AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Har et hus på ca 180 kvm fra 1970 som det er gjort veldig lite med gjennom årene. Tenker på å finne et firma som kan ta en totalrenovering. Men jeg synes det er så vanskelig å vite hvem man kan stole på. Har hatt mye dårlige erfaringer med håndverkere fra tidligere 😥 Er det noen her som kan anbefale meg noen? Er på Østlandet. Lurer også litt på hva jeg må regne med i pris. Det gjelder først og fremst en fullstendig oppussing av en uisolert sokkelleilighet på ca 70 kvm, nye vinduer i hele huset, kanskje nytt tak. Nytt bad i hovedetasje også hvis pengene strekker til. Jeg antar at det vil kunne bli opp mot 2 mill. totalt..? Anonymkode: 23c5b...7a3
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Du må innhente anbud fra flere firmaer. Så må du utfra de tilbudene du får inn, vurdere: -prisen -Tidsestimat -Betingelser rundt betaling, levering eventuelt forsinkelser etc -referanser Anonymkode: d2240...2f0 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Tror nok du kan regne rundt 20.000 pr kvm for et omtrentlig anslag på en totalrenovering. Anonymkode: ef375...deb 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar Hvis jeg skulle tippet pris, helt ut av det blå. Ville det blitt slik: Bad leilighet 400 000,- Kjøkken leilighet 250 000,- hvis du velger billige alternativer Resterende leilighet 250 000,- Vinduer 250 000,- Tak 250-300 000,- Bad 500 000,- Totalt ca 2 mill. Hvordan står det til med dreneringen? Utvendige vann- og kloakkrør? Elektrisk anlegg? Anonymkode: 435f9...dee 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Skrevet 26. februar Jeg synes 2 millioner høres lite ut. Det baller på seg under oppussing/renovering, og her er det jo snakk om tiltak som involverer hele huset (nytt tak, drenering, isolasjon, skifte vinduer), samt to nye bad, nytt kjøkken, sikkert behov for nytt/modernisering av elanlegg... Ca 30 000 kr/kvm er vel et normalt anslag i 2025,og da snakker vi over 5 millioner for en bolig på 180 kvm. Anonymkode: dba6e...cdb 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvis jeg skulle tippet pris, helt ut av det blå. Ville det blitt slik: Bad leilighet 400 000,- Kjøkken leilighet 250 000,- hvis du velger billige alternativer Resterende leilighet 250 000,- Vinduer 250 000,- Tak 250-300 000,- Bad 500 000,- Totalt ca 2 mill. Hvordan står det til med dreneringen? Utvendige vann- og kloakkrør? Elektrisk anlegg? Anonymkode: 435f9...dee Dreneringen er jeg litt usikker på. Fikk det gjort for 12 år siden, men jeg mistenker at det ikke ble gjort skikkelig 😥 Vann og kloakkrør innvendig er fra byggeår. Utvendig fra 2015. Det elektriske anlegget er nok også fra byggeår, men fikk endret til automatsikringer rundt 2015. Anonymkode: 23c5b...7a3
AnonymBruker Skrevet 26. februar #7 Skrevet 26. februar 2 mnok vil bli altfor lite, dessverre. Vi måtte ut med mellom 2,5-3 mnok for 10 år siden, uten å skifte tak og med egeninnsats på alt som var lov å ta selv. Noe større hus. Noen venner leide inn folk til å ta alt utenom tak for 5 år siden, brukte ca. 4. Samme størrelse som ditt. Så kanskje 5? Anonymkode: b10cf...26a
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Skrevet 26. februar Jeg totalrenoverte 110/170kvmi 60tallshus i 21/22, ny el, ett bad, kjøkken, varmefolie og nye overflater på stue/kjøkken og ett soverom - totalt ca 90kvm, 20 nye vinduer, ny verandadør, nytt tak, og en del kledning. Etterisolerte innvendig. Ny 40kvm veranda med bjelker og glasstekkverk. Egeninnsats var riving, og prosjektering, noe maling og litt snekkering. Alle dyre valg fikk jeg 30% rabatt på (mot bilder til SoMe). Det ble 2mill blank. For å etablere 2roms for utleie i kjelleren på 35kvm, fikk jeg den gang anslag på 1,5mill for rør, el, alle overflater, bad. Håndverkerne var spot on på anslagene i første runde, så tipper det ville blitt så dyrt. Leide alle urførende på timer, ikke fastpris. Har droppet kjelleren inntil videre. hør med folk du kjenner om de har anbefalinger, ta inn håndverkere på befaring, få referanser, ikke betal før jobben er gjort, og snakk med håndverkerne daglig gjennom prosessen. veldig gøy, men også sjukt kostbart! Anonymkode: f3386...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå