AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Jeg er slank men pga nakkeskade begynte jeg å bli litt skjev i ansiktet for 10 år siden, og fikk slapp hud som henger ned på den ene siden. Nå har det blitt litt slapt på den andre siden også, og det kan kanskje være pga alder, ikke vet jeg. Ingen av mine jevnaldrende veninner har slapp hud under haken/på halsen, og jeg synes jeg er for ung til å se slik ut når jeg er i begynnelsen av 50 årene. Har kun erfaring med botox og har ikke prøvd noe annen behandling. Hva hjelper utenom kirurgi? Anonymkode: a2d79...df7
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Det er dessverre bare kirurgi som hjelper… Anonymkode: 26de9...aca 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre bare kirurgi som hjelper… Anonymkode: 26de9...aca Hva med laser? Ts Anonymkode: a2d79...df7
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva med laser? Ts Anonymkode: a2d79...df7 De tilbakemeldingene jeg har fått på konsultasjon er at det kun er kirurgi som hjelper. Anonymkode: 2ba92...700 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): De tilbakemeldingene jeg har fått på konsultasjon er at det kun er kirurgi som hjelper. Anonymkode: 2ba92...700 Hvorfor står det da så lovende om fotona laser og lign? ts Anonymkode: a2d79...df7
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor står det da så lovende om fotona laser og lign? ts Anonymkode: a2d79...df7 Det spørs på graden av slapphet. Laser kan fikse noe, men det kan være enklere f.eks. i selve ansiktet der man har mer muskler osv, under haken/kjevebenet er det mye vanskeligere å behandle. Det kan nok være med å hjelpe til noe, men over en viss grense er det dessverre bare kirurgi som hjelper med problemet. Dessuten er laser ofte ganske dyrt og krever mange behandlinger, så det kan faktisk være billigere å operere det vekk. Anonymkode: 6bb50...37a
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor står det da så lovende om fotona laser og lign? ts Anonymkode: a2d79...df7 Fordi de skal selge en tjeneste, et produkt, og selvfølgelig loves det gull og grønne skoger. Ingen krem eller noe kan fjerne slapp hud eller rynker. Slapp hud henger der og kan kun fjernes ved å fysisk skjæres bort og fjernes. Laser kan i mindre tilfeller (som poser under øynene) få huden som gror til å trekke seg sammen, men det er bare i mindre tilfeller, ikke en større slapp hud som under haken. Anonymkode: bd80f...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor står det da så lovende om fotona laser og lign? ts Anonymkode: a2d79...df7 Hvor står det? Ingen av de klinikkene jeg har vært hos har nevnt laser som et alternativ for løs hud under hake. Anonymkode: 2ba92...700 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar Jeg har fått anbefalt trådløft. Anonymkode: 48e34...a19
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar Der de er full av lovord om sine ikke-kirurguske tjenester på norske klinikker står det da at etter behandling KAN man oppleve at huden under hake strammes opp eller står det at etter behandling VIL løs hud under haken være betydelig strammere? "Etter behandling vil man kunne oppleve at løs hud under hake både ser ig føles strammere. Enkelte pasienter vil kunne trenge 3 behandlinger, men vil ofte kunne se restauranter etter bare 1 behandling " Overnevnte tekst er tatt fra mitt hode, men ved å bruke "vil man kunne" og "oppleve", har man ikke lovet at det gir resultater. En kirurg ville nok heller skrevet noe sånt som: "Under lokalbedøvelse går vi inn kirurgisk og fjerner den løse huden. Dette vil føre til en strammere og glattere hud. Mange pasienter <opplever> at de <føler> at de har fått et mer ungdommelig og freshere utseende " Her garanterer de at de fjerner den løse huden og at huden dermed VIL bli strammere og glattere. Men de skriver "opplever" og "føler" for de kan jo ikke garantere om pasienten i etterkant faktisk har den feelingen, selv om den løse huden faktisk er fjernet. Mange bruker også tidligere klienter sin tilbakemelding, der de siterer klienten. Da er ikke klinikken like ansvarlig. De har da aldri sagt at Ultraformer (f.eks) fjerner overflødig hud, men det var det Kari 53år som sa etter å ha prøvd det... Veldig mange finurlige måter å bruke språket på for å lure potensielle kunder til å tro at produktet 100% sikkert vil gi resultater. Så vær obs på ordlyden, spør på sms eller mail om de garanterer at behandlingen vil stramme opp huden og at de da kan garantere synlig resultater. Svaret vil ofte være noe sånt som: tilbakemeldinger fra være kunder er at de er svært fornøyde og ofte opplever at huden føles strammere. Anonymkode: 6f965...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har fått anbefalt trådløft. Anonymkode: 48e34...a19 Virkelig? Jeg har blitt frarådet dette av samtlige behandlere og kirurger jeg har snakket med. Det varer i verste fall bare et par måneder, og den løse huden forsvinner jo ikke, så den krøller seg sammen på diverse steder. Prøv ansiktsløft med facetape, så skjønner du hva jeg mener. Et sted må jo den løse huden være. AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Etter behandling vil man kunne oppleve at løs hud under hake både ser ig føles strammere. Enkelte pasienter vil kunne trenge 3 behandlinger, men vil ofte kunne se restauranter etter bare 1 behandling " Men dette er såkalt "askepottbehandling", det varer jo ikke selv om man får resultater (noe som slettes ikke er garantert). Å ta laser hver 4-6. uke er så dyrt at da kan du like gjerne gå rett på kirurgi, det blir billigere i lengden. Det eneste jeg har hørt snakk om som et alternativ til kirurgi i er CO2-laser, men det koster 17.000,- og det er ingen garanti for resultater. Og selv om man ser en lett oppstramming blir det jo aldri like bra som kirurgi. Og når man får et lite halsløft til 18.000,- i lokalbedøvelse blir det et enkelt valg for meg i hvert fall. Anonymkode: 2ba92...700 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har fått anbefalt trådløft. Anonymkode: 48e34...a19 Trådløft er dyrt og varer i veldig kort tid. På de mest optimale pasientene KAN det vare i ett års tid, men hos de aller fleste er effekten borte etter 2-3 måneder. ikke kast bort pengene på dette. Anonymkode: 6bb50...37a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og når man får et lite halsløft til 18.000,- i lokalbedøvelse blir det et enkelt valg for meg i hvert fall. Hvilken klinikk tilbyr dette? Det har jeg aldri hørt om😅 Anonymkode: 48e34...a19
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken klinikk tilbyr dette? Det har jeg aldri hørt om😅 Anonymkode: 48e34...a19 Disse (i Danmark) har jeg funnet så langt: https://www.bymallingjensen.dk/ https://roskildeprivathospital.dk/ https://horngramkow.dk/ Visstnok tilsvarende priser enkelte steder i Sverige, det har jeg ikke undersøkt enda. Norge er jo et u-land når det gjelder kosmetisk behandling så her må man vel ut med minst det tredobbelte. Anonymkode: 2ba92...700 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Disse (i Danmark) har jeg funnet så langt: https://www.bymallingjensen.dk/ https://roskildeprivathospital.dk/ https://horngramkow.dk/ Visstnok tilsvarende priser enkelte steder i Sverige, det har jeg ikke undersøkt enda. Norge er jo et u-land når det gjelder kosmetisk behandling så her må man vel ut med minst det tredobbelte. Anonymkode: 2ba92...700 18000 danske er en del mer enn 18000 norske da, men kanskje en god pris likevel… Anonymkode: 26de9...aca 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 18000 danske er en del mer enn 18000 norske da, men kanskje en god pris likevel… Anonymkode: 26de9...aca 14.000,- DKK, så det blir vel litt mer enn 18k norske ja. Anonymkode: 2ba92...700
AnonymBruker Skrevet 11. mars #17 Skrevet 11. mars Renuvion ble jeg anbefalt på konsultasjon hos plastikkirurg, noen som har vært borti dette? Anonymkode: 2ba92...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå