Gå til innhold

Hvor kjøpe fjær i butikk og noe å feste dem med? Fastelavn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Innså at det er fastelavn i helgen! Rekker ikke bestille fjær fra hobbybutikk, er det noen "vanlige" butikker som Europris, Nille, matbutikker som dere vet man kan få kjøpt fjær?

Hva fester man egentlig fjær med?

Anonymkode: 34221...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Julenissenerher

Panduro

Hvis ikke er det lettest å kjøpe ferdige ris fra Sanitetskvinnene

Får du tak i fjær så festes de best med litt ståltråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes mange butikker som har slike fjær. Et søk på nettet viser butikker som Søstrene Grene, Obs, Europris, Partyking, Lyreco, Nille, og de aller fleste hobbybutikker som Panduro og liknende. Du får bare ta deg en runde og se. Er du heldig, finner du fjær som er ferdig festet på ståltråd, men hvis ikke, er en tynn ståltråd praktisk å feste fjærene med.

Anonymkode: c928f...f04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs hvilke butikker du har i nærheten. Men Søstrene Grene, bokhandel, mulig hagesentre og Clas Ohlson kan ha. Min lokale Coop Extra har noe hobbygreier, og jeg tror jeg har sett fjær. 

Tråd til å feste

Anonymkode: 8cabe...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe direkte fra de som selger til inntekt til lag og foreninger? De står jo overalt om dagen? Det er jo enklere og billigere enn å bestille mengder selv og i tillegg støtter du en god sak.. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt/sett fjær på Obs, Ark, Norli, Rusta, Europris, Dollarstore, Plantasjen, Clas, Nille, Søstrene grene, Sparkjøp. 

Fester med ståltråd eller lim. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo støtte sanitetskvinnene og kjøpe ferdige fastelavnris fra de? De selger over hele Norge, se liste på nettsiden deres over utsalgssteder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt fjær med ståltråd på også. Jeg har ikke sjekket hvilke butikker, men du har fått noen forslag.

Ellers er jo Sanitetskvinnene en mulighet. De tar kr 100,-, men så støtter du en god sak. Da kan du ta av fjærene og bruke til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (18 minutter siden):

Du kan jo støtte sanitetskvinnene og kjøpe ferdige fastelavnris fra de? De selger over hele Norge, se liste på nettsiden deres over utsalgssteder.

De bruker bjørkeris, for allergikere er det uaktuelt. Ønsker man å støtte de så tilbyr de også digitale fastelavnsris.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessaly skrev (1 minutt siden):

De bruker bjørkeris, for allergikere er det uaktuelt. Ønsker man å støtte de så tilbyr de også digitale fastelavnsris.

TS er den jeg svarer, og hun sa ikke noe om allergi.

Jeg gidder ikke ta hensyn til all verdens mulige eventualiteter og allergier i svarene jeg gir på forumet. Allergikere vet best selv hva de skal unngå og opplyser vel om allergiene sine i sine spørsmålsinnlegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thessaly skrev (6 minutter siden):

alle typer fastelavensris om du ikke bruker bjørk har pollen i seg 😇

Anonymkode: ca836...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

alle typer fastelavensris om du ikke bruker bjørk har pollen i seg 😇

Anonymkode: ca836...808

Ja, men ikke alle allergikere har allergi til all type pollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Carrot skrev (På 27.2.2025 den 8.00):

hvorfor ikke kjøpe direkte fra de som selger til inntekt til lag og foreninger? De står jo overalt om dagen? Det er jo enklere og billigere enn å bestille mengder selv og i tillegg støtter du en god sak.. 

Jeg har vært på hele FEM steder i tidsrommed de selv oppga de skulle være der, de var ikke å oppdrive noen av stedene. Så det ble ikke noe fastelavensris gitt. Ble en kvast med kirsebærblomster i stedet til slutt.

Anonymkode: a4642...d12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...