AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Er det så vanlig som man får inntrykk av? Anonymkode: f1f52...51e
Te- Presten Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Tror du må definere «date». Hva legger du i å date? Er det første møtet over en kopp for å bli kjent å date? Dater man når man er kjærester? Jeg er overbevist om at folk her på KG (og andre steder) bruker ordet veldig forskjellig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Tror dessverre det er veldig vanlig. På Tinder merker jeg meg ofte at når jeg en mann er det typisk at han plutselig legger til nye profilbilder eller er veldig aktiv på Tinder. Får inntrykk av at mange skriver med flere samtidig og så har de behov for å møte "utvalget" sitt for å kunne avgjøre hvem de vil satse på og ikke. For min del falmer interessen hvis jeg ikke er interessant nok etter å ha møttes et par ganger. Orker ikke å gå i usikkerhet og konkurrere mot hele verden. Jeg skriver med en om gangen og matcher eller møter ikke nye om jeg har møtt noen jeg liker. Er så lei Tinder så nå har jeg logget av for en stund. Anonymkode: 0fe66...d11 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar …jeg tror heller folk må lære seg forskjellen på å date eller å ligge rundt. Om en person er intr i en annen person, så burde man ikke ha LYST til å date andre. Når man dater noen så burde man være intr i å finne ut om det kan ende opp i et forhold. Det finner man ikke ut av hvis man skal treffe flere andre «kandidater» og soser bort masse tid og energi ift dem. Alt blir bare fjas da. Anonymkode: edfa6...1a5 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar Det kommer litt an på om man kjenner til hverandre fra før, eller om man dater for å bli kjent. Uansett så har jeg nok med en om gangen i en dating setting. Har han først klart å få min oppmerksomhet og fascinasjon over han som menneske, så konsentrerer jeg meg om han. Å skulle date flere samtidig kan jeg se for meg bli litt surrete. Mye å holde styr på 😂 Det er ikke for meg. He deserves my attention and to feel special. Anonymkode: e7ae7...b9a
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar Etter å ha opplevd flere ganger å date en dame som datet flere menn, så endret hele mitt perspektiv på dating. Jeg begynte å se på det som noe fullstendig useriøst, enda så seriøs disse damene gav utrykk for å være. Damer som så utelukkende etter forhold hadde flere på gang. Dette gjorde meg veldig kynisk, så jeg begynte med det samme. Da opplevde jeg en å date en dame som virkelig mislikte at jeg datet flere, samtidig viste det seg til at hun datet flere. Etter å ha holdt på slik noen år har perspektivet mitt endret seg igjen. Jeg har gått trøtt av all den datingen, alle disse nye, fremmede damene. Jeg vil bare treffe en, en jeg kan satse på. Om hun nå dater flere, så bryr jeg meg ikke lenger. Jeg dater bare en, og liker jeg henne vil jeg se henne igjen. Så må hun finne ut av det samme, om hun ønsker å investere i det eller ikke. Det handler ikke lenger om å «vinne» situasjonen, datingen. Det handler om å være klar for å finne den rette, og akseptere at vi alle lever våre liv så godt vi kan. Jeg tror det er mer vanlig å date en om gangen. For selv om jeg opplevde mange som datet flere, så var det også slik at med flertallet jeg datet så vet jeg ikke. Alt finnes på disse appene, så det beste er å ha klart for seg sine egne grenser. Og vite hva man skal gjøre når noen tråkker over dem. Det trenger ikke å være verdens undergang, for at «hadet bra» kan holde i massevis. Anonymkode: 309af...e21 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar Å gå på mange ulike første dates for å sjekke om man treffer en man liker er vel helt ok. Om man velger å treffe en person gjentatte ganger så synes jeg det er lurt å holde dette med en av gangen, for den som ønsker noe seriøst, slik at man blir bedre kjent. Viktig å snakke om det, så man er enige😊 Anonymkode: 23ed7...e63 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Tinder og ulike apper er jo som en godteributikk. Man må prøve mye forskjellig før man vet om nien evt passer liker personen. Jeg definerer dating først fra når en ønsker å treffes flere ganger satse på en person, kanskje sletter appene. På apper er man jo for å bli kjent. Aldri sksl jeg være så naiv at jeg tror noe er forever og noe å satse på før jeg er sikker. Jeg snakker som regel med et titalls menn før en og en slettes over manglende gnist eller sex " pestering" etc.. Anonymkode: c47d3...d84
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar Før man er enige om å være eksklusive? Vanlig og helt greit Anonymkode: 043f8...f52 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #10 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Før man er enige om å være eksklusive? Vanlig og helt greit Anonymkode: 043f8...f52 Nei, det er ikke hverken vanlig eller helt greit å ligge med flere samtidig. Normale mennesker trenger ikke "avtale å være eksklusive" for å være monogame. Normale mennesker er monogame av natur. Anonymkode: 75f86...573 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar #11 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke hverken vanlig eller helt greit å ligge med flere samtidig. Normale mennesker trenger ikke "avtale å være eksklusive" for å være monogame. Normale mennesker er monogame av natur. Anonymkode: 75f86...573 Det er ikke slik det fungerer i praksis. Samfunnets normer er i ferd med å endre seg. Det er det flere eksempler på. Å tro noe annet er naivt. Jeg er skeptisk til dagens dating kultur. Hva som er normalt og ikke...Det er det ikke bare et svar på. Hadde mennesker vært monogame av natur...Hva er årsaken til mikroutroskap (emosjonell utroskap) da? Å avtale eksklusivitet kan være nødvendig om man ikke er komfortabel med at daten ligger med andre. Spesielt siden stadig flere FF-ordninger har en vekstøkning. Ved å diskutere holdningene og rammene for relasjonen, kan man spare seg for mye unødvendig. Dette gjelder både kvinner og menn. Anonymkode: e7ae7...b9a
Arild37 Skrevet 27. februar #12 Skrevet 27. februar Mer og mer vanlig har jeg inntrykk av. Gjorde det selv før en periode når jeg var singel, men umulig å gi like mye av seg selv og å gi daten full oppmerksomhet om en dater flere, da blir alt halveis. Så etter min mening er det en veldig dårlig taktikk, og spesielt om en ikke er åpen om dette med de man dater 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke slik det fungerer i praksis. Samfunnets normer er i ferd med å endre seg. Det er det flere eksempler på. Å tro noe annet er naivt. Jeg er skeptisk til dagens dating kultur. Hva som er normalt og ikke...Det er det ikke bare et svar på. Hadde mennesker vært monogame av natur...Hva er årsaken til mikroutroskap (emosjonell utroskap) da? Å avtale eksklusivitet kan være nødvendig om man ikke er komfortabel med at daten ligger med andre. Spesielt siden stadig flere FF-ordninger har en vekstøkning. Ved å diskutere holdningene og rammene for relasjonen, kan man spare seg for mye unødvendig. Dette gjelder både kvinner og menn. Anonymkode: e7ae7...b9a Det er ingen vekstøkning med FF, sexvenner, pulevenner etc. av betydning. Det er som det alltid har vært, selv om media pøser på med clickbait for å "normalisere" det. Det var sånn før, det er sånn nå. De fleste ligger ikke med folk til enhver tid, og MÅ absolutt ha en FF. Det er et fåtall, akkurat som det er med utroskapen, de fleste er jo ikke utro ! På samme måte som det er et fåtall både menn og kvinner som ligger ukritisk rundt. Nå som før. Anonymkode: 75f86...573 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #14 Skrevet 27. februar Arild37 skrev (3 minutter siden): Mer og mer vanlig har jeg inntrykk av. Gjorde det selv før en periode når jeg var singel, men umulig å gi like mye av seg selv og å gi daten full oppmerksomhet om en dater flere, da blir alt halveis. Så etter min mening er det en veldig dårlig taktikk, og spesielt om en ikke er åpen om dette med de man dater Jada, jeg gjorde også det da jeg var singel sist for et par år siden, og før der, for 18 år siden, og før der for 30 år siden etc... Akkurat det samme. Ikke noe mer sånn nå enn før. Anonymkode: 75f86...573 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #15 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er ingen vekstøkning med FF, sexvenner, pulevenner etc. av betydning. Det er som det alltid har vært, selv om media pøser på med clickbait for å "normalisere" det. Det var sånn før, det er sånn nå. De fleste ligger ikke med folk til enhver tid, og MÅ absolutt ha en FF. Det er et fåtall, akkurat som det er med utroskapen, de fleste er jo ikke utro ! På samme måte som det er et fåtall både menn og kvinner som ligger ukritisk rundt. Nå som før. Anonymkode: 75f86...573 Hva som er inntrykk versus statistikk kan være ulikt. Det er slik det ofte framstår. Om ikke media hadde hatt noen "saker" så hadde det heller ikke kommet fram i lyset. Det er nok bare det at det er mer oppmerksomhet rundt disse temaene. Det er det jeg registrerer. Om det er en form for å prøve å normalisere det eller ikke, eller liberalisere vet man jo ikke. Seksuell frigjøring kan det og være. Kultur er et vidt begrep. At det kan skape mye forvirring er ikke så usannsynlig. Anonymkode: e7ae7...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #16 Skrevet 27. februar Jeg vet ikke om det er noen statistikk på det. Men jeg får også inntrykk av at det er vanligere i dag. At datingkulturen har endret seg ganske mye, at folk har blitt veldig påvirket av dette med at det liksom er uendelig tilgang, samtidig som en ikke finner den ene. For meg handlet det om å ta et verdivalg, da jeg trenger å føle hele veien at jeg lever i tråd med mine verdier. Jeg chatter med flere, men dater en om gangen, og er åpen om at jeg bare dater en om gangen, og da setter jeg de andre på vent hvis det blir mer enn en date. Jeg forsøker og å ikke bruke så mye tid på de som vil chatte i evigheter uten å sjekke kjemien med et møte tidlig. Anonymkode: 7d335...9cd
AnonymBruker Skrevet 27. februar #17 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jada, jeg gjorde også det da jeg var singel sist for et par år siden, og før der, for 18 år siden, og før der for 30 år siden etc... Akkurat det samme. Ikke noe mer sånn nå enn før. Anonymkode: 75f86...573 Både jeg og min mann hadde noe på gang med andre da vi møttes, og ingen av oss kuttet den andre ut før vi kjente oss helt sikre på at det var hverandre vi ønsket. Så vi kjørte også dobbelt opp med dating en stund. Det er for over 20 år siden. Anonymkode: aa546...375 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #18 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke hverken vanlig eller helt greit å ligge med flere samtidig. Normale mennesker trenger ikke "avtale å være eksklusive" for å være monogame. Normale mennesker er monogame av natur. Anonymkode: 75f86...573 Jeg ligger ikke med dater? En date er for meg å møtes ute, offentlig, spise middag, kino, gå en tur osv. Anonymkode: 043f8...f52 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #19 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke hverken vanlig eller helt greit å ligge med flere samtidig. Normale mennesker trenger ikke "avtale å være eksklusive" for å være monogame. Normale mennesker er monogame av natur. Anonymkode: 75f86...573 Er uenig i at man ikke kan ligge med flere, så lenge man bruker kondom og er ærlig. Men har ikke gjort set selv. Anonymkode: 043f8...f52
AnonymBruker Skrevet 27. februar #20 Skrevet 27. februar Uvanlig. Kanskje er første date med flere ok. Men etter treff nr to med formål å se om man kan bli sammen, er man ikke da litt psykopat hvis man ikke kobler ut alle andre? Anonymkode: 41bbf...7fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå