AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hun går med lang genser under uniformen, og jeg kjente at den var fuktig mot kinnet mitt. Jeg ville avbryte behandlingen men måtte betale for alt selv. Er dette rimelig? Eller burde jeg klage? Er det ikke regler for hvordan man kler seg? Hun hadde også et hijab skjerf som falt ned på meg og utstyr, men det tørr jeg ikke klage på! 😅 Anonymkode: 2ed6d...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det korte svaret: Nei. Det lengre svaret: Nei. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Ardenus skrev (4 minutter siden): Det korte svaret: Nei. Det lengre svaret: Nei. Hvorfor burde jeg betale for en time der man ikke tar vare på de absolutt enkleste smittevernsrutinene? Hvorfor burde det ikke være noen klage på det? Anonymkode: 2ed6d...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden 1.0 HYGIENEREGLER FOR KLINIKKENE • God personlig hygiene er viktig. • Påkledning: overdel med korte ermer og klinikkbukser. • Antrekket må tåle vask ved 80°C for å oppnå en desinfiserende effekt. • Uniformen skal skiftes daglig og ved synlig tilsmussing. Eget tøy skal ikke være synlig. • Egne sko for klinikkbygningen. • Rene nøytrale sokker. • Ingen smykker bæres utenpå klinikkantrekket. Store øreringer er ikke tillatt. • Langt hår samles og settes opp. • Skjegg skal være kortklipt og velstelt. • Munnbind skal skiftes mellom hver pasient. Dette er kopi (del av) listen for de basale smittevernstiltakene fra siden til det odontologiske fakultetet forresten. (Langt hår tilsvarer lang hijab) Anonymkode: 2ed6d...b22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde heller begynt hos en annen tannpleier. Anonymkode: dd712...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hun går med lang genser under uniformen, og jeg kjente at den var fuktig mot kinnet mitt. Jeg ville avbryte behandlingen men måtte betale for alt selv. Er dette rimelig? Eller burde jeg klage? Er det ikke regler for hvordan man kler seg? Hun hadde også et hijab skjerf som falt ned på meg og utstyr, men det tørr jeg ikke klage på! 😅 Anonymkode: 2ed6d...b22 Hvor lang var denne kvinnen om du kjenner kanten på genseren på kinnet ditt? De sitter jo når de holder på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden mommyaka skrev (Akkurat nå): Hvor lang var denne kvinnen om du kjenner kanten på genseren på kinnet ditt? De sitter jo når de holder på Kanten på det lange ermet, kanskje? Anonymkode: 3f40e...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanten på det lange ermet, kanskje? Anonymkode: 3f40e...2b6 Aha he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Idiot Anonymkode: e45f0...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Hvor lang var denne kvinnen om du kjenner kanten på genseren på kinnet ditt? De sitter jo når de holder på Hun sitter bak meg og håndbaken hennes hviler mot kinnet mitt og genseren som er på siden av håndleddet ligger mot tinningen og kinnet mitt, ble det dumt forklart? Hun har en lang genser under uniformen som dekker armene helt ned til nedenfor håndleddet. Anonymkode: 2ed6d...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Det er andre regler for muslimer. Enn for nordmenn. Hjelper ikke å klage, i dette tilfellet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun sitter bak meg og håndbaken hennes hviler mot kinnet mitt og genseren som er på siden av håndleddet ligger mot tinningen og kinnet mitt, ble det dumt forklart? Hun har en lang genser under uniformen som dekker armene helt ned til nedenfor håndleddet. Anonymkode: 2ed6d...b22 Ok...der er nok ikke noe å klage på nå..men om du skal tilbake ville jeg sagt ifra..for de skal jo være hygienisk rene...og om denne var bløt kan jo komme fra en annen pasient...etter hun vasket hender ...el.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Bytt tannlegekontor, hvis det er et problem for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Herregud, jeg kjente puppen til tannlegen i ansiktet en gang, skal jeg klage et eller annet sted om seksuell trakassering da eller? De jobber tett innpå så litt må du tåle, du kan jo og gå et annet sted. Anonymkode: 1fe98...a60 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Phoenix Heart skrev (48 minutter siden): Det er andre regler for muslimer. Enn for nordmenn. Hjelper ikke å klage, i dette tilfellet. Er åpenbar rasisme ok på kg for tiden? Det er ingen differanse mellom en muslim og en nordmann. Nordmann er en person med norsk statsborgerskap. Muslim er en som har valgt å tilhøre den religiøse troen islam. Ja, normen flest er ateister. Men vi har likevel frihet til å velge oss en hvilken som helst religion vi lyster og ønsker av de mange som finnes der ute. Inkludert den vi mer tradisjonelt har tilhørt i Norge - åsatrua. Anonymkode: 72603...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun går med lang genser under uniformen, og jeg kjente at den var fuktig mot kinnet mitt. Jeg ville avbryte behandlingen men måtte betale for alt selv. Er dette rimelig? Eller burde jeg klage? Er det ikke regler for hvordan man kler seg? Hun hadde også et hijab skjerf som falt ned på meg og utstyr, men det tørr jeg ikke klage på! 😅 Anonymkode: 2ed6d...b22 Ja du bør klage Reglene er klare og langermet er ikke innafor av hygieniske grunner Du kan og klage på at hijaben var så løs at den traff utstyr da de da ikke lenger er rene 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Phoenix Heart skrev (56 minutter siden): Det er andre regler for muslimer. Enn for nordmenn. Hjelper ikke å klage, i dette tilfellet. Samme uniforms regler uavhengig av religion 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er åpenbar rasisme ok på kg for tiden? Det er ingen differanse mellom en muslim og en nordmann. Nordmann er en person med norsk statsborgerskap. Muslim er en som har valgt å tilhøre den religiøse troen islam. Ja, normen flest er ateister. Men vi har likevel frihet til å velge oss en hvilken som helst religion vi lyster og ønsker av de mange som finnes der ute. Inkludert den vi mer tradisjonelt har tilhørt i Norge - åsatrua. Anonymkode: 72603...c56 Det ER jo andre regler for muslimer når troen deres er viktigere enn smittevernet. Her blir det brutt, selv om andre enn konservative (muslimer i dette tilfellet) må følge reglene. Det er poenget. Ikke bruk ordet "rasisme" som herseteknikk, man må kunne prate om dette. Anonymkode: 2ed6d...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Herregud, jeg kjente puppen til tannlegen i ansiktet en gang, skal jeg klage et eller annet sted om seksuell trakassering da eller? De jobber tett innpå så litt må du tåle, du kan jo og gå et annet sted. Anonymkode: 1fe98...a60 Her snakker vi om brudd på smittevern. Lag din egen tråd puppeguri. Jeg skal gå et annet sted, men jeg synes dette er kritikkverdig. Anonymkode: 2ed6d...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #20 Del Skrevet 22 minutter siden De skal bruke engangs-ermer som trekkes på etter håndvask. Anonymkode: 23f1c...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå