AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Driver å tar en bachelorutdanning, men har 2 småjobber ved siden av studiet som ikke er relevante / relatert til utdanningen. Jeg trives med de og det er grei lønn og arbeidstider som jeg kan kombinere med studiet, men er jo ikke noe som jeg har tenkt å jobbe med hele livet liksom. MEN, det virker som min bestemor har fått for seg at hvis jeg trives for godt på arbeidsplassene jeg har nå så er det visst kjempeskummelt... Hun frykter at jeg skal droppe ut av studiet og bare fortsette i de jobbene resten av livet. Hver gang jobb kommer opp som noe tema så er jeg blid og ærlig og sier jeg trives, da er hun tvert kjempenegativ og kan si ting som at "det er ingen karriere å jobbe der". Eller andre ting hvor hun tydelig skal få frem hvor viktig utdanningen er og at jeg ikke må droppe ut. Forstår ikke hvorfor da jeg har vært skoleflink hele livet og er glad i å studere. Har B snitt så langt. Studerer noe som jeg interesserer meg mye for og vil jobbe med + at jeg er nesten ferdig med den utdanningen også. Alt det vet hun. Blir litt lei meg når det virker som hun ikke har troen på meg og tror jeg kan droppe ut plutselig... Anonymkode: 2834f...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker at bestemoren din bare ønsker det beste for deg, jeg. Det kan oppleves som mas - det forstår jeg uten problemer, men dette handler nok i bunn og grunn slik jeg tolker det, om en bestemor som bare ønsker det beste for barnebarnet sitt. Anonymkode: e4540...584 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Noe skal bestemødre bekymre seg over - ikke minst fordi verden så annerledes ut da de var unge. Det betyr ikke at hun ikke har troen på deg, bare at utdannelse er så viktig for henne og at hun, som AB over sier, vil ditt beste. Min bestemor døde da jeg var 21, og rakk å være bekymret for mangelen på en mann i livet mitt i flere år. Fordi det å ende som ugift var en mye større sak i hennes ungdom enn det var i min... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tror du bare må tone ned snakket om jobben til bestemoren din. Hun kommer fra en generasjon der det ikke var vanlig å jobbe så mye ved siden av studiene og ser på det so et tegn på at du holder på å falle av. Snakk om studiet i stedet, det syns hun sikkert er mer spennende også. Anonymkode: 7797c...ab5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Ikke snakk så mye om jobben til henne? Har en søster som fikk en deltidsjobb ved siden av studiene og endte opp med å prioritere den fordi hun ble godt vant med å tjene penger. Så bekymringen kommer ikke fra ingensteds. Anonymkode: 28b92...017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden La henne nå ha en fiks ide, da. Det er vel ikke noe problem. Anonymkode: 9ae09...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke snakk så mye om jobben til henne? Har en søster som fikk en deltidsjobb ved siden av studiene og endte opp med å prioritere den fordi hun ble godt vant med å tjene penger. Så bekymringen kommer ikke fra ingensteds. Anonymkode: 28b92...017 Jeg gjør ikke det, men hun spør.. Anonymkode: 2834f...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Bestemoren din vil nok kun det beste for deg. Min egen mor(bestemor til to) synes det er så fryktelig leit at barnebarna vokser opp i dag hvor det skjer så mye skummelt, knivstikking og ting hun leser om på tekst-tv. Det har vært drap der og der, og noen har kniv og gjenger osv. Og da sier jeg at mamma, det eneste vi får informasjon om på nyhetene er det som er negativt. det er faktisk mindre kriminalitet i dag enn noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå