Gå til innhold

En del eldre mennesker snakker så mye piss om andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En utblåsning. Jeg trodde det bare gjaldt mine foreldre. De snakker så mye dritt om andre, særlig min mor. Det er ren underholdning hver gang jeg er på besøk. Hun kaller folk for psykopater, skrytepaver, snobber, selvgode, frekke osv. og dette om folk hun har en relasjon til. 

Da jeg var på et kjøpesenter i dag, overhører jeg flere samtaler, og det var så mye baksnakking og klaging

Anonymkode: adf9d...4bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La meg korrigere:

En del mennesker snakker piss om andre.

Dette kommer i alle generasjoner. Noen gjør det ofte, andre gjør det sjeldent.

Anonymkode: a3447...75d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En utblåsning. Jeg trodde det bare gjaldt mine foreldre. De snakker så mye dritt om andre, særlig min mor. Det er ren underholdning hver gang jeg er på besøk. Hun kaller folk for psykopater, skrytepaver, snobber, selvgode, frekke osv. og dette om folk hun har en relasjon til. 

Da jeg var på et kjøpesenter i dag, overhører jeg flere samtaler, og det var så mye baksnakking og klaging

Dette handler i bunn og grunn om din mor. Ser du lykkelige mennesker som er glade i seg selv snakke dritt om andre? For jeg gjør ikke det. De fremstår kanskje som vellykket, men folk som baksnakker har det ikke godt med seg selv. Selv orker jeg ikke å høre på slikt, så jeg skifter diskret tema, eller sier fra at "nå ble det veldig negativ stemning her" o.l. Det er utrolig slitsomt å være i samme rom med slike folk, det beste er å unngå de eller når det er noen du kjenner godt, spør: "Hvorfor snakker du så mye stygt om andre?"

Anonymkode: c5b49...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har lagt merke til det samme, TS; veldig mange av de jeg vet om som gjør det er født i 50-60-årene... mulig det er tilfedig, men blir interessant å observere fremover.

Anonymkode: c5b49...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både  min far og min svigermor baksnakker andre, og jeg kjenner at det irriterer meg for jeg vet at det betyr at de baksnakker meg også. Pappa snakker ned min søster, så jeg skal prøve å si i fra til han at det ikke er greit. Svigermor snakker ned sine andre svigerdøtre og siden vi ikke har så god kjemi så vet jeg at hun ikke er så begeistret for meg heller.

Anonymkode: 32b12...6d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Godt å høre ts at du ikke synes at slik oppførsel er greit. Det er så normalt og godtatt. Men i mine øyner er det rent ondskap dem aner ikke hvor mye dem ødelegger rykte og liv og relasjoner ved å baksnakke for sin egen underholdning og offerne aner ikke hvorfor folk plutseligt behandler dem dårligt stakkars er fælt å se på.. Over 90% av baksnakking er løgn og det er bare fakta. Rent ondskap at folk ikke skammer seg viser bare hvor kalde dem er. Blir så kvalm og har selv mistet mye respekt over noen min egen familie som holder på sånn dem tror jo at folk bare glemmer drt dom er sagt. Jeg vet jeg aldri må si noe om mitt privatliv til dem fordi det kan bli forvridd pyntet på med løgner og bli fortalt videre og ødelegge mitt rykte. Trist at det er sånt.

Anonymkode: 5ce2f...e38

Skrevet

Jeg opplever det også veldig generasjonsbetinget. Spesielt de på 65+. Men det er jo bare egen oppfatning :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at ungdom er veldige på å baksnakke hverandre. Så det finnes i alle generasjoner. Det er personavhengig, ikke årstall man er født, som er avgjørende.

Anonymkode: 0d0a9...76a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I mangel av annen altoppslukende særinteresse kanskje?

Lukk ørene og snakk om noe annet

Anonymkode: fb54c...b6c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel tegn på sosial klassetilhørighet, mer enn generasjon. 

Anonymkode: 548f0...cc4

Skrevet
Nuttery skrev (2 timer siden):

Jeg opplever det også veldig generasjonsbetinget. Spesielt de på 65+. Men det er jo bare egen oppfatning :) 

Jeg vil si at det er så ille at det er nesten som å være på KG!

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (15 minutter siden):

Jeg vil si at det er så ille at det er nesten som å være på KG!

KG er absolutt i samme bolken ja :) 

Erfaringsmessig ser jeg det med egen familie (mor/tante/bestemødre), og i jobben min som sykepleier. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er vel tegn på sosial klassetilhørighet, mer enn generasjon. 

Anonymkode: 548f0...cc4

På hvilken måte da? Hvis jeg skal bruke min egen begrensede erfaring, så er det de med høy utdanning som er aller verst på å dømme og kritisere andre.

Anonymkode: dbf5f...10e

AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvopplevd.

Eldre kristne personer som snakker ned, dolker andre som ikke er kristne, mange kristne er jo «bedre» en oss andre 

Anonymkode: b1c21...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Ser det overalt .. haha personer med lav/ingen utdanning ordlegger seg mer vulgært og brautende, mens de med høy utdanning humrer, blikker og bruker få ord. Mennesker er fæle ts. Best å ta avstand, det hjelper. 

Anonymkode: e15b6...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg også lagt merke til. Foreldregenerasjonen. La oss si ca 65+. Så mye dritt de snakker om andre være seg venner, familie, slekt. Ja egentlig alle. 

Anonymkode: 1f643...0c1

Gjest jegerrinne
Skrevet

En del ungdom gjør nå det, syns de er være. De er nå rett og slett stygge .

Har nå ikke hørt noen av de eldre jeg kjenner sitter slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...