Mari21 Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei! Jeg lurer på om det er flere som får dårlig samvittighet for å være hjemme fra jobb. Jeg har vært dårlig i lang tid og vært sykemeldt grunnet utredning for sykdom. Jeg har nå jobbet siden desember. og sist jeg var på jobb ble jeg dårlig igjen grunnet tunge løft. Siden det har jeg vært hjemme fra jobb. Tatt egenmelding, men jeg skjønner nå at jeg evt må høre med legen min om sykemelding. Det som er at jeg ikke vet om om jeg har den sykdommen, da jeg ikke har fått testen meg enda. Noe som gjør det ekstra vanskelig. Skal jeg ta hensyn til at jeg evt har denne sykdommen og at det er derfor jeg har så mye vondt i kroppen, eller skal jeg leve som jeg ikke har den, og bare leve som normalt og jobbe? Jeg har ikke påvist noe enda, men føler jeg har symptomene, jeg skal ta MR og CT bilder om noen uker. Jeg lever som normalt i hverdagen, men tar det ekstra med ro. Jeg skal til legen om en uke, får høre hva han sier da. Hva tenker dere, og hva hadde dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det verste jeg vet er kollegaer som kommer syk på jobb og stadig gnåler om at de ikke kan være hjemme for da får de dårlig samvittighet, som beklager seg fordi de ikke gjør nok fordi de er så syke osv. Så ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme, jeg jobber heller alene med 15 pasienter enn med en kollega som ikke gjør jobben sin ordentlig av en eller annen grunn. Personlig får jeg aldri dårlig samvittighet når jeg er hjemme på grunn av sykdom fordi jeg er jo syk. Hadde jeg derimot tatt ut egenmelding bare for å gjøre det så hadde jeg brent opp av dårlig samvittighet, med andre ord gjør jeg det ikke. Anonymkode: 3c495...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari21 Skrevet 3 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det verste jeg vet er kollegaer som kommer syk på jobb og stadig gnåler om at de ikke kan være hjemme for da får de dårlig samvittighet, som beklager seg fordi de ikke gjør nok fordi de er så syke osv. Så ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme, jeg jobber heller alene med 15 pasienter enn med en kollega som ikke gjør jobben sin ordentlig av en eller annen grunn. Personlig får jeg aldri dårlig samvittighet når jeg er hjemme på grunn av sykdom fordi jeg er jo syk. Hadde jeg derimot tatt ut egenmelding bare for å gjøre det så hadde jeg brent opp av dårlig samvittighet, med andre ord gjør jeg det ikke. Anonymkode: 3c495...2ee Det var godt å høre! Jeg er helt enig med deg, jobber helle alene, en å jobbe med en kollega som er syk og gnåler. Hjelper å høre hva andre at man ikke får dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå