AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar Vurderer å selge alt jeg har av fond og aksjer for å sikre gevinst. Trump innfører som ventet 25% toll på alle varer fra EU. Dette kommer til å føre til en fullskala handelskrig, og vi går svært usikre økonomiske tider i møte. Jeg vurderer derfor veldig sterkt å putte alt over på høyrentekonto fram til vi vet mer om verdenssituasjonen. Hva gjør dere? Anonymkode: 1dd51...112 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Jeg har nettopp arvet 500 tusen, trodde jeg skulle putte det i fond, men nå er jeg veldig usikker. Tror jeg tar det på sparekonto til man vet hvor denne snøballen ruller Anonymkode: 7328a...28c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Dette har jeg forutsett komme for lenge siden. Jeg har kjøpt en del valuta (mynt) i rent sølv (999,9) Tror sølv har større oppside en gull, da gull allerede har steget ganske mye. Anonymkode: 51d26...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Det tar noen dager fra du sender salgsmelding til fondene er solgt. Så du rekker nok akkurat å få med deg nedturen. Neste gang du skal slå markedet må du bestemme deg FØR nyheten kommer 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar newman01 skrev (1 minutt siden): Det tar noen dager fra du sender salgsmelding til fondene er solgt. Så du rekker nok akkurat å få med deg nedturen. Neste gang du skal slå markedet må du bestemme deg FØR nyheten kommer Helt riktig, men det kan jo fortsatt falle mye mer da. Men jeg solgte meg ut for 3/4 år siden 👍 Anonymkode: 51d26...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Del Skrevet 26. februar Jeg har i stedet investert i aksjer som ikke påvirkes av dette. For det meste Vår energi Anonymkode: eb333...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt riktig, men det kan jo fortsatt falle mye mer da. Men jeg solgte meg ut for 3/4 år siden 👍 Anonymkode: 51d26...a8f Du gjorde hvafforno for 3-4 år siden og skryter av det? 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Del Skrevet 27. februar Nei. Skal fylle på. Trenger ikke pengene med det første. Mulig jeg hadde solgt om jeg trengte cash raskt. Anonymkode: 42f2a...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Del Skrevet 27. februar Nei, benytter heller muligheten til å kjøpe opp mer og vente på at markedet snur igjen. Noe det vil, før eller senere. Anonymkode: 2cdb3...5f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #10 Del Skrevet 27. februar Jeg ville ha solgt alt. Det er krig og stor usikkerhet. Trump kan si eller gjøre noe som får dramatiske konsekvenser. De som tror at det kommer til å bli bra igjen lever i en drømmeverden. Anonymkode: 19578...7f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #11 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ha solgt alt. Det er krig og stor usikkerhet. Trump kan si eller gjøre noe som får dramatiske konsekvenser. De som tror at det kommer til å bli bra igjen lever i en drømmeverden. Anonymkode: 19578...7f3 Folk tjener på krig. Anonymkode: 42f2a...c05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Del Skrevet 27. februar Ikke solgt noe. Men jeg har justert på sparingen. Legger mer sparing på høyrentekonto i denne perioden. Beholder fondene, og lar markedet kjøre på (har to globale fond og et nasjonalt pluss aksjer i div norske bedrifter gjennom jobben - ikke noen store beløp, totalt under 1 mill) , men legger inn minimalt med innskudd i aksjer og fond nå. Ja, det er ekstremt ustabilt nå. Vi må ikke være naive og ikke tro at galskapen i USA (verdens største økonomi) ikke vil påvirke oss. MAGA slutter ikke med Trump. Isolationist politikken kan fort leve videre, og dersom de fremdeles kjører på dette så vil de påvirke vår økonomi. Spes internasjonale fond og aksjer. Anonymkode: 3f983...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Folk tjener på krig. Anonymkode: 42f2a...c05 Ikke de som setter pengene i fond. Anonymkode: 19578...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 27. februar #14 Del Skrevet 27. februar Råder ekspertene til å selge fondene nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #15 Del Skrevet 27. februar newman01 skrev (9 timer siden): Du gjorde hvafforno for 3-4 år siden og skryter av det? Ikke 3-4 år siden. Tre kvart år siden. Anonymkode: 51d26...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #16 Del Skrevet 27. februar Tok gevinst på s^p 500 eft. Har balansert porteføljen mer mot norske aksjer. Beholdt globalt index fond og opprettet et europeisk og nordisk. Anonymkode: 6f703...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #17 Del Skrevet 27. februar Hadde det ikke vært for at aksjene jeg har kjøpt nå allerede har vært gjennom et krakk så tror jeg at jeg hadde solgt ja. Vanskelig å si hvem av EU og USA som blinker først. Anonymkode: 33778...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #18 Del Skrevet 27. februar Nei jeg plages ikke av Trumps støy og sparer månedlige som vanlig. Har god spredning i portefølja. Langsiktig horisont. Lener meg litt på at Trump sies å måle suksess i hvordan aksjemarkedene går, så har ikke tro på stort krakk. Hadde trolig solgt dersom jeg trenger pengene til noe annet innen et par år. Anonymkode: 1bcf4...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #19 Del Skrevet 27. februar Jeg har vært med på tre nedturer og sittet med hvilepuls og sett tre ganger at tallene har vokst tilbake og gått over rekord. Men magefølelsen min sa noe når markedet hadde fest for Trump når han vant og når han ble innsatt. Jeg tror vi står ovenfor en nedtur på sikt som er langt større enn de andre krisene vi har hatt siden 2000. Anonymkode: ac51f...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #20 Del Skrevet 27. februar Nei. (Men fortsetter å tenke at aksjer i våpenidustrien er en habil investering fremover). Anonymkode: bef60...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå