Gå til innhold

Er testen positiv for UVI?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget blod på papiret i dag (ikke vaginal blødning), og jeg stusset litt over det. Tok en uvi test jeg hadde liggende og syntes den kanskje ser litt positiv ut? Leste om asymptomatisk uvi og lurer på om det er det jeg kan ha…

IMG_7105.jpeg

Anonymkode: 0c245...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er negativ. 
Blod på papiret kan jo komme av hva som helst, f.eks en rift du ikke legger merke til. 

Dessuten skal ikke asymptomatisk bakterieuri behandles. 

Anonymkode: dbd94...e5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er negativ. 
Blod på papiret kan jo komme av hva som helst, f.eks en rift du ikke legger merke til. 

Dessuten skal ikke asymptomatisk bakterieuri behandles. 

Takk for svar. Blir jo litt engstelig når det kommer blod som ikke skal være der. Men ja, kan jo være en rift eller noe. Får se det litt an før jeg bestiller time hos lege.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Blir jo litt engstelig når det kommer blod som ikke skal være der. Men ja, kan jo være en rift eller noe. Får se det litt an før jeg bestiller time hos lege.

ts

Så lenge du ikke har andre plager eller symptomer på UVI er det nok ingenting :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

ts

Testen viser ikke uvi, og sannsynligvis var det en rift. Sannsynligvis ville du også kjent det ganske godt dersom du hadde uvi som var så kraftig at du hadde synlig blod i urinen.

Men hvis du ser blod i urinen uten forklaring flere ganger, så må du gå til legen. Akkurat det er et symptom man skal ta alvorlig, hvis det skjer flere ganger. 

Anonymkode: f18be...770

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Testen viser ikke uvi, og sannsynligvis var det en rift. Sannsynligvis ville du også kjent det ganske godt dersom du hadde uvi som var så kraftig at du hadde synlig blod i urinen.

Men hvis du ser blod i urinen uten forklaring flere ganger, så må du gå til legen. Akkurat det er et symptom man skal ta alvorlig, hvis det skjer flere ganger. 

Anonymkode: f18be...770

Takk for svar. Jeg har bestilt time til lege neste uke. For å være på den sikre siden. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg oppdaget blod på papiret i dag (ikke vaginal blødning), og jeg stusset litt over det. Tok en uvi test jeg hadde liggende og syntes den kanskje ser litt positiv ut? Leste om asymptomatisk uvi og lurer på om det er det jeg kan ha…

IMG_7105.jpeg

Når er bildet tatt i forhold til når testen er dyppet i urin? En slik test skal leses av nøyaktig på medgått tid oppgitt i bruksanvisningen. 
Går der 1/2 minutt eller mer så blir en negativ test lett falsk positiv. Derfor skal ikke folk flest drive på med slik testing. Og testing man ikke forstår noen av. 
Gå med en urinprøve til legen din. Blod på papiret skyldes skjelden eller aldri blod fra urinveiene, når du ellers er frisk. 

Anonymkode: 664f3...5fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når er bildet tatt i forhold til når testen er dyppet i urin? En slik test skal leses av nøyaktig på medgått tid oppgitt i bruksanvisningen. 
Går der 1/2 minutt eller mer så blir en negativ test lett falsk positiv. Derfor skal ikke folk flest drive på med slik testing. Og testing man ikke forstår noen av. 
Gå med en urinprøve til legen din. Blod på papiret skyldes skjelden eller aldri blod fra urinveiene, når du ellers er frisk. 

Anonymkode: 664f3...5fb

Takk for svar! Bildet er tatt etter to min slik det står på bruksanvisningen. Har ellers ingen tegn til uvi. 
Så bare litt blod ved to anledninger i går, og har ikke sett noen tegn til blod i dag, så håper jo det bare var en rift eller noe. Men har uansett legetime neste uke så jeg får sjekket opp i det da.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...