merke så stor forskjell på islatten jeg kjøper på kafé, og den jeg lager hjrmme. Ser det brukes lettmelk/H-melk der og, så antar deg er selve kaffen det går på. Til må har jeg brukt pulver kaffe, men det skal vel helst være espresso?  Bør jeg gå til innkjøp av en liten maskin? Er det i såfall en billig en som kan anbefales for en som er helt grønn? 

Anonymkode: 03cd5...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å oppnå samme iskaffe opplevelse som du får på cafeer.... Er det viktig med rett melk/kaffe forhold..... Og til det MÅ du ha Espresso.....

Men før du går til innkjøp av en kapselmaskin som lager rimelig espresso.... Bør du kanskje prøve deg på "Nescafe" frysetørket kaffe, for da kan du oppnå mye kraftigere kaffe/espresso enn en vanlig kaffetrakter kan....

Jeg har iblant lagd en "kaffe essens" på 1 boks nescafe gull og 1 liter vann, pluss eventuelt sukker, som jeg fryser som isbiter.... Og når jeg trenger iskaffe, tar jeg et par "isbiter" og helder på melk.... Veldig enkelt og godt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espresso har også forskjellig smak, så da må du finne en lignende de bruker.

Anonymkode: fc560...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal prøve pulverkaffe, så syns jeg du skal bruke en som er ment å lage espresse, en som denne.

En liten espressokanne kan også være praktisk, men om du har induksjonskomfyr så tror jeg kanskje ikke alle kan brukes på det. Jeg har en elektrisk kanne som er veldig lettvint å bruke, men dyrere enn de som settes på plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får helt lik smak som på kafe ved å blande kruttsterk espresso fra nescafe azera med isbiter og melk 😊

Anonymkode: 674c9...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...