I Grosny Skrevet 2. mars #41 Del Skrevet 2. mars Soleil70 skrev (4 timer siden): Hjertet mitt blør for Astrid Øyre Slind, hun er en så fin person ❤ Enig, og så synes jeg det er trist at Ingvild Flugstad Østberg ikke får være med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jokke89 Skrevet 2. mars #42 Del Skrevet 2. mars Flugstad Østberg bør nok desverre legge opp med de problemene hun har. Helsa er viktigst! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. mars #43 Del Skrevet 2. mars Jokke89 skrev (14 minutter siden): Flugstad Østberg bør nok desverre legge opp med de problemene hun har. Helsa er viktigst! Mulig du har rett, men jeg vet egentlig ikke hva som er problemet og hvorfor hun allikevel har satset mye. Kanskje hun har lagt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jokke89 Skrevet 2. mars #44 Del Skrevet 2. mars Det kommer egentlig klart frem, uten å bli sagt, at hun har spiseforstyrrelser og ikke greier helt å bli kvitt det så lenge hun driver med langrenn. Nå har forsåvidt Diggins det og, og har hatt en smell nylig,så kan gå bra, men virker som det med vekt og mat er et stort problem for Ingvill, desverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevippen Skrevet 2. mars #45 Del Skrevet 2. mars I Grosny skrev (3 timer siden): Sundling og Skistad er enere innefor to ganske forskjellige kapasiteter. På tungt føre så er det umulig for såpass mye større kraftløper å følge Sundling når det er såpass mye oppoverbakke. Det har ingenting med hvem som er best å gjøre, det blir som om du skulle satt opp Karsten Warholm mot Henrik Ingebriktsen i 10 km terregløp. Her vinner den lette. Dersom løypa hadde vært flatere og føret hardere så hadde det vært en helt annen konkurranse med fordel Skistad. Min mening er at både Skistad og Sundling gjorde superprestasjoner og at begge er best i verden i hver sin kategori. Dette var Sundling sin kategori. Om Skistad skulle ha vunnet så hadde det vært like absurd som at Jonathan Milan skulle kjørt fra en frisk Mads Pedersen opp ett 1000 meter høyt fjell (Jeg tror sammenligningen er relevant , siden dette er to syklister med forskjellig vekt/muskelprofil der begge er verdensklasse på hvert sitt område, Milan er favoritt på flate etapper og Pedersen på mellomkuperte.) Ergo synes jeg det er urettferdig å si at Skistad ikke holdt siden hennes prestasjon var like god om ikke bedre målt i prosent av kapasitet på gjeldende løypeprofil. Hadde VM gått i Drammen så hadde styrkeforholdet mellom Sundling og Skistad vært mye jevnere. Klæbo er forøvrig skisportens Mads Pedersen (den mellomkraftige kapasitets-spurteren som klatrer best), og Klæbo har egentlig ingen andre mellomtunge kapasitets-spurtere på samme nivå. Jeg er 100 prosent enig i at Sundling fortjente å vinne,men synes egentlig at langrenn er på et tvilsomt spor med altfor mye oppoverbakker. Det er så ille mye oppoverbakker at halvgamle mosjonister ikke orker å skøyte rundt ei moderne lysløype. Sånn må det være om vi skal hevde oss i slik oppoverbakke-idrett. Da er sykkel bedre fordi traseene er så forskjellige at den ene uka kan oppoverutøverne vinne, mens neste uke kan flatfolk vinne, osv. Jeg skjønner hva du mener, og det er helt klart av løypeprofil og føre spiller en stor rolle. Samtidig gikk jo alle samme renn og da handler det om hvem som presterer best under de forholdene som er. Når jeg sier at Skistad ikke holdt, mener jeg bare at hun ikke klarte matche Sundling der og da, ikke at hun ikke er god nok generelt. Sundling taklet løypa bedre, men det betyr ikke at Skistad ikke kunne vunnet under andre setting. Det er jo en del av sporten,. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. mars #46 Del Skrevet 3. mars (endret) Snurrevippen skrev (9 timer siden): Jeg skjønner hva du mener, og det er helt klart av løypeprofil og føre spiller en stor rolle. Samtidig gikk jo alle samme renn og da handler det om hvem som presterer best under de forholdene som er. Når jeg sier at Skistad ikke holdt, mener jeg bare at hun ikke klarte matche Sundling der og da, ikke at hun ikke er god nok generelt. Sundling taklet løypa bedre, men det betyr ikke at Skistad ikke kunne vunnet under andre setting. Det er jo en del av sporten,. Hadde vi vært russere så kunne muligens løypa ha blitt designet for å tilpasses en utvalgt utøvers egenskaper. Nå ble åpenbart ikke Granåsen designet for Kristine, men den passet Klæbo som hånd i hanske (men det skal jo ikke mye til). Det er vanskelig for muskelsterke løpere å redesigne kroppen til oppoverbakker uten å gå i anorexifella og bli utestengt av helsemessige årsaker. Endret 3. mars av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 3. mars #47 Del Skrevet 3. mars Jeg skulle ønske Johaug vant, men håper hun tar gullet senere i mesterskapet🤞🏼 Synd med Astrid og Heidi, men føler det ikke er første gang Heidi er borte i uhell når hun har en god dag? Virker for meg som at hun ofte legger seg bak for å spare krefter, men da blir man jo også mer utsatt for at andre faller foran feks. Tror kanskje hun bør vurdere å heller ligge lenger frem, og evt hjelpe med å dra, fremfor å miste muligheten helt ved å bli innblanda i uhell. Sammenliknet med Therese feks, som nesten alltid ligger foran og drar virker det som Heidi er mye oftere innblanda i uhell… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #48 Del Skrevet 3. mars Nå er det visst en alvorlig sak at en venninne av Johaug intervjuer henne under VM. https://www.vg.no/sport/i/3MwQQd/ida-nysaether-rasch-intervjuer-venninnen-therese-johaug-i-vm-alvorlig Dette må da være en ikkesak, kan man virkelig bli "inhabil" til å stille spørsmål som "hvordan gikk det i dag" og "hvordan føles det nå"? Og svarene er "Je e skuffa" eller "Je gikk fort i dag". Hadde vært noe annet om det var gravejournalistikk om dopingsaken o.l., men intervjuer i VM er jo bare tøys uansett hvem som stiller spørsmålene. Anonymkode: d5a11...d20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 3. mars #49 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette må da være en ikkesak, kan man virkelig bli "inhabil" til å stille spørsmål som "hvordan gikk det i dag" og "hvordan føles det nå"? Og svarene er "Je e skuffa" eller "Je gikk fort i dag". Anonymkode: d5a11...d20 Tenker det samme. Vi snakker ikke om å være i Debatten eller Dagsnytt 18 her liksom. Bare enkle overfladiske spørsmål som ville vært akkurat de samme uansett hvem som stilte de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 3. mars #50 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nå er det visst en alvorlig sak at en venninne av Johaug intervjuer henne under VM. https://www.vg.no/sport/i/3MwQQd/ida-nysaether-rasch-intervjuer-venninnen-therese-johaug-i-vm-alvorlig Dette må da være en ikkesak, kan man virkelig bli "inhabil" til å stille spørsmål som "hvordan gikk det i dag" og "hvordan føles det nå"? Og svarene er "Je e skuffa" eller "Je gikk fort i dag". Hadde vært noe annet om det var gravejournalistikk om dopingsaken o.l., men intervjuer i VM er jo bare tøys uansett hvem som stiller spørsmålene. Anonymkode: d5a11...d20 Enig! Har vært klaging på at løpere som har lagt opp også intervjuer løperne, for de kjenner jo hverandre. Jeg tenker at vintersport er ikke så stort, så «alle kjenner alle» uansett. Kunne jo prøvd å fått inn løpere som la opp for 20 år siden, men jeg tenker de som la opp for 2 år siden har bedre oversikt over sporten i dag. Og langt fra sikkert at de som la opp for 20 år siden er interessert i å holde på som kommentatorer også😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #51 Del Skrevet 3. mars Nevian skrev (31 minutter siden): Tenker det samme. Vi snakker ikke om å være i Debatten eller Dagsnytt 18 her liksom. Bare enkle overfladiske spørsmål som ville vært akkurat de samme uansett hvem som stilte de. Nettopp, hadde vært noe annet om spørsmålet var "stiller du til stortingsvalget til høsten", istedenfor "gikk det tungt i motbakken". 😄 Anonymkode: d5a11...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 4. mars #52 Del Skrevet 4. mars Klæbo🤩🥳 Gøy at han tar gullet på et løp med individuell start også, med tungt føre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #53 Del Skrevet 4. mars Diamant20 skrev (1 time siden): Klæbo🤩🥳 Gøy at han tar gullet på et løp med individuell start også, med tungt føre. Jeg er mye mer imponert over Erik Valnes 🏆🥳 Anonymkode: 5a60d...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. mars #54 Del Skrevet 4. mars Johaug snakker om 5-mila som eneste gullsjanse som er igjen, men skal hun ikke gå stafetten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 4. mars #55 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet ikke helt om jeg kjøper den hjerteflimmer greia til Krüger idag, er det en dårlig unnskyldning? Virket ikke helt troverdig på intervjuet etterpå, så nesten ut som han gliste litt.. hmmm Anonymkode: 05791...991 Kommentatorene snakket iallfall om at han ikke har vist seg frem i sin beste form til nå. Det var mens løpet gikk, men han var jo ikke i toppform på lørdag heller. Veldig glad jeg ikke skal ut lag til 5-mila iallfall, skal Krüger få gå pga tidligere gode prestasjoner og at han er en sterk skøyter fremfor andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 4. mars #56 Del Skrevet 4. mars Nowayback skrev (17 minutter siden): Johaug snakker om 5-mila som eneste gullsjanse som er igjen, men skal hun ikke gå stafetten? Jeg håper absolutt hun går stafetten, men det har jo ikke vært noe særlig fokus på den i media ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevippen Skrevet 4. mars #57 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 17.17): Nå er det visst en alvorlig sak at en venninne av Johaug intervjuer henne under VM. https://www.vg.no/sport/i/3MwQQd/ida-nysaether-rasch-intervjuer-venninnen-therese-johaug-i-vm-alvorlig Dette må da være en ikkesak, kan man virkelig bli "inhabil" til å stille spørsmål som "hvordan gikk det i dag" og "hvordan føles det nå"? Og svarene er "Je e skuffa" eller "Je gikk fort i dag". Hadde vært noe annet om det var gravejournalistikk om dopingsaken o.l., men intervjuer i VM er jo bare tøys uansett hvem som stiller spørsmålene. Anonymkode: d5a11...d20 Det tenker jeg også. En overdimensjonert ikke-sak som har null betydning. Hva skal det liksom gjøre? Synes det er mye slik kritikk i media for tiden, ikke minst hva folk legger seg opp i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #58 Del Skrevet 4. mars Snurrevippen skrev (7 minutter siden): Det tenker jeg også. En overdimensjonert ikke-sak som har null betydning. Hva skal det liksom gjøre? Synes det er mye slik kritikk i media for tiden, ikke minst hva folk legger seg opp i. Enig. Dette er å koke suppe på en spiker. Johaug jobbet også som sportskommentator med Rasch i to år mens hun hadde lagt opp. Skal Rasch liksom «miste» jobben sin fordi Johaug bestemte seg for å satse igjen. Er ikke politisk journalistisk akkurat. Anonymkode: 94ccd...49c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevippen Skrevet 4. mars #59 Del Skrevet 4. mars Nowayback skrev (På 4.3.2025 den 19.12): Johaug snakker om 5-mila som eneste gullsjanse som er igjen, men skal hun ikke gå stafetten? Som jeg gleder meg. Håper hun tar gull på 5-mila. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. mars #60 Del Skrevet 4. mars Diamant20 skrev (På 3.3.2025 den 18.09): Enig! Har vært klaging på at løpere som har lagt opp også intervjuer løperne, for de kjenner jo hverandre. Jeg tenker at vintersport er ikke så stort, så «alle kjenner alle» uansett. Kunne jo prøvd å fått inn løpere som la opp for 20 år siden, men jeg tenker de som la opp for 2 år siden har bedre oversikt over sporten i dag. Og langt fra sikkert at de som la opp for 20 år siden er interessert i å holde på som kommentatorer også😅 Da tenker jeg på Aukland (og nå også Sundby). Med slik bakgrunn er han i stand til å stille gode , kvalifiserte spørsmål. Og tidenes beste sportsjournalist (i mine øyne), Johan Kaggestad, hadde vært mye dårligere uten idrettsbakgrunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå