AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Noen som har erfart at noe fungerer slik at øyelokkene blir litt strammere? Anonymkode: a39d2...db7
Roci Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar Huden på selve øyelokket er tynn og følsom, så man må være svært forsiktig med å bruke aktive ingredienser der. Nå er det begrenset hvor mye oppstramming man kan oppnå med hudpleie, men jeg har selv god erfaring med at produkter med GF/EGF (epidermal growth factors) og peptider kan "løfte" øyeområdet litt, og gjør huden over øynene glattere og mindre "kreppet". Jeg kan imidlertid ikke bruke disse produktene på selve øyelokket, da blir huden tørr og sår, så jeg bruker kun en lett, fuktighetsgivende øyekrem akkurat der. Produkter jeg har forsøkt og likt, er: The Ordinary Multi-Peptide Eye Serum Elementrè Firming Eye Serum 10% NIOD Support Fractionated Eye-Contour Concentrate Serum (NIOD er et av merkene til Deciem, som også produserer The Ordinary) BioEffect EGF Eye Serum For tiden bruker jeg Elementrè, den har jeg også brukt lenge da jeg synes jeg får mye for pengene Når jeg går tom, skal jeg prøve meg på Medik8 Eye Lift Peptides, da jeg har hørt/lest mye bra om den og er nysgjerrig
MsWabiSabi Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar Takk for tips, Roci. Skal sjekke ut disse. Bruker Banana Bright under øynene, og liker den veldig godt. Vet ikke om jeg burde brukt et serum under denne? Føler ikke at den er noe oppstrammende når jeg tar den på øvre, ytre del av øyepartiet, der det er litt slappere hud, så derfor tenkte jeg å prøve om noe annet er litt mer oppstrammende.
Roci Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar MsWabiSabi skrev (28 minutter siden): Takk for tips, Roci. Skal sjekke ut disse. Bruker Banana Bright under øynene, og liker den veldig godt. Vet ikke om jeg burde brukt et serum under denne? Føler ikke at den er noe oppstrammende når jeg tar den på øvre, ytre del av øyepartiet, der det er litt slappere hud, så derfor tenkte jeg å prøve om noe annet er litt mer oppstrammende. Bare hyggelig Banana Bright inneholder C-vitamin og er vel fortrinnsvis beregnet på å minimere mørke ringer og ujevn fargetone under øynene. Den inneholder også gode fuktighetsgivende ingredienser, men ingen andre ingredienser som sånn sett har noen oppstrammende eller hudforsterkende effekt. Vær obs på at EGF og vitamin C eliminerer effekten av hverandere, slik at du bør vente minst 30 minutter mellom produktene for å unngå dette. Peptider og vitamin C er derimot veldig fint å kombinere. Serumet fra Elementrè inneholder også en type C-vitamin, så der bør du ta en patch-test med begge produktene for å unngå irritasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå