Gå til innhold

Angrer på medisinutdanning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Farmakologi💉💊🩺

Anonymkode: fab3d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakker om sykehjem ja, og det er vanskelig å rekruttere leger så om en lege ber om å jobbe 80 prosent er det sjelden noe problem. Alternativet for kommunen er fort vikarbyrå som koster 20 000 per dag (!!!). Så vi er ikke så kresne på stillingsprosent. 🤪

(Har man barn under 12 har man dessuten rett til å jobbe redusert). 

Anonymkode: 35e6d...5f5

Du har rett på å jobbe redusert ja, dvs det er mulig for arbeidsgiver å si nei, men det er ikke enkelt. 
Det som imidlertid er enkelt er å la være å fornye vikariatet, som mange unge leger med barn er i. Dette er helt vanlig på sykehus. Dessverre. Mulig det er mindre fare for dette på sykehjem, hvis kommunen er desperat. 

Anonymkode: 1cf1a...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 19.26):

Det viktigste er som du sier å bli ferdig, komme i mål. Uansett så er jo dette en hel fantastisk utdannelse som gir uendelig med muligheter seinere i livet. Som mann synes jeg det er fascinerende som du skriver at du lengter etter et familieliv. Du har jo fulgt den feministiske tanken om karriere og jobb før mann og barn. Ikke uvanlig at mange kvinner kjenner en lengsel mot familie når de runder 30 år. Det er nok eggstokkene som begynner å viske til deg 😉 Jeg hadde ikke bekymret meg over lånekassa, bare la vær å se på tallene. Lønna de blir høy nok til håndtere det uansett. 😎Lykke til, dette ordner seg. Ja og forresten, lykke til med jakten på en mann også  💕

Anonymkode: 072b4...49e

🤢

Anonymkode: 3e8e4...482

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...