AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar Siden 1. januar har jeg spilt hele 43 ganger med Wolt og Foodora. Nei, jeg tuller ikke. Det er bare usunn mat. Jeg bor i en mindre by, det er ikke mye å velge mellom så der er ikke sunnere alternativer å ta heller, men det er jo ikke de tingene jeg vil ha. Sitter og venter på bestilling nr. 44 og jeg kjenner for første gang at skammen river i meg. De må jo snakke om meg på spisestedene, så ofte som jeg bestiller, for å ikke snakke om sjåførene som kjører ut. Føler meg helt elendig. Ja, dette er dyrt, har kostet en del 1000 kr så langt. Jeg har slettet appen flere ganger for så å bare laste den ned igjen. For noe dritt dette er... Anonymkode: faf53...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Bestill Oda ukentlig med planlagte, enkle midder. Da «kan» du plutselig ikke bestille middag hjem for da har du en til overs, pluss fristelsen blir mye mindre når du har noe enkelt og som du liker garantert tilgjengelig. Anonymkode: 717e5...2bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Hvorfor tar du valget om å bestille mat om du misliker det? Og det er ikke et retorisk type spydig spørsmål. Og ikke et spørsmål jeg mener du behøver svare på åpent på nett. Men du selv, personlig, har jo reflektert over hvorfor du tar dette valget. Muligens ønsker du ikke engang innrømme årsaken(e) for deg selv. Men du vet hvorfor. Og da er veien ut samtidig utrolig enkel og veldig vanskelig. Du må ta innover deg og eie «hvorfor». Og så eliminere den fra hverdager flest. Og det gjør du ved å legge en konkret, punktvis og tidfestet plan oppdelt i så små handlinger at de føles overkommelige. Anonymkode: 3680e...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Etter at jeg begynte med periodisk faste så har jeg sluttet å bestille masse mat. Kanskje det også fungerer for deg? Anonymkode: c6b74...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): og jeg kjenner for første gang at skammen river i meg. De må jo snakke om meg på spisestedene, så ofte som jeg bestiller, for å ikke snakke om sjåførene som kjører ut. kjente også på den skammen etterhvert. Forskjellen var at hos meg gjaldt det alkohol. Da skjønte jeg at jeg måtte slutte. Tøft var det. Men når man føler seg selv tilstrekkelig motbydelig, så går det. Anonymkode: f9983...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Del Skrevet 26. februar Uffda, jeg følte vi hadde bestilt mye vi har bestilt 7 ganger siden nyttår. Her bestiller vi når vi er ekstra late eller finner en anledning til å feire eller som nå nettopp vi var på ferie. Hva er grunnen til at du bestiller så ofte? Liker du ikke å lage mat? Du kan jo glo på tiktok, finne noe som ser godt ut og lage det hvis du mangler input. Blir jo utrolig dyrt å bestille så mye som du gjør du har bestilt mat 44 dager ut av 56, det er jo utrolig mye penger hvis du bestiller for rundt 350 kroner hver gang. Anonymkode: 9b904...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar Jeg har ingen skam når det gjelder hva jeg eter, men hvis dette plager deg, gå på matbutikken, finn noe du liker, lag det selv. Som oftest bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Del Skrevet 26. februar Hva? Det er jo nesten hver dag! Sykt! Jeg bestiller mat hjem kanskje 2 ggr i året. Har du ikke noe bedre å legge pengene på? Anonymkode: 6d403...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Jeg kan forstå avhengigheten, men du kan ikke skylde på at det ikke finnes "sunne alternativer" i byen. Du har jo dagligvarehandel med grønnsaker og rene råvarer. Det krever bittelitt mer å lage seg middag hver dag. Men til og med Fjordland er billigere og sunnere (og som også selges i normale porsjoner) enn å bruke så mye penger på svære porsjoner fast food som du til syvende og sist betaler for i vektoppgang. Anonymkode: 1397d...bc3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar (endret) Jeg har bestilt 7 ganger i år og jeg synes det er mye (en var med mine foreldre, så den er mer godkjent). Føler jeg er en gjenganger hos Foodora og Wolt. På nyåret laget jeg meg et Google Sheet-skjema, så vet hva jeg har brukt penger på. Det var greit, for da fikk jeg notert magesjauen jeg fikk fra et sted og kan unngå det stedet!! Nå kan jeg se hvor jeg bestilte sist og blande inn litt Pizzabakeren (lett denne uken med tilbud...) og lignende som har egen levering Samtidig har jeg oversikt over hva jeg ønsker å lage til middag, men pga sykdom med fatigue så er det ikke alltid jeg gidder. Vet jeg på forhånd at det blir sånn, så kan jeg kjøpe litt pizza, Fjordland og fryseretter som ikke tar mye energi å lage. Dagens middag var veldig god, og jeg vet at jeg ikke kommer til å lage morgendagens middag, sånn er det! Søndag er det Oscar med tilhørende nattmat, derfor flere måltider da. (Jeg legger dette ut på min Instagram hver natt til fredag for at folk kan få handle til helgen, PM for navnet) Endret 26. februar av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. februar #11 Del Skrevet 27. februar Kan du begyne å lage store porsjoner og fryse ned? Om du har god midag i fryseren trenger du ikke å bestille. Så kan du jo tenke på lønnen til sykkelbude. Det er nesten sosial dumping å benyte seg av den tjenesten, så kansje det kan motivere deg til å la være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå