AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Har en baby på snart 4 mnd som har siden hun ble født vært veldig sensitiv på lyder, spesielt når hun sover. Har prøvd å lage lyder mens hun sover, og gjøre normale dagligdagse ting (støvsuge, rydde o.l) men allikevel ser ikke dette ut til å hjelpe på problemet. Har en storebror på snart 4 år som naturligvis bråker en del, og når han er hjemme blir jeg nødt til å legge hun på soverommet eller ute hvis hun skal sove. Føler jeg bare går rundt å hysjer på samboeren min hvis han holder på med noe når hun sover. Hvordan løse dette slik at hun tåler litt mer lyder rundt seg ved soving? (Storebroren var en sovebaby, og aldri et problem - derfor blir dette helt nytt for meg) Anonymkode: 91bbe...b54
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Har fire barn, og noen barn er bare sånn. Ene sønnen min sover fortsatt gjennom alt av lyder, mens andre har våknet lett. Forsøkte tilvenning, det var fånyttes og ble uutholdelig. Anonymkode: 2d15c...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Har du prøvd white noise? Det funket på min i innsovningsfasen. Satt på kjøkkenviften feks, så slapp jeg å liste med rundt. Anonymkode: 5c928...819
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar Jeg tror ikke noe på det å trene dem opp til å tåle lyd. For min har det gått i perioder - noen ganger tåler han masse lyd, andre ganger ikke. Jeg har brukt white noise for å kamuflere andre lyder i lange perioder. Anonymkode: 6802c...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar Dere kan vel gå ut på tur og sove i vogna selv om du har med 4-åring. Innelyder er noe annet enn utelyder. Anonymkode: e3467...0ba
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 19.28): Har en baby på snart 4 mnd som har siden hun ble født vært veldig sensitiv på lyder, spesielt når hun sover. Har prøvd å lage lyder mens hun sover, og gjøre normale dagligdagse ting (støvsuge, rydde o.l) men allikevel ser ikke dette ut til å hjelpe på problemet. Har en storebror på snart 4 år som naturligvis bråker en del, og når han er hjemme blir jeg nødt til å legge hun på soverommet eller ute hvis hun skal sove. Føler jeg bare går rundt å hysjer på samboeren min hvis han holder på med noe når hun sover. Hvordan løse dette slik at hun tåler litt mer lyder rundt seg ved soving? (Storebroren var en sovebaby, og aldri et problem - derfor blir dette helt nytt for meg) Anonymkode: 91bbe...b54 Du har jo løsningen din der? Legge ungen på soverommet eller ut i vogna. Problem solved. 🤷 Anonymkode: 6140e...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar Jeg er slik selv jeg. Jeg våkner av alt. Til og med når ungene mine tok et sukk om natten. Jeg er bare sånn. Jeg sover med sov i ro hvis jeg er i storby med mye støy. Og jeg er minstemann også. Så jeg er vant med mye lyder. Men nei. Anonymkode: 515bb...c3d
Stor pike Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar Vi hadde babyen sammen med oss til vi selv gikk og la oss. Han lå på puppen og reagerte ikke. En gang, ikke baby da, tok han på seg hørselvern da brannalarmen gikk. Og han er autist og burde virkelig reagerte på alle lyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå