Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (10 timer siden):

Nå blir de norske hopperne disket. Dette er så pinlig at jeg mangler ord – enten kan ikke apparatet rundt dem reglene, eller så har de jukset bevisst.

Hvis de hadde sjekket alle dressene like nøye,hadde de garantert funnet noe galt hos de utenlandske hopperne også.

Anonymkode: 20562...55a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de hadde sjekket alle dressene like nøye,hadde de garantert funnet noe galt hos de utenlandske hopperne også.

Anonymkode: 20562...55a

De sjekker stadig vekk hoppdressene. Disse var chippet og godkjent, likevel velger Norge å dra med seg symaskiner og trekke for gardinene for å fikse på dressene etter godkjenning. Det er neppe noen andre land som driver på sånn og har egne syrom på utøverhotellet (men hvis du sitter på bevis må du jo kontakte FIS).

De andre landene fikk rett og slett nok, og nå er jukset avslørt. Spørsmålet er om Norge noen gang kommer tilbake på hopparenaen når de må klare seg uten disse hjelpemidlene.

Anonymkode: 2ad0f...dbd

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (12 timer siden):

Må innrømme det er noe med Klæbo som gjør at jeg ikke blir engasjert. 6 av 6 er naturligvis helt utrolig. Men håpet på en annen nordmann i dag.

Klæbo mangler fremdeles et individuelt OL-gull på distanse for å bli helt komplett, mener jeg.

Northug var svært uheldig med sin OL-karriere. Og på hans tid var det mange flere tøffe konkurrenter fra flere nasjoner. Northug var en som engasjerte folk med sin personlighet og væremåte. Det kan man ikke si om Klæbo.

Jeg håpet på Løvstrøm Nyenget eller Poromaa. Synes VM er mer spennende når utøvere fra flere land kjemper om seieren.

• Liker 3
Skrevet

Klæbo er jo helt rå, og defintivt mer enn «bare» sprinter. Synes også det er litt morsomt å tenke på at han ikke trenger å kvalifisere seg i det hele tatt til neste VM, som tittelforsvarer på alt😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sitter med følelsen av at Johaug ikke er sterk nok lenger. For 3 år siden hadde hun ledet med ett minutt allerede.

Håper jeg tar feil. Men virker som svenskene har bedre ski. Bedre teknikk, bedre taktisk.

Endret av Nowayback
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De sjekker stadig vekk hoppdressene. Disse var chippet og godkjent, likevel velger Norge å dra med seg symaskiner og trekke for gardinene for å fikse på dressene etter godkjenning. Det er neppe noen andre land som driver på sånn og har egne syrom på utøverhotellet (men hvis du sitter på bevis må du jo kontakte FIS).

De andre landene fikk rett og slett nok, og nå er jukset avslørt. Spørsmålet er om Norge noen gang kommer tilbake på hopparenaen når de må klare seg uten disse hjelpemidlene.

Det er jo åpenbart at dette er på linje med doping, og de avslørte må straffes med utestengelse i flere år. Alle som har deltatt i hopping eller kombinert må diskes, og kanskje bør Norge som nasjon straffes med utestengelse noen år.

Spørsmålet er om dette ikke bør gjelde alle skidisipliner. Man må jo mistenke at noe systematisk doping er noe som har foregått i de norske skimiljøene i årevis. 

Anonymkode: 5ebb0...390

Skrevet (endret)

Skuffende, men forventet slik løpet utviklet seg. Gøy at Karlsson vinner og ikke Andersson igjen. Og det er jo litt gøy at noen nye vinner. Det er jo Karlssons første individuelle mesterskapsgull.

Johaug kan ikke klandre noen annen enn seg selv. Fikk de forholdene hun ønsket, men er rett og slett ikke god nok lenger til å riste konkurrentene bort. Kanskje var forholdene litt for tøffe til at Johaug fikk brukt sine styrker.

Endret av Nowayback
  • Liker 1
Skrevet

De svenske damene har vært umulige å gjøre noe med i langrennssporet i VM i Trondheim. Så glimrende at Weng fikk plassen foran Johaug! Men at Johaug ikke gratulerer Weng ved målgang - hvilken oppførsel er det?

AnonymBruker
Skrevet
Istapp skrev (8 minutter siden):

De svenske damene har vært umulige å gjøre noe med i langrennssporet i VM i Trondheim. Så glimrende at Weng fikk plassen foran Johaug! Men at Johaug ikke gratulerer Weng ved målgang - hvilken oppførsel er det?

Kan vi normalisere å ikke slenge dritt om folk på denne måten? Måtte sjekke igjen nå, hun gratulerer Karlsson først og så ser vi ikke hva hun gjør mens Andersson går i mål vel? 

Anonymkode: de5b9...8dd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan vi normalisere å ikke slenge dritt om folk på denne måten? Måtte sjekke igjen nå, hun gratulerer Karlsson først og så ser vi ikke hva hun gjør mens Andersson går i mål vel? 

Johaug gratulerer svensken, men går uten å gratulere Weng. At Johaug ble skuffet er forståelig, men likevel bør hun vite å gratulere sin lagvenninne. Det er ikke å slenge dritt, det er å påpeke at god sportsånd bør gjelde også Johaug. Weng fortjente andre plassen i dag og burde blitt gratulert som vinner av "intern spurtkamp"!

Weng viser god sportsånd med å gå å trøste svensken som ramlet. Da er Johaug på vei bort. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt Terese Johaug i ulike sosiale settinger, og hun er ikke så veldig grei og omgjengelig. Kan bli fort snurt og fornærmet. Litt "hot and cold". 

Anonymkode: 5a60d...a0a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Istapp skrev (3 timer siden):

Johaug gratulerer svensken, men går uten å gratulere Weng. At Johaug ble skuffet er forståelig, men likevel bør hun vite å gratulere sin lagvenninne. Det er ikke å slenge dritt, det er å påpeke at god sportsånd bør gjelde også Johaug. Weng fortjente andre plassen i dag og burde blitt gratulert som vinner av "intern spurtkamp"!

Weng viser god sportsånd med å gå å trøste svensken som ramlet. Da er Johaug på vei bort. 

Jeg så reprise av tvsendingen igjen, vi ser jo ikke hva Johaug gjør eller ikke gjør mens Andersson går i mål, da er kamera på henne. Det er flere sekunder der hvor vi ikke aner hva som skjer. Kan godt tenkes du har rett altså, poenget mitt var at vi vet vel ikke sikkert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 21.36):

Må innrømme det er noe med Klæbo som gjør at jeg ikke blir engasjert. 6 av 6 er naturligvis helt utrolig. Men håpet på en annen nordmann i dag.

Klæbo mangler fremdeles et individuelt OL-gull på distanse for å bli helt komplett, mener jeg.

Northug var svært uheldig med sin OL-karriere. Og på hans tid var det mange flere tøffe konkurrenter fra flere nasjoner. Northug var en som engasjerte folk med sin personlighet og væremåte. Det kan man ikke si om Klæbo.

Klæbo virker som en kjernekar, kan jo dessverre ikke si det samme om Northug med narkotikabruk, fyllekjøring og ymse bilder på snap. Syns klæbo er herlig, svarer reflektert og er en fantastisk skiløper. 

Anonymkode: c95ff...d9c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Klæbo virker som en kjernekar, kan jo dessverre ikke si det samme om Northug med narkotikabruk, fyllekjøring og ymse bilder på snap. Syns klæbo er herlig, svarer reflektert og er en fantastisk skiløper. 

Anonymkode: c95ff...d9c

Det betviler jeg ikke. Northug var mer bajas, og det var det som engasjerte folk da han var aktiv. Stikkene til svenskene. Jeg hadde skreket av engasjement om Northug hadde kjempet om 6 av 6 gullmedaljer i Holmenkollen 2011, mens med Klæbo håpet jeg at noen andre skulle slå han.

Det er fryktelig kjedelig med folk som er helt A4, selv om en er aldri så god skiløper. jeg tror derimot at det meste går nedover for Klæbo nå. Han motiveres nok av et OL neste år, men kan bare glemme 6 av 6 mulige gull da. Da er sikkert russerne tilbake. Spørsmålet er om Klæbo gidder mer etter OL 2026. Metthetsfølelsen kommer nok snikende.

Må heller ikke glemme at mangelen på konkurrenter er delvis årsaken til at Klæbo er så overlegen. Niskanen kunne utfordret han på 15 km, og Bolsjunov ville gitt han kamp på de andre distansene.

Til tross for norsk dominans på herresiden, syns jeg det var langt, langt mer underholdende på damesiden i vm.

Selv om mange mener Klæbo er best gjennom tidene, mangler han fremdeles OL-gull på distanse. Det har Northug. Bjørn Dæhlie har 8 OL-gull, Klæbo har 5. Bjørn Dæhlie er definitivt fremdeles den største langrennsløperen. Han vant vel verdenscupen sammenlagt omtrent hvert år han var aktiv.

Han var også aktiv på en tid med langt færre øvelser, og den gang 5-mila var en VIRKELIG manndomsprøve med intervallstart. Klæbo er avhengig av å "henge" frem til spurten for å vinne en 5-mil. I dag bare går de og dasser i 5 mil før spurten. De burde gå tilbake til intervallstart slik at vi virkelig ser hvem som har størst kapasitet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ektemannen til Therese Johaug setter liv til ryktene om OL neste år.

https://www.tv2.no/sport/vintersport/langrenn/ektemannen-setter-fyr-pa-johaug-ryktene-lykke-til-mot-cortina/17537610/

Personlig tror jeg de bare har det litt gøy og leker med mediene. Johaug har nok innsett at alderen har innhentet henne, og at det ikke blir noe lettere å konkurrere om gull neste år. Svenskene er i sin beste alder og vil bare bli bedre, Johaug går den andre veien.

Så spørs det om Heidi Weng også kan gi seg nå. Hun er så følsom og det virker å gå inn på henne at alle tidligere lagvenninner nå er borte. 

https://www.vg.no/sport/i/wgpyxG/det-svenske-gullrushet-i-vm-i-trondheim-fortsatte-paa-femmila-naa-gruer-heidi-weng-seg-til-therese-johaugs-endelige-farvel

Det kan bli svært tøft for norsk kvinnelangrenn fremover. Det gror ikke akkurat godt med løpere som ser ut til å kunne utfordre svenskene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nowayback skrev (12 timer siden):

Spørsmålet er om Klæbo gidder mer etter OL 2026. Metthetsfølelsen kommer nok snikende.

Noen kunstnere jobber mot perfeksjon og når de har fått det til så kan det være mer interessant å begynne å utvikle en helt ny ting.  Klæbo har lekt litt med UNO-X. Jeg aner ikke hva han har fått til på sykkel, men flere skiløpere er fryktelig gode på sykkel . For eksempel Per Strand Hagenes, Johannes Staune Mittet og Jørgen Nordhagen. Thor Hushovd gikk også fort på ski som junior. Det kunne vært spennende for Klæbo å forsøke å trene seg opp mot Mads Pedersen nivå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 9.45):

Dette var nok bare et stunt for å promotere neste sesong av Symesterskapet.

Kanskje på tide å be Jenny Skavlan roe seg ned litt med sine stadige oppfordringer om å sy om og gjenbruke når man ser hvor katastrofalt det kan ende.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
DittHåp skrev (4 timer siden):

Dette var nok bare et stunt for å promotere neste sesong av Symesterskapet.

Kanskje på tide å be Jenny Skavlan roe seg ned litt med sine stadige oppfordringer om å sy om og gjenbruke når man ser hvor katastrofalt det kan ende.

Kanskje hun bevisst har satt seg selv i posisjon til å overta som hoppernes syerske? Eller blir det Fredrikssons Fabrikk som atter får oppdraget?

https://www.facebook.com/share/r/1BNW1SBRPm/?mibextid=UalRPS

Endret av Djækklåsst
Skrevet
Djækklåsst skrev (På 11.3.2025 den 15.47):

Kanskje hun bevisst har satt seg selv i posisjon til å overta som hoppernes syerske? Eller blir det Fredrikssons Fabrikk som atter får oppdraget?

https://www.facebook.com/share/r/1BNW1SBRPm/?mibextid=UalRPS

Fredrikssons Fabrikk er fra en svunnen tid da Norge fortsatt hadde teksstil - og konfeksjonsindustri og Helly Hansen hadde fabrikk i Norge. Nå har Kina tatt over, men pendelen kan svinge. Den gangen var lønnskostnadene i Kina betydelig lavere enn I Norge, men gapet er redusert.  

Skrevet
I Grosny skrev (1 time siden):

Fredrikssons Fabrikk er fra en svunnen tid da Norge fortsatt hadde teksstil - og konfeksjonsindustri og Helly Hansen hadde fabrikk i Norge. Nå har Kina tatt over, men pendelen kan svinge. Den gangen var lønnskostnadene i Kina betydelig lavere enn I Norge, men gapet er redusert.  

Så da er din konklusjon at det neppe blir noe nytt oppdrag til Fredrikssons Fabrikk …?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...