AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar 50.000 kr utbetalt I måneden (netto), er det ansett som. over gjennomsnittet /bra lønn? Anonymkode: 830a4...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Man opererer alltid med brutto lønn ettersom alle har ulik skatt, fradrag o.l. Gjennomsnittlig lønn finner du ved å google. Anonymkode: e5fbf...0df 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Gjennomsnittlig månedslønn i Norge er i overkant av 58 000, og median lønn er 50 000. Anonymkode: ed23d...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 50.000 kr utbetalt I måneden (netto), er det ansett som. over gjennomsnittet /bra lønn? Anonymkode: 830a4...874 Mest sannsynlig er det over snittet i Norge, men du må selvsagt se på bruttolønn for å vite dette sikkert. En som får utbetalt 30 000 kan ha høyere lønn enn en som får utbetalt 50 000. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar Nettolønnen sier jo ingenting om det er bra eller ikke. Trekker du nesten ikke skatt så er det ikke så bra. Trekker du veldig mye skatt så er det ganske bra. Det er bruttolønnen som er mest interessant. Anonymkode: 5e48c...60a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Del Skrevet 26. februar Netto er som flere har påpekt vanskelig å si så mye om. Jeg har ca 56.000 utbetalt i måneden, med en årslønn på like under millionen Anonymkode: e3530...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 50.000 kr utbetalt I måneden (netto), er det ansett som. over gjennomsnittet /bra lønn? Anonymkode: 830a4...874 Om man heter Nicolai Tangen og er sjef for Oljefondet betaler man rundt 1,5 millioner i uka i skatt. Og da er inntekten medregnet og trukket fra Så nettolønn er totalt irrelevant i de fleste tilfeller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Del Skrevet 26. februar Fra en med mye lavere inntekt i disse økonomiske tider: ja, jeg vil si det er bra. Anonymkode: 6e94b...80b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Enda en skrytetråd 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Gjennomsnittlig månedslønn i Norge er i overkant av 58 000, og median lønn er 50 000. Anonymkode: ed23d...85f Før skatt ja 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar Hva er vitsen med disse idiotiske spørsmålene... Anonymkode: 527cf...827 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar Start med og finne ut av bruttolønnen din. Anonymkode: 80fa1...08d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar Hvor langt er et tau? Anonymkode: 1eb59...fb9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Klart kr 50.000,- etter skatt (riktig trukket) er en bra lønn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 26. februar #15 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): 50.000 kr utbetalt I måneden (netto), er det ansett som. over gjennomsnittet /bra lønn? Anonymkode: 830a4...874 Det er over gjennomsnitt god lønn. Jeg tar ikke ut så mye, og jeg slipper mange av vanlige menneskers utgifter ... Jeg er for eksempel stort sett selvassurandør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar Humblebrag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 26. februar #17 Del Skrevet 26. februar Selvfølgelig er det bra, og det vet du, du vil bare skryte litt 😉 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #18 Del Skrevet 26. februar Har 58 000 utbetalt men får skattesmell hvert år Anonymkode: a0917...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #19 Del Skrevet 26. februar Skal egentlig ha ca 70.000 utbetalt per mnd i gjennomsnitt, men det ryker bare 63.000 kr inn på konto, fordi de alltid trekker for mye i en normal måned, så får jeg penger igjen på skatten hvert år. Anonymkode: 8099c...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Del Skrevet 26. februar Med normalt skattetrekk og lite sære fradrag har man vel i sjiktet 850-900.000 i året for å ha 50.000 utbetalt. Jeg vil si det er en god lønn som man bør klare seg fint på. Det er ikke rikmannslønn, man må gjøre fornuftige økonomiske valg for at pengene skal strekke til, lite luksus. Har i snitt 60.000 utbetalt i måneden selv. Klarer meg fint, ikke mye bekymring om økonomien og tåler noe mer dyrtid enn nå. MEN jeg kan på ingen måte sløse. Har ikke noe kaksehus eller millionbil, ferier og innkjøp må jeg spare til og begrense. Føler meg på ingen måte rik eller høytlønnet og må være strukturert for at pengene skal strekke til. Før var millionærer rike. Idag mener jeg man må være minst dollarmillionær for å være rik, helst mer. Har man noen få millioner kaller jeg det mer «behagelig» enn rik. En millioninntekt er også behagelig men ikke gir rikdom eller ubekymret økonomi. Skjønner jo selvfølgelig likevel at for lavtlønnede, uføre etc oppleves det som en helt annen verden å være i… Anonymkode: b741b...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå