AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar I fire uker har jeg nå spist i et ganske kraftig underskudd, dvs mer enn 500kcal under. Logget absolutt alt, så dette vet jeg. Men vekten nekter å røre seg. Jeg har ikke gått ned noe som helst. Kutter jeg flere kalorier begynner det å bli uansvarlig. Jeg fryser allerede mye og kjenner igjen dette fra forrige gang jeg gikk ned i vekt - da gikk jeg ned 30kg på samme underskudd. Hvorfor nekter kroppen min gjøre dette nå? Jeg er helt sikker på logging og underskudd, går lange turer hver eneste dag (20k skritt cirka), men nå nekter vekta å gå ned. Får lyst til å bare gi opp, for underskudd og sulten uten noe resultat er ekstremt demotiverende. Anonymkode: 1366d...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Del Skrevet 27. februar Overgangsalder, sykdom eller mangeltilstand? Anonymkode: f2bea...74e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Overgangsalder, sykdom eller mangeltilstand? Anonymkode: f2bea...74e Frisk som en fisk! Anonymkode: 1366d...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4 Del Skrevet 27. februar Bruk målebånd og gjem vekta Anonymkode: 45b5d...86d 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Del Skrevet 27. februar Hvor lenge har du holdt på? Alder, høyde, vekt? Det eneste som kan forklare det er lavt stoffskifte, men selv da går kroppen ned i vekt med underskudd. Det er ren fysiologi. Anonymkode: 97c14...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Del Skrevet 27. februar Hva du spiser er langt mer relativt. Kutt alt av ultraprosessert mat, så slipper du den negative effekten på tarmflora og hormoner. Det er mer effektivt enn kcal-telling. Anonymkode: d942c...6bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har du holdt på? Alder, høyde, vekt? Det eneste som kan forklare det er lavt stoffskifte, men selv da går kroppen ned i vekt med underskudd. Det er ren fysiologi. Anonymkode: 97c14...f10 38 år, 172 høy og 74 kg. leser om at noen spiser for lite og kroppen da går i sparebluss. Er dette bare en myte? Har holdt på i flere uker nå stoffskiftet ble testet for et par år siden, og var helt fint. Anonymkode: 1366d...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva du spiser er langt mer relativt. Kutt alt av ultraprosessert mat, så slipper du den negative effekten på tarmflora og hormoner. Det er mer effektivt enn kcal-telling. Anonymkode: d942c...6bd Kalorier er da kalorier. Joda, det er forskjell på kvalitet i kaloriene og helseeffekter, men hva en spiser skal jo i prinsippet ikke ha noe å si så lenge man er i underskudd. Anonymkode: 1366d...6f0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Del Skrevet 27. februar 172 høy og 74 kilo? Da er du jo per definisjon ikke overvektig engang, og det er derfor vanskeligere for kroppen å gå ned. Trenger du egentlig det? 😅 Anonymkode: 430db...36a 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #10 Del Skrevet 27. februar logger du oljen du evt steker i osv? I 90% av tilfellene logger man ikke "absolutt alt" fordi man ikke tenker over at de to nøttene eller den oljen har betydning.. Om man ikke veier maten men tar det på "øyemål" eller synser feiler man også i fht logging.. og mange vet ikke en gang hva de skal logge i en børdskive eller en neve agruk liksom.. Anonymkode: 310f3...0f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #11 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 172 høy og 74 kilo? Da er du jo per definisjon ikke overvektig engang, og det er derfor vanskeligere for kroppen å gå ned. Trenger du egentlig det? 😅 Anonymkode: 430db...36a Jeg klarte gå ned til 64, som var for lavt, men vil under 70, tror jeg. Selv om jeg virker til å ha et litt usunt forhold til dette. Virker som tallet er ekstremt viktig for meg, og at jeg er redd folk tenker jeg har blitt stor. Anonymkode: 1366d...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): logger du oljen du evt steker i osv? I 90% av tilfellene logger man ikke "absolutt alt" fordi man ikke tenker over at de to nøttene eller den oljen har betydning.. Om man ikke veier maten men tar det på "øyemål" eller synser feiler man også i fht logging.. og mange vet ikke en gang hva de skal logge i en børdskive eller en neve agruk liksom.. Anonymkode: 310f3...0f4 Bruker ikke olje, veier absolutt alt to ganger for å være sikker. Alt utenom vann veies. Anonymkode: 1366d...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 172 høy og 74 kilo? Da er du jo per definisjon ikke overvektig engang, og det er derfor vanskeligere for kroppen å gå ned. Trenger du egentlig det? 😅 Anonymkode: 430db...36a Anonymkode: 310f3...0f4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #14 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker ikke olje, veier absolutt alt to ganger for å være sikker. Alt utenom vann veies. Anonymkode: 1366d...6f0 så hva bruker du til steking for eksempel? Jeg har ennå til gode å møte mennesker som faktisk veier absolutt alt som de sier de gjør uten å gå ned i vekt, men om det er riktig betyr det at du rett og slett forbrenner mindre enn du spiser. Anonymkode: 310f3...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #15 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så hva bruker du til steking for eksempel? Jeg har ennå til gode å møte mennesker som faktisk veier absolutt alt som de sier de gjør uten å gå ned i vekt, men om det er riktig betyr det at du rett og slett forbrenner mindre enn du spiser. Anonymkode: 310f3...0f4 Jeg steker tørt i panna (non-stick) eller bruker vann. jeg kan da ikke forbrenne mindre enn 1400kcal om dagen når jeg går godt over en mil hver eneste dag. Anonymkode: 1366d...6f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #16 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anonymkode: 310f3...0f4 Det er snakk om litt over en halv kilo med før bmi er på normalvekt. Jeg følger dessuten hva min ernæringsfysiolog sier, og en bmi på 25 er innenfor normalvekt for helsepersonell. Jeg har bmi på 27 og blir sett på som normalvektig av lege og de som følger meg opp Anonymkode: 430db...36a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #17 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg steker tørt i panna (non-stick) eller bruker vann. jeg kan da ikke forbrenne mindre enn 1400kcal om dagen når jeg går godt over en mil hver eneste dag. Anonymkode: 1366d...6f0 Det kan faktisk være at du forbrenner mindre enn du tror. Kutt 100 kcal til og se hva som skjer. Anonymkode: 530f7...b52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #18 Del Skrevet 27. februar Kan du ha brukt en kalkulator til å regne ut behovet ditt som estimerer for høyt? For min del estimerer melk.no sin kalkulator nesten 200 kalorier mer på «beholde vekten» en det denne gjør: https://tdeecalculator.net og 200 kalorier feil + litt unøyaktighet i beregning av treningskalorier feks, så er det null i underskudd. Anonymkode: 3ac5d...923 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #19 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ha brukt en kalkulator til å regne ut behovet ditt som estimerer for høyt? For min del estimerer melk.no sin kalkulator nesten 200 kalorier mer på «beholde vekten» en det denne gjør: https://tdeecalculator.net og 200 kalorier feil + litt unøyaktighet i beregning av treningskalorier feks, så er det null i underskudd. Anonymkode: 3ac5d...923 Jeg har sett på mange forskjellige, og jeg er nå på det laveste tallet som jeg har fått presentert, som er 1400 kcal om dagen. Så lavt har jeg aldri ligget tidligere. Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer, og absolutt alt logges med utgangspunkt i produktets forpakning for å unngå feil i apper. Anonymkode: 1366d...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #20 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg steker tørt i panna (non-stick) eller bruker vann. jeg kan da ikke forbrenne mindre enn 1400kcal om dagen når jeg går godt over en mil hver eneste dag. Anonymkode: 1366d...6f0 Denne kalkulatoren kan hjelpe deg å regne ut kaloriforbruk ved trening, rolig gange forbrenner lite sammenlignet med hvor mye tid som går med: https://iform.nu/trening/test-hva-forbrenner-treningen-din Anonymkode: 3ac5d...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå