Gå til innhold

HJELP? Var jeg utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg og kjæresten min har vert sammen litt over 2 år. Jeg ELSKER han og sliter mye med at jeg er sjalu og redd for å ikke ver bra nok for han.

allikevel gjorde jeg noe UTROLIG DUMT i helgen som gnager så mye på meg og samvittigheten min at jeg såvidt klarer å spise, jobbe eller leve som normalt. (Han er borte å jobber nå og kommer ikke hjem på flere uker) 

jeg var på en klubb og var myeee mer full enn normal full, en gutt var ute med meg alene og han kommenterte på at puppene mine var store. Jeg viste han puppene mine før jeg dro dem inn igjen og så snakket jeg om problemene jeg og typen min har og vi klemte litt og «flørtet» litt før vi gikk hver vår vei… jeg trengte vell noen å snakke med som jeg ikkje kjente så ingen skulle dømme forholdet? Kysset ikke og hadde ikke sex eller noe

snakket med han dagen etterpå selvom jeg ble kvalm bare av å se navnet fordi jeg ville vite om dette kom til å ver hemmelig eller om det var så gale. Han er veldig grei og sier jeg ikke burde si noe for det kan høres verre ut enn det var, han sier han aldri skal si dette til noen, men jeg kommer aldri til å prate me han igjen. Men for meg som er SÅ IMOT UTROSKAP er jeg så skuffet over meg selv og jeg tenker på typen min 24/7 i hverdagen som en boost  så derfor tenker jeg på dette som har skjedd 24/7 og sliter med å takle dette.

jeg har aldri gjort lignende og etter denne syke smellen og hvor jævlig dårlig jeg føler meg så kommer jeg ALDRI til å engang ville snakke med andre gutter igjen. Mistet all respekt for meg selv nå. Skjer 100% aldri noen gang noe lignende igjen

Skal jeg nevne dette? Det er ulikt meg og kommer til å slå svært dårlig Ann!! Føler han kommer til å se på meg annerledes (fordi han vet/tror at jeg var «vill») før jeg møtte han. Det endret seg når jeg fant en såpass god gut som jeg vet elsker meg og har ett godt hjerte..Har god kontakt med hverandres familie og jeg vet at han er virkelig den rette for meg, detfor føler jeg også at jeg ikke kan holde det inni meg for alltid. Men vil kjempe for han uansett hva så vil ikke såre han «unødvendig» fordi jeg lar ikke drømmegutten gå.. da knekker alt

mye av sjalusi problemene mine er fordi jeg vil føle meg bra nok for han. Som er totalt ødelagt nå. Men føler jeg aldri kan bli sjalu eller «passe på» han igjen fordi jeg har gjort noe jeg føler er ille

hilsen jente 21

Anonymkode: 292a7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det virker ikke som du er så veldig fornøyd i det forholdet du er i . 
Et vel en grunn til at du «utagerte « litt og måtte slippe ut noe « trykk» ? 

Anonymkode: 889d2...d5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å svare på tittelen, så ville jeg personlig ha kategorisert dette som utroskap. En ting er å ha en uskyldig kommentar, men at du både vise han ting og delte problemene som du og kjæresten har? Tillitsbrudd og utroskap i mine øyne.

Anonymkode: 61915...52e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er dette utroskap, og vil aldri kunne unnskyldes med at du var full. Dette er å gå langt over streken når du er i et forhold. Om du bør si det til kjæresten eller ikke er jeg imidlertid usikker på. Men du bør definitivt aldri gå på byen mer så lenge du er i et forhold når du ikke er mer til å stole på enn dette..

Anonymkode: 83cd4...acc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var litt i gråsonen hvertfall. Forstår det slik at du var full? Man sier jo ofte at å være full ikke er noen unnskyldning men det er det faktisk. Det som gjelder er å lære av dette, så det ikke gjentar seg eller skjer værre ting. Prøv å børst det av deg, det at du skriver her inne beviser jo at du kjenner på dette og innser at du var uheldig å gjorde en feil. Alle gjør feil. 

Anonymkode: 1fac7...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det mellom ørene på de som har slik trang til å snakke med andre (gjerne ukjente) av det andre kjønn om problemene i samlivet sitt? 

Når du att på til bretter ut puppene for å vise hvor store de er så sier det sitt om deg som person. 

Hva jobber du med? 

Anonymkode: 9f41f...44e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er det mellom ørene på de som har slik trang til å snakke med andre (gjerne ukjente) av det andre kjønn om problemene i samlivet sitt? 

Når du att på til bretter ut puppene for å vise hvor store de er så sier det sitt om deg som person. 

Hva jobber du med? 

Hva hun jobber med er jo irrelevant da, herregud for en kommentar 😂

Ts, ja dette er litt i gråsonen. Men ta det som læring. Du er ung og ting skjer. Enda godt du ikke gjorde noe mer. 

Har du og typen litt issues, ta det med han! Ikke søk oppmerksomhet hos andre, ikke snakk med andre om det. Vær voksen og ta alt med kjæresten din fra nå av. 

Ta tak i usikkerheten din og jobb med deg selv og se fremover. 

Lykke til 🤗

Anonymkode: c20f0...724

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva jobber du med? 

Hva pokker har det med saken å gjøre?!?

Anonymkode: e9585...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vel, det er ikke greit, men jeg ville ikke sagt noe, for det kan ødelegge mye, og det var tross alt ingen big deal. du kan ta det på tabbekvota så lenge du ikke gjør noe sånt igjen.

OG, du bør absolutt være litt mindre sjalu og mistenksom til kjæresten din, du skal liksom "få lov" (av deg selv, for du lot jo deg selv gjøre det), mens han ikke skal få ha venninner eller ikke snakke for lenge med andre jenter på fest eller jeg vet ikke hva?

Anonymkode: 7c1bb...d08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye rart man kan gjøre i fylla, - da er man ikke helt seg selv.

Det at du sliter sånn med tankene nå viser jo at du angrer og vil være hos kjæresten.

Jeg synes ikke du skal ta det så tungt. Du verken kysset eller hadde sex med personen, og involverte deg ikke så mye følelsesmessig heller. Man har jo lov til å snakke med de av motsatt kjønn, og selv om det du gjorde var litt på kanten, så er det bare sånt som fort kan skje.

Anonymkode: 88c71...a27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sagt noe, men ALDRI gjort noe sånt igjen

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det ikke var berøring involvert så hadde heller ikke jeg sagt noe. 

Anonymkode: af62d...578

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk gjennom noe lignende når jeg var 18 år gammel, men jeg hadde sex med han jeg møtte på festen. Årsaken til min utroskap var enkel; mye problemer i forholdet jeg var i, jeg hadde tatt kjæresten min i å lyve om flere viktige ting, jeg visste også at han mottok nakenbilder av en venninne. 

Det er viktig å vite hvorfor du var utro. Det er ikke fordi det skal brukes som en unnskyldning, men for å forstå seg selv og hvordan man i fremtiden kan forhindre at det skjer igjen. Jeg vet at jeg ikke hadde vært utro om jeg bare gjorde det slutt med han jeg var sammen med, forholdet var ikke liv laga, jeg stolte ikke på han, jeg var ulykkelig og trist. Nå skal det også sies at jeg tror ikke noe ville skjedd noensinne i edru tilstand, men når man har alkohol eller annen rus innabords så forsvinner mange hemninger. Så jeg har også lovet meg selv å aldri drikke meg altfor full når jeg er i et annet forhold, da jeg til nå har erfart at jeg svikter meg selv ofte når jeg er dritings og gjør fryktelig dumme ting jeg angrer på. Har ikke drukket meg full siden tidlig 20-årene (jeg er 30 år nå).

Du har gjort noe som ikke er bra. Jeg vet dog ikke om jeg ville kalt det utroskap selv. At en annen fyr ser puppene dine og lytter til problemene dine er ikke helt krise, men de fleste menn ville nok reagert om kjæresten deres gjorde noe sånt. Siden du er ung antar jeg at kjæresten din også er ung, og jeg oppfatter unge menn i dag som fryktelig nådeløse når det kommer til kvinners handlinger, med null ønske om å forstå eller ha innsikt i våre situasjoner sett fra vårt perspektiv. Ser dette i måten de snakker om kvinner på, dette med tidligere sexpartnere osv. Jeg vet ikke helt om jeg ville sagt noe, bekymringen min i ditt tilfelle ville vært å få dårlig rykte på meg og lignende. 

Om du vil fortelle han det eller ikke er opp til deg selv. Konsekvensen av å ikke fortelle det er at du vil føle deg dårlig fordi du holder dette hemmelig for han, samt at der er en viss risiko for at han får vite det av noen andre - noe som er mye verre enn at du forteller det selv. Om du forteller han det så er det mange ulike ting som kan skje, men det verste er jo at han blir skikkelig sint på deg, dumper deg og sprer edder og galle om deg til alle fordi du gjorde dette. Det som vil forbli det samme uansett hva du gjør er skamfølelsen og den følelsen av at du har sviktet noen du er glad i og deg selv, og det er noe du uansett må jobbe med for deg selv. 

Jeg har tilgitt meg selv, men det tok noen år å akseptere at jeg gjorde noe så ille. Jeg feila hardt og lærte av det, og har i ettertid ikke vært utro og heller ikke tenkt tanken (det gjorde jeg ikke da det skjedde heller, det var impulsivt og på fylla). Jeg forteller ikke andre at jeg har vært utro før. Jeg liker ikke "èn gang utro, alltid utro", for det stemmer ikke, så jeg vil ha meg frabedt å bli dømt for noe jeg gjorde som 18-åring. 

Lykke til. 

Anonymkode: 6b415...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva jobber du med? 

Enda verre å påstå at èn handling definerer henne. 

Anonymkode: 6b415...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For pesrpektiv, På julebord med jobben var en av gutta så drita at han ramlet i en busk og ble bare liggende der og røre så da kom en kollega med store pupper bort og bare "om du reiser deg skal du få se puppene mine" han spratt opp, fikk se puppene og så var det over. Ingen anså dette som at de hadde rota eller at hun hadde vært utro mot typen sin, typisk dårlig fylla humor bare og der og da veldig underholdene, jeg lo i hvert fall selv om jeg er en puppeløs dame🤣 Hold det for deg selv for er ikke noe gøy for typen din å tenke på, men herregud slapp av :) Ikke utro, litt teit, men ikke utro

Anonymkode: ad3bf...f7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror, helt ærlig, at om min parter hadde gjort det samme og sittet igjen med de samme følelsene som deg, ville jeg helst ikke visst det

Anonymkode: 4f0eb...6f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Shit happens. Så lenge du angrer, tar det som en lærepenge og lar det bli en engangshendelse, så syns jeg ikke dette var så forferdelig. 
Jeg definerer ikke dette som utroskap, men i verste fall et lite tillitsbrudd. Mest en fylletullegreie.

Glem saken og gå videre! 😊

Anonymkode: 64e55...ac5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem er denne gutten? Er det en venn av deg?

Det som skjedde ute på byen kan gå på tabbekvoten, tenker jeg. Å fortelle om det vil nok være kun for å lette din egen samvittighet. 

Men jeg ville tatt avstand fra han fyren, på eget initiativ. Med mindre han er en nær venn ville jeg ikke kontaktet ham i det hele tatt. Det ser jeg på som verre, faktisk. 

Anonymkode: 5f098...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si noe dersom du vet du aldri kommer til å gjøre noe lignende igjen. 

Jeg ville ikke visst det om det var kjæresten min som gjorde det samme og det kun var en engangshendelse.

Anonymkode: 7d166...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...