AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Heisann! Jeg studerer medisin på 5. året i utlandet og begynner å angre litt. Jeg har opparbeidet meg en studiegjeld på over en mill så er ikke et alternativ å ikke fullføre. Jeg er utslitt, men må bare bite tenna sammen siste 1,5 året. Samtidig har flertallet av venninnene mine hjemme giftet seg, fått barn, kjøpt hus osv og jeg skulle ønske jeg også var der (jeg er snart 30 år). Motivasjonen min har dalt den siste tiden og jeg har innsett at karriere er ikke lenger det viktigste for meg slik som jeg tenkte før. Nå er alt jeg ønsker meg en familie å skape et liv med, mer fritid til å gjør det jeg ønsker, reise og oppleve ting osv. Kanskje til og med jobbe redusert for å få mer tid til det viktigste i livet. Orker ikke å slite meg ut hver eneste dag lenger. Noen som har tips eller erfaringer om hvilken spesialisering jeg burde velge som er mest forenelig med familieliv? Kan man jobbe bare online (om man ikke er fastlege, det frister lite)? Hvilke muligheter har man som kanskje ikke alle vet om? Tips tas i mot med stor takk! Anonymkode: f4404...2dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Hudlege eller øyelege!! Anonymkode: 5d119...25c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Gynekolog kanskje? Med jobb i det private. Eller revmatolog med jobb i poliklinikk. Anonymkode: 92057...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gynekolog kanskje? Med jobb i det private. Eller revmatolog med jobb i poliklinikk. Anonymkode: 92057...112 Man må gjennom spesialisering på sykehus i flere år, og det er ekstremt vaktbelasta. Anonymkode: 52b2a...ffd 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Patolog, mikrobiolog, andre labfag. Anonymkode: 0e154...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Hva med medisinskfaglig rådgiver? Det er selvsagt veldig opp til stillingen om de vil ansette en som er utdannet lege uten mye praksis, men det er lov å søke på alt, og en fot inn er alt som kreves. Hvis du jobber for forsikring vet jeg at du kan jobbe mye hjemmekontor og skiftordning, med veldig lite stress. Hvis du går veien og blir medisinsk rådgiver i farmasøytisk industri kan det ofte holde med sertifiseringer i farmakologi som videreutdannelse (mye nettbasert). Patologi er jo også en vei, og hvis du holder deg til molekylær patologi så er det vel bare kortere videreutdanning og ikke 5 år. Det er jo hovedsakelig lab arbeid. Med det sagt, du er ikke 30 en gang, du har masse tid til å stifte familie - ikke rush med det! Har du tenkt tanken på om du kanskje kan ha et snev av depresjon som spiller inn her? ❤️ Ta vare på deg selv ut løpet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har tips eller erfaringer om hvilken spesialisering jeg burde velge som er mest forenelig med familieliv? Kan man jobbe bare online (om man ikke er fastlege, det frister lite)? Hvilke muligheter har man som kanskje ikke alle vet om? Tips tas i mot med stor takk! Anonymkode: f4404...2dd Sykehjemslege. Dr.Dropin videokonsultasjon Anonymkode: f7e42...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Just Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Om du blir fastlege og tolererer å ikke ha verdens høyeste lønn kan du leve et svært godt liv. Da kan du være din egen sjef, styre dagene selv og «oppdra» egen liste. Lis1 er og blir tøft uansett hvordan du vrir og vender på det, men noe bedre å gjøre på et stort sykehus der man er mange i vaktsjiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Heisann! Jeg studerer medisin på 5. året i utlandet og begynner å angre litt. Jeg har opparbeidet meg en studiegjeld på over en mill så er ikke et alternativ å ikke fullføre. Jeg er utslitt, men må bare bite tenna sammen siste 1,5 året. Samtidig har flertallet av venninnene mine hjemme giftet seg, fått barn, kjøpt hus osv og jeg skulle ønske jeg også var der (jeg er snart 30 år). Motivasjonen min har dalt den siste tiden og jeg har innsett at karriere er ikke lenger det viktigste for meg slik som jeg tenkte før. Nå er alt jeg ønsker meg en familie å skape et liv med, mer fritid til å gjør det jeg ønsker, reise og oppleve ting osv. Kanskje til og med jobbe redusert for å få mer tid til det viktigste i livet. Orker ikke å slite meg ut hver eneste dag lenger. Noen som har tips eller erfaringer om hvilken spesialisering jeg burde velge som er mest forenelig med familieliv? Kan man jobbe bare online (om man ikke er fastlege, det frister lite)? Hvilke muligheter har man som kanskje ikke alle vet om? Tips tas i mot med stor takk! Anonymkode: f4404...2dd Det viktigste er som du sier å bli ferdig, komme i mål. Uansett så er jo dette en hel fantastisk utdannelse som gir uendelig med muligheter seinere i livet. Som mann synes jeg det er fascinerende som du skriver at du lengter etter et familieliv. Du har jo fulgt den feministiske tanken om karriere og jobb før mann og barn. Ikke uvanlig at mange kvinner kjenner en lengsel mot familie når de runder 30 år. Det er nok eggstokkene som begynner å viske til deg 😉 Jeg hadde ikke bekymret meg over lånekassa, bare la vær å se på tallene. Lønna de blir høy nok til håndtere det uansett. 😎Lykke til, dette ordner seg. Ja og forresten, lykke til med jakten på en mann også 💕 Anonymkode: 072b4...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Håper du biter tennene sammen og fullfører. Hvis du er veldig sliten, så se på om du får nok søvn, nok mat og passe med trening. Prøv å koble 100% av når du har fri og være 100% påskrudd når du studerer. Jeg var også ferdig på studiene sent, var 29 år og kjempesliten. Brukte litt tid på å bli meg selv igjen, men gode rutiner på mat, søvn og trening fikk meg på bena igjen. Lykke til Anonymkode: 3145d...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Gynekolog kanskje? Med jobb i det private. Eller revmatolog med jobb i poliklinikk. Anonymkode: 92057...112 Gynekolog i vakt på sykehus er trolig en av de travleste legejobbene du kan ha! Om du skal jobbe privat som gynekolog og er ferdig på medisin tidlig i 30-årene blir du fort 40 før du er ferdig spesialisert og får deg jobb privat (ihvertfall om du skal klemme ut noen barn ila tredveåra). Hudlege og øyelege er nok ikke dumme valg. Kommunalt ansatt fastlege kan nok egne seg. Rehabiliteringsmedisin, patologi. Radiologi etter hvert, ihvertfall om du unngår de største sykehusene og kan ha «hjemmebase» på vaktene. Anonymkode: a637b...cae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Arbeidsmedisin. Da kan du jobbe i ulike bedriftshelsetjenester f.eks. Eller hudlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #13 Del Skrevet 30 minutter siden For all del fullfør! Det kommer til å ordne seg. Selv om venninner har fått giftet seg og fått barn så er det ikke for seint for deg uansett. Dessuten så er det ikke sånn at man bare kan bestemme seg for å få kjæreste så har du det. Det er gjerne da man IKKE får det fordi det lyser desperasjon lang vei. Barn kan du alltids fikse på egen hånd om det er viktigere. Men du kommer ikke til å angre på at du fullførte. Du er sikret jobb og det er MANGE ulike steder å jobbe på! STÅ PÅ og hold ut🫶 Anonymkode: f40ba...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå