AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Jeg har datet en del. Mange av mennene har krysset av alle boksene, men på første date kjenner jeg ikke denne magiske kjemien jeg alltid har tenkt at må til. Så da forblir jeg alene og litt ensom. I mitt forrige forhold hadde vi helt vill kjemi fra første sekund. Klarte ikke å ikke ta på, kose med, drømme om… Magisk! Endte med at jeg hadde det forferdelig i 4 måneder, han var unnvikende og ghostet meg dagen etter at han fortalte meg at han elsket meg for første gang…. Det var den kjemien… Nå har jeg tenkt til å gi de som har potensial sjansen selv om kjemien uteblir med en gang. Lærte mye av han her og håper å finne drømmemannen. Anonymkode: dfb73...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar De gangene jeg har møtt noen så har det vært kjemi med en gang. Å skulle tvinge fram noe, uten at det ligger noe under teppet er håpløst. En fascinasjon eller tiltrekning må det være. Så kan man bygge videre på det om man vil. For min del er det viktig at kommunikasjonen er uanstrengt og ikke påtatt. Ofte tar jeg på meg ansvaret for kommunikasjonen i starten bare for å få han i gang. Når vi er bedre kjent, ser jeg på det som begges ansvar. Bare jeg ikke føler meg til bry så går det stort sett greit. Det prøver jeg å være bevisst på. Er nok ikke alltid jeg får det til. Kan bli litt ivrig noen ganger. Synes det er veldig gøy å møte nye mennesker, og andre tar ofte kontakt med meg. Anonymkode: d1677...4ce 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar Problemet med "kjemi" er at det ikke finnes noen objektiv beskrivelse av hva det er, og folk opplever ting forskjellig. Folk med ulike barndomstraumer som forsømmelse, emosjonell avstand fra foreldre, svik osv. har lett for å tolke usikkerhet og spenning som "kjemi" fordi de møter noen som gir de samme følelser og opplevelser de var vant til fra de var barn. Dette ender ofte med usunne forhold og mye ulykkelighet etterhvert, samtidig som man tviholder på forholdet. Andre kan være mer på avstand fra egne følelser og har vanskelig for å føle noe som helst. De har lett å trekke seg unna når ting blir for "intenst". Årsaken er ofte samme som over, men bare en annen variant. Har man følelsesregisteret i orden vil jeg si kjemi er noe som oppstår tidlig. Ikke alltid på første date, men tidlig. Jeg har utviklet kjemi med folk jeg har kjent en stund men mest fordi jeg ikke har tillatt meg det tidligere. Anonymkode: b1c50...ab9
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar Så kommer det litt an på om man er åpen eller lukket for at kjemi kan oppstå. Visse situasjoner tillater det ikke. Det kan være krevende så da unngår man de situasjonene. Anonymkode: d1677...4ce 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar Mange blander nok usikkerhet med spenning og kjemi. Når det egentlig er veldig usunt og ikke ekte kjemi… Anonymkode: 5d67a...62e 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar Fysisk tiltrekning er første bud. Det andre kommer etterhvert. Anonymkode: 8a6a9...29f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Jeg tror det er vanskelig å vite om noen er den rette etter bare en date. Det trenges ofte mer tid til å bli kjent. Det finnes mange eksempler på at folk kan ha visst om hverandre og kjent hverandre i årevis før de plutselig får øynene opp for hverandre. Derfor, hvis du forventer full klaff, tiltrekning og "kjemi" på første date, da risikerer du å gå glipp av veldig mange gode potensielle livspartnere. Med mindre det er full krasj på første date, vil jeg derfor anbefale å møtes flere ganger, gjøre litt forskjellige ting og bli kjent på ulike måter før man eventuelt går hver til sitt. I denne bli-kjent-fasen anbefaler jeg også at man avstår fra sex. Sex har lett for å rote til følelser og bidra til at man velger feil partner. Ved å vente med sex, vil du også lettere kunne luke ut folk som bare dater for å få et ligg, fordi de mister raskt interessen om det ikke blir ligging på første date. Anonymkode: 28d94...d30 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar Den fantastiske kjemien du kjente på er somregel et resultat av manipulasjon. Det er ikke den du skal jakte eller sette som standard. Anonymkode: a40b6...54e 1
Bombasi Skrevet 27. februar #10 Skrevet 27. februar (endret) Kjemi er særs viktig for at en relasjon skal utvikle seg videre. Men samtidig må du ikke overromantisere kjemien ved første blikk. Eller andre blikk. Første møter er gjerne preget av at dere ikke kjenner hverandre godt nok, ikke vet hvor grensene og lystene går og gjerne er full av nerver og "prestasjonsangst". Å forvente magisk kjemi ved første blikk kan derfor bli ditt eget store hinder i å finne kjærligheten. For nesten ingen vil klare å leve opp til dine forventninger da. Gi kjemien tid om du treffer noen som har "alle" forutsetninger. Dere har mest sannsynlig en helt annen kjemi etter noen møter enn de første gangene dere møttes. Endret 27. februar av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #11 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange blander nok usikkerhet med spenning og kjemi. Når det egentlig er veldig usunt og ikke ekte kjemi… Anonymkode: 5d67a...62e Hva er "ekte" kjemi tenker du da? Hvordan vil du beskrive det? Anonymkode: d1677...4ce
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er "ekte" kjemi tenker du da? Hvordan vil du beskrive det? Anonymkode: d1677...4ce Ofte kan spenning, dirring, sommerfugler i magen, neglebiting, overdreven tenking på den andre osv være mer usikkerhet enn kjemi. Men at man reagerer sånn er jo et tegn på at den andre har påvirket deg. Men er det på en bra eller dårlig måte, og er dette kun respons på dine egne traumer? Da jeg traff min nåværende kjæreste, skulle vi bare ta en kaffe. Men praten gikk som varm kniv i smør og timene gikk. Vi var både seriøse og tullete i løpet av de timene. Da vi gikk derfra gikk vi fysisk inntil hverandre og vi avtalte der og da å møtes igjen raskt. Jeg vil si vi hadde kjempegod kjemi. Jeg føler meg rolig med en gang jeg er sammen med henne. Vi gjør ting automatisk for hverandre og kam fullføre hverandres setninger. Vi liker fysisk kontakt. Vi prater om ting. Følelsen kan best beskrives som ro og tilhørighet. Anonymkode: b1c50...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ofte kan spenning, dirring, sommerfugler i magen, neglebiting, overdreven tenking på den andre osv være mer usikkerhet enn kjemi. Men at man reagerer sånn er jo et tegn på at den andre har påvirket deg. Men er det på en bra eller dårlig måte, og er dette kun respons på dine egne traumer? Da jeg traff min nåværende kjæreste, skulle vi bare ta en kaffe. Men praten gikk som varm kniv i smør og timene gikk. Vi var både seriøse og tullete i løpet av de timene. Da vi gikk derfra gikk vi fysisk inntil hverandre og vi avtalte der og da å møtes igjen raskt. Jeg vil si vi hadde kjempegod kjemi. Jeg føler meg rolig med en gang jeg er sammen med henne. Vi gjør ting automatisk for hverandre og kam fullføre hverandres setninger. Vi liker fysisk kontakt. Vi prater om ting. Følelsen kan best beskrives som ro og tilhørighet. Anonymkode: b1c50...ab9 Takk for et veldig utfyllende svar. Jeg er enig at det er lurt å være bevisst på hvordan relasjonen påvirkes underveis. Det vil nok være endel momenter av mange av disse tingene, før man føler man kjenner hverandre og er trygge på hverandre. Kjemi for meg handler om at jeg fortsatt har lyst til å ha mulighet til å oppdage nye sider ved den andre personen. En følelse av ro, tilhørighet og tilstedeværelse er veldig viktig. Er det som kan danne grunnlaget for en varm, god og trygg tilknytning. Anonymkode: d1677...4ce
Rosa Dartle Skrevet 27. februar #14 Skrevet 27. februar Synes ikke alltid det kommer umiddelbart. Har to jeg har hatt en eksepsjonelt god kjemi med, den ene fikk jeg dette med først da vi ble godt kjent gjennom ett år. Den andre først etter ca 4 måneders bekjentskap.
AnonymBruker Skrevet 27. februar #15 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er "ekte" kjemi tenker du da? Hvordan vil du beskrive det? Anonymkode: d1677...4ce En god følelse. Trygghet. Man føler at man har kjent personen lenge. Man har kommet hjem. Til en trygg havn Ingen spenning eller usikkerhet Anonymkode: 5d67a...62e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #16 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En god følelse. Trygghet. Man føler at man har kjent personen lenge. Man har kommet hjem. Til en trygg havn Ingen spenning eller usikkerhet Anonymkode: 5d67a...62e Det var en fin beskrivelse. Anonymkode: d1677...4ce
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Skrevet 28. februar Kan dere slutte å bruke ordet kjemi? Det kalles seksuell tiltrekning. Å kalle det kjemi bare så dere kan gjemme dere bak å si «vi hadde ikke kjemi» når realiteten er at mannen ikke var seksuelt attraktiv nok er feigt. Anonymkode: 87ed9...904 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #18 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan dere slutte å bruke ordet kjemi? Det kalles seksuell tiltrekning. Å kalle det kjemi bare så dere kan gjemme dere bak å si «vi hadde ikke kjemi» når realiteten er at mannen ikke var seksuelt attraktiv nok er feigt. Anonymkode: 87ed9...904 Attraktiv kan være så mangt. Det er litt diffust. Seksuell tiltrekning er jeg enig i. Anonymkode: d1677...4ce
AnonymBruker Skrevet 28. februar #19 Skrevet 28. februar Noen folk har trent seg opp til å speile andre, og klarer å lage «kjemi» ved å bruke innøvde triks. Hot n cold, fysisk kontakt, futurefaking eller liknende… så om du vet du har lett for å falle for spill så ra kjemien med en klype salt😊 Anonymkode: 8e031...2f9
Irak Skrevet 28. februar #20 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen folk har trent seg opp til å speile andre, og klarer å lage «kjemi» ved å bruke innøvde triks. Hot n cold, fysisk kontakt, futurefaking eller liknende… så om du vet du har lett for å falle for spill så ra kjemien med en klype salt😊 Anonymkode: 8e031...2f9 Hva slags folk er dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå